Reklama

Reklama

Epizody(10)

Podzemní železnice sleduje zoufalý boj Cory Randallové o svobodu na plantážnickém Jihu. Poté, co unikne z plantáže v Georgii díky podzemní železnici, Cora zjišťuje, že nejde o žádnou metaforu, ale o skutečnou železnici plnou průvodčích a strojvůdců. (Prime Video)

Recenze (14)

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Hodne slabe, zial. Mame to komplet doma a napriek tomu sme zhliadli len polovicu: jednak sa casom vytraca akosi nit deja, jednak je spracovanie hodne zbytocne manipulativno-emotivne (toto nepisem casto, ale tuna to fakt tak zial je, akoby to tocil hodne nasraty cernoch) a jednak zasa raz nechyba posolstvo, ze kto sa modli, je automaticky pokrytec/uchylak/vrah - hromada strihov, ako dakto zmoli ruzencek/Bibliu/modlitbicky a o par sekund dakomu rozseka hlavu nasracku a pocas toho ho este znasilni. Cernosi su tu dobri a belosi bud prasteni, alebo pokrytci, alebo priamo vrahovia. Dalsia nevydarenost je, ze ziadna "podzemna zeleznica" nikdy neexistovala: uz kratky resers prezradi, ze sa organizovana logistika tychto utekov tak proste volala, ako krycie meno, cize "stanica" boli zachytne domy, "agenti" boli ludia vyhladavajuci otrokov, "revizori" zasa ludi prevazali atd. Ale ziadne podzemie a uz vobec nie kolajnice v podzemi - a hla, prave toto serial nadherne napinovo vykreslil, tunelovy system zeleznic, lampy v tme, rachot temneho vlaku na uhlie v hlbinach zeme.. Tak za mna 2*, ale skor je to 1,5* ak by sa dalo dat. Uplny odpad to nie je, ved sme do toho investovali hodne hodin, ale ako skonstatovala manzelka: skoda casu. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Drsná otrocká story s prvky magického realismu a divácky solidních, výborně herecky obsazených 10 kapitol. Byť obsahově zakolísá a pocitově ne každého sebere, tak Jenkins potvrzuje vytříbený smysl pro obraz, předválečný Jih je tu vykreslen náležitě do temna, vyzařuje hluboký smutek a staletí plná útrap. Ať už je to plantáž uprostřed močálů, spálená krajina po cestě skrz Tennessee a nebo creepy sektářská osada - lokace jsou značný plus. Jde hezky ruku v ruce s letošní dokumentární sérií Amend75% ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Státy čisté v každém ohledu, jak to zamýšlel Bůh ve své představě o lidech, než byl do jejich zemí zavlečen ten černý mor... Desetidílná série sleduje větší množství postav, ale nejvíce se zabývá Corou (první výrazná herecká práce pro Thuso Mbedu) a jejím útěkem na svobodu z otroctví po několika státech, ve kterých se mění zákony a méně pak nálada a náhled na černochy ve společnosti, a (rozporuplným) nájemným lovcem (v dospělosti hraným Joelem Edgertonem). Existuje vůbec nějaké lepší příští? Každá epizoda má trochu jinou náladu a pojetí, hlavně vizuálně to Barry Jenkins dává znamenitě. Místy brutální, často až hypnotické. Autentický Jenkins zachycuje to nejhorší (ale i to dobré) z lidské bytosti. Volí předlouhé záběry, fádnějších pasáží ovšem předkládá poměrně dost, za mě si pak nepohlídal zejména tempo. Přes tři hvězdy rozhodně nejdu. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Fenomenální vizuál, ohromná výprava, temná snová atmosféra, strhující příběh, fantastickej soundtrack, mistrovská režie a bezchybný herectví! Sice je pravda, že se některý epizody skoro až nepříjemně táhnou, ale každá má svý místo, svůj důvod a ústí do temných a bezvýchodných konců (divák zkrátka musí jít společně s hlavní protagonistkou a prožít přesně to, co ona). The Underground Railroad je série, která se filmu blíží víc než cokoliv předtím. V letošním roce už druhá "otročina", která bere dech... i když zase v jiných směrech. (John Brown toho času byl v "podzemních drahách" "průvodčí", stejně jako Harriet Tubman) ()

