Tvůrci:
Mike FlanaganRežie:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Hamish Linklater, Kate Siegel, Zach Gilford, Kristin Lehman, Annabeth Gish, Samantha Sloyan, Rahul Kohli, Crystal Balint, Alex Essoe, Robert Longstreet (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Kniha I: Genesis (E01)
-
Kniha II: Žalmy (E02)
-
Kniha III: Přísloví (E03)
-
Kniha IV: Pláč (E04)
-
Kniha V: Evangelium (E05)
-
Kniha VI: Skutky apoštolů (E06)
-
Kniha VII: Zjevení (E07)
Obsahy(1)
Po příjezdu tajemného kněze na jeden ostrov se jeho obyvatelé stanou svědky zázračných událostí a děsivých znamení. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (212)
Zjevení z hlubin modrých čísel a pro mě osobně s největší pravděpodobností seriál roku. Filosoficko-teologickej horor balancující na hranici pocty (Stoker-King) a reflexe krize křesťanských hodnot umně si hrající s biblickou symbolikou a alegorií. Pomalejší rozjezd, kterej ale, jak už tomu u Flanagana bývá, má svůj důvod a každá scéna v závěru tak hraje svojí roli. Skvělej Nick Cave... teda, pardon, Hamish Linklater... famózně vybroušenej scénář (konzervativní fanoušci popkornu nechť ať opět čtou "nudnej") a jeden ze soundtracků roku. Závěr třetí epizody se u mně jednoznačně zapsal jako jedna ze seriálových pasáží, který nejspíš nikdy nezapomenu. ()
Asi nejlepší kingovka, jakou King nikdy nenapsal. I když minimálně jedno jeho dílo to velmi věrně připomíná. Půlnoční mše je více drama než horor a je určena hlavně trpělivým divákům, kteří budou víc cenit podnětné dialogy a bohatou charakteristiku postav než kdovíjaké výrazné strašení, toho tu moc nenajdou. ()
Všichni kritici, kteří tomuhle házeli plné pětky a po vydání měl Midnight Mass skoro 92% (!!!!!!!) - vyližte si zadek. U čtvrtého dílu vypínám, absolutně nemám zájem sledovat 7 hodin blábolů, nad kterými se někteří uživatelé radostně povznášejí a cítí se, jak kdyby spolkli veškerou moudrost světa a jak kdyby svou pětkou udělali díru do světa. Flanagan si vzal moc velké sousto a snaží se být až hodně tajemný a budovat si záhadnou vesničku na ostrově, jenže co z toho, když je divák za půlkou a vlastně by v jedné větě nebyl schopen popsat "o čem že vlastně seriál je". Přehypovaná artově laděná prapodivnost, která nemá drajv, tempo, atmosféru a vlastně nemá nic, proč bych chtěl seriál dosledovat. Ruku na srdce, jestli někoho opravdu baví sedm hodin sedět na zadku, čumět do blba a poslouchat neustálé žvanění postav aniž by se stalo cokoliv zajímavého, tak je něco špatně. A teď všichni do mě. ()
K tomuto seriálu bych se asi nedostal, protože při výběru toho, nač se podívám, dám pořád ještě hodně na hodnocení na csfd. Nicméně nadešel čas s tím skončit, protože zde začínají stále více převažovat hodnocení od generace "nemocných spěchem", která mi při konzumaci (ano konzumaci, nikoli prožití) věcí pro mne zázračných připomíná něžně se krmícího a chlemtajícího xxx(byl by spoiler) ve scéně s řezáním křídel. Nevím, zda chtěl jít Flanagan až tak do hloubky, ale některé scény v minisérii lze pojímat i jako sakra silnou alegorii na současnost (křídla rádi obětujeme za... za co vlastně?). Z toho pochvalného, co jiná hodnocení nezdůrazňují, bych vypíchnul (pro mne) fantastický soundtrack (lze stáhnout z youtube) se třemi vrcholy - 1)Riley v na konci pátého dílu opouští kostel 2)postupně se rozrůstající shromáždění osadníků míří na vigilii 3)(samozřejmě) úplný závěr. Musím přiznat, že závěr mě totálně sejmul a jeho opakovačka na druhý den skoro stejně. Před pár lety jsem v blogu na idnes napsal článek o nejlepších seriálových závěrech (https://jaroslavholy.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=753998) a řekl bych, že se místa na bedně zachvívají v základech (závěr u "Six feet under" by asi odolal, ale druhé místo "Černobyl" je ohroženo). Oceňuji i citlivé zakomponování povinných prvků každého filmového díla, kdy povinný odkaz na gaye nebo trans téměř nepostřehnete, dominantní role femi-genderu kolem vás spíše prolétne, islám se krásně sveze s rozpravou o víře a křesťanství jako takovém a s povinným vozíčkářem se Flanagan vypořádal ještě lépe. ()
Takto nejak by dopadlo keby Shyamalan vo vrcholnej forme zadaptoval Prekliatie Salemu od Kinga. Flanaghan má odvahu spojiť náboženské dogmy s klasickým hororom, bečkove motívy s uvedomelou drámou a verte mi, ak si nezistíte o seriály veľa informácií, budete príjemne prekvapený koľko rôznych tém rozoberá. Midnight Mass sleduje bežný sedliacký život ale mixuje ho s filozofiou. Otázky smrti alebo odpustenia sú úplne bežné v každej epizóde a dokonca nájdete aj pár scén z ktorých vás mikne.(Je ich strašne málo ale každá ma potešila) Herecky vyčnieva Hamish Linklater a Samantha Sloyan, ale pár veci musím vytknúť. Nevadilo mi pomalé tempo, no obsahovo niekedy počúvame pseudokeci. Hlavná záhada sa odhalí moc skoro a pocit tajomna tým prestáva fungovať. Prvá polovica je pre to podľa mňa lepšia a krásne ukazuje že pracovať iba s náznakmi môže byť najviac pohlcujúce. Záver sa mi ale páčil veľmi.(hlavne predposledná epizóda). Atmosféra nie je dokonalá, no nato že sa seriál nachádza v modrých číslach ide o jeden z najoriginálnejšich príbehov aký som kedy videl. Určite si niekedy pozriem znova 8/10 ()
Galerie (111)
Zajímavosti (9)
- Midnight Mass je název knihy, kterou napsala Maddie Young (Kate Siegel), hlavní postava filmu Hush (2016). Krátký záběr na tuto knihu může divák spatřit i ve snímku Gerald’s Game (2017). (Psychor)
- Tvůrce seriálu Mike Flanagan ztvárnil v seriálu 2 krátká camea. Poprvé ho lze spatřit v epizodě Kniha I: Genesis (2021) jako muže stojícího na verandě pijícího z modrého hrnku. Podruhé hned zpočátku epizody Kniha III: Přísloví (2021) jako muže, který ve vzpomínce osloví zmateného Monsignora Pruitta. (LucasAbelle)
- Vyplavené kočky na pláži byly ve skutečnosti vycpaná zvířata. Racci kroužící nad nimi byli doděláni digitálně. (NiWi)
Reklama