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Miniserie o historickem traumatu USA. Stylem americka klasika s realistickym a magickym vypravenim ma az moc pomale tempo."Veci,na kterych mi zalezi,potrebuji cas", rekl tvurce .Jsou zde i mensi motivy jako nalezani sebe sama,opusteni apod. ()

classic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podzemná železnica” , vyrozprávaná v desiatich kapitolách, a súčasne pojednávajúca o dejinách amerického otroctva, určite stojí za (vašu) pozornosť, i keď je v mnohých prípadoch priam (ne)milosrdnou, najmä úvodná epizóda, je vôbec veľkou skúškou pre (potenciálneho) diváka, čo vlastne dokáže všetko vydržať... ? A keď to napokon vydrží, lebo človek skrátka znesie aj za koňa, tak je z najhoršieho vonku, no ani ďalej to nebude žiadna prechádzka ružovou záhradou, pričom tvorcovia svoje limity, rozumej dávky explicitnosti, servírujú na etapy, že úplne tou najviac - najintenzívnejšou, je konkrétne tá otváracia, kedy by sa mohlo normálne zdať, ako sa Barry Jenkins (i)hneď vyčerpal, ale zdanie tentokrát stopercentne klame, pretože si niekoľko tromfov ponechal na neskôr, s ktorými som sa už medzitým stihol veľmi dobre zoznámiť. Jednoducho povedané: „Zhliadol som nadpriemernú seriálovú udalosť posledných rokov, ktorú som sa postupne snažil rozoberať v každej jednej časti” . ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

První díl poutavý a vtahující. Herecky solidní a se skvělou kamerou a hudbou. Bohužel nadšení začne upadat někdy po 3 díle, kdy jsem si začal říkat, že by mi více sedlo, roztáhnout první díl na dvě hodiny, zakončit ho dílem posledním a mohl to být opravdu skvělý film. Jako seriál zbytečně roztažené a nudné. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

vizuálně vymazená,silná,brutální a skoro až hypnotická podívaná,která ukazuje otroctví z jiného úhlu než bývá zvykem a i když se vzhledem k pomalému tempu a poměrně luxusním stopážím jednotlivých dílů nevyhne slabším (a trochu nudnějším) pasážím,výsledek je vynikající.Jenkins se u mě tímhle definitivně vyžehlil přeceňovaný Moonlight...80% ()

LizianShaw 

všechny recenze uživatele

,,The first and last thing my mama gave me... was apologies.'' Nejlepší, nejděsivější, nejsmutnější, nejkrutější, nejvíce dojemný a tragický seriál, jaký jsem kdy viděl. A i přesto, že mi bylo snad po každé epizodě do pláče (i přesto, že jsem kámen, co skoro nikdy nebrečí), tak jsem sakra rád, že jsem ho viděl (a to jsem ho málem přeskočil). O otrokářích v Americe 19. století jsem něco matně slyšel, ale vůbec jsem neměl ponětí, čím vším si samotní otroci museli projít. Upalování, bičování, znásilnění, různé formy násilí a zostuzení, hladovění, nucený sex (za přítomnosti kontroly - breeding - aby se otrokáři narodil potomek, využívaný pro práci), prodej potomků a řada dalších zvěrstev, které mě naprosto šokovaly, jak jsme se takhle mohli zastavit v evoluci lidského rozvoje. Nelze moc kritizovat herecké výkony (dle mého názoru byli všichni perfektní a na hlavní postavě bylo prostě navždy poznat, že je mrtvá zevnitř), navíc je zde většina spíše neznámých herců (mimo Edgertona se v jedné epizodě ještě mihne Will Poulter; jsem ale asi jediný, kdo sem přišel jen kvůli nějakému týpkovi z Kryptonu). Je to poměrně zvláštní, ale v žádném případě to není myšleno rasisticky, protože nejvíce zaujaly výkony bílých otrokářů - čímž především myslím Joela Edgertona. Rozhodně to není kvůli barvě pleťi, ale zkrátka je to primárně výhoda při hraní antagonistů, zkrátka všichni milují padouchy (rooting for the bad guy), přičemž jejich herci si můžou roli o dost více užít a navíc jsou mnohdy součástí těch nejnapínavějších scén, což přispívá k oblibě (a taky Edgerton... je Edgerton). I přesto, že je po celou sérii Edgerton na lovu hlavní postavy, zachovává si určitou moralitu, a má prostě charisma. Takže, ne že bych mu fandil, ale je prostě fakt, že epizody, kde jeho postava není, jsou dost nudné (jsou bohužel tři). Prvních šest epizod je non-stop jízda, a obzvláště Georgia a North Carolina - to jsou naprostá jatka. Je neuvěřitelné, jak někdo může tak krásně natočit, takovou nechutnou éru naší historie. Seriál je adaptace knihy, a jak mě to dostalo do kolen, tak vážně uvažuju nad četbou originálu. A krásné na tom je také to, jak vás některé scény dokážou vyděsit, či znechutit bez toho, aby bylo ukázáno grafické násilí, zde žádné hektolitry krve nečekejte, i přesto se ale dostaví shock effect. Jedná se snad o nejvíce šokující seriál, co jsem viděl, takže se na něj definitivně ještě podívám, a vážně jsem nečekal, že z otrokářské Ameriky jde vydolovat takové napětí. Trochu kritiky: mrzí mě, že některé epizody byly tak dechberoucí a nastavily laťku tak strašně vysoko, že ty trochu pomalejší byly trochu upozaděny, či působily až trochu nudně. Jedná se především o epizody 7, 8 a 10 - kde bez přítomnosti napínavých scén za přítomnosti otrokářů, vás to zkrátka ''nebaví.'' Ostatní epizody jsou ovšem bez chyby, a užíval jsem si ten terror od začátku do konce. Za skvělý zážitek je také potřeba poděkovat božímu soundtracku - Genesis a Caesar's Theme si budu pouštět ještě hodně dlouho. () (méně) (více)

Vanchovi 

všechny recenze uživatele

Vďaka (pravdepodobne) realistickému zobrazeniu doby by si to možno zaslúžilo objektívne aj vyššie hodnotenie, ale žiaľ nemôžem dať viac, pokiaľ som pri polovici epizód zaspával. Dlhé zábery bez slov nie sú nič pre mňa, ak by z toho spravili jeden film, nemusela by to byť taká uspávanka. A tie závery, keď každá časť končila absolútne nehodiacou sa hudbou, ktorá totálne vytrhla z deja, proste celé zle. ()

Equilita 

všechny recenze uživatele

Seriál surovo a bez prikrášľovania ukazuje privilégiá bielych, nadradenosť a absolútnu moc v danom nepeknom období budovania nového kontinentu. Temná história amerického otrokárstva stále dáva ľudskej zlobe absolútny punc. Sledujeme životný príbeh a tŕnistú cestu za slobodou hlavnej hrdinky Cory, ktorá má večne v pätách lovca otrokov, charizmatického Joela Edgertona. Sme svedkami plejády zverstiev v hutných 10tich epizódach, kde sa to miestami zľahka ťahá, ale svojím spôsobom je to presne také, ako to má byť. Nemôžem zabudnúť oceniť atmosféru, ktorú tento seriál má. Špeciálne stoja za zmienku epizódy Tennessee - Exodus a Proverbs, ktoré boli pre mňa absolútne vizuálne nebo. Ďalej Indiana Winter, ako drsné vyvrcholenie celého seriálu. A ešte aby som nezabudla, pol hviezdičky navyše za zvolený soundtrack na konci každej epizódky. ()

Sopholojong 

všechny recenze uživatele

Vizual otrokarskej Ameriky 19. storocia absolutne vymakany, akoby do vysoko-profesionalnej oscarovej dramy patriaci. Vyprava fariem/plantazi (tu spinu, choroby a pot citite na gauci), otrhane, i snobske kostymy, opadane lesy, smradlave baziny, odpudzujuce masky modrin, zakrvacanych tvari, strachom spotenych tiel a toto vsetko nasnimane lahodkovou kamerou ako od Deakinsa. Jenkins sa vyzna a zaroven i pozna z druhej, zapornejsej stranky (prilis do seba zahladenej). Artom a plizivym tempom. Je to asi dvakrat dlhsie ako by malo byt. Tie uprene pohlady do jedneho bodu pat minut, alebo zabery kamery na ranne, ci vecerne polia kradnu divakovi dramaticke tempo a progresivny zaujem. Prijemnych 7.5 az 8/10 si to ale udrzi i vdaka panoptiku posahanych (tyranskych), ci o zivot bojujucich charakterov, z ktorych vytrca najma svojrazny "bounty hunter" Joel Edgerton. ()

guy_1 

všechny recenze uživatele

Fakt dobrý seriál přiznávám že se mi moc nelíbí černoši protože je cpou do každého filmu ale tady mi to ani nevadilo protože tam patří ()

Související novinky

Pokračování Lvího krále našlo režiséra

Pokračování Lvího krále našlo režiséra

30.09.2020

S tak trochu překvapivou zprávou přišlo studio Disney. Nejenže oznámilo, že chystá hrané pokračování Lvího krále z roku 2019, spolu s tím totiž rovnou odhalilo, že jej natočí oceňovaný režisér Barry… (více)

DiCapriův dokument se promění v hraný film

DiCapriův dokument se promění v hraný film

24.06.2020

Režisér Barry Jenkins (Moonlight, Kdyby ulice Beale mohla mluvit) už pár let pracuje na seriálu The Underground Railroad pro Amazon, na jeho nový film ale fanoušci stále čekají. Nyní už alespoň víme,… (více)

Reklama

Reklama