Režie:
Martin ScorseseScénář:
Joseph MinionKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Griffin Dunne, Rosanna Arquette, Linda Fiorentino, John Heard, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheech Marin, Tommy Chong, Verna Bloom, Dick Miller, Will Patton (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (176)
Paul Hackett je typickou kancelářskou krysou. Žije svým nudným a osamělým životem, dokud v kavárně nepotká zajímavou dívku jménem Marcy. Tak započne nejdivočejší a nejzamotanější noc jeho života a Paul zažije spoustu nezávidění hodných situací. Výborný Scorseseho počin. Kaskáda náhod na sebe celkem smysluplně navazuje a celý příběh má šmrnc a rychlé tempo. Krutý černý humor je opravdu vytříbený a každá postava má své jedinečné kouzlo. Možná se v některých chvílích oddává režisér až příliš živým obrazům s hlubším podtextem, ale jinak je to nadčasové dílko, které snese i několik zhlédnutí, tedy já byl spokojen. 85% ()
Scorseseho filmařský talent je absolutní. Natočí dobře cokoliv. Umí film ozdobit například různými zoomy a švenky tak, že se na to zkrátka dobře dívá. Afterhours je skvěle zmáknutá, dějově však průměrná komedie. Ze scénáře je vyždímáno maximum, z čehož plyne, že právě děj je tou slabou stránkou filmu. Slibně se rozvíjející děj je postupně překombinován a dotažen do absurdna, které však k filmu takového ražení moc nepřísluší. Hlavní hrdina se sice neustále snaží z podivné New Yorské čtvrti vypadnout, avšak o chvíli později zase vezme zavděk pozvnáním od podivných individuí. Místo aby utíkal, zůstává z pochybných pohnutek pořád na hrozném místě. A díky tomu, že nelze chápat jeho protichůdné a iracionální konání si film nejde úplně užít. ()
Tohle Scorsesemu jde. Alternativni individua a zvlastni okolnosti jsou uz od dob Taxi Drivera jedna z jeho specialit, na kterou kdyby se zameril namisto prumernych (The Departed) az silne podprumernych (Goodfellas) gangsterek, mohl byt z Martyho skutecne dobry reziser. Zatimco u techto Scorseseho zoufalosti jste radi, ze to protrpite do konce, v pripade After Hours, stejne jako u Taxikare mate chut si to hned pustit znovu a znovu a znovu... je to chytlave, nocne hypnoticke, absurdni, 80's, skvele natocene, s mysteriozni elektronickou hudbou Howarda Shrorea. Proto After Hours pravem patri do Scorseseho topky (konkretne jeho druhy nejlepsi film), ale verejnosti je to tradicne silne nedocenene. 9/10 ()
První půlka utahaná, druhá hustá a solidně paranoidní. Bláznivina, kde většími šílenci jsou ženy - ani jedna z nich není normální a všechny se tváří, že touží po hlavním hrdinovi, který je postupem noci čím dál tím víc uválenější a vyšinutější. To spíš chlapi se mu snaží tu a tam nezištně pomoct. Prostě absurdita o tom, že by si člověk měl vážit své nudné práce, protože za zdmi šedé kanceláře číhá život barevný a nebezpečný jako džungle plná divokých zvířat. ____ Scénář musel určitě napsat chlap. /7. 8. 13./ ()
Tak tu som teda nepríjemne narazil, hotová studená sprcha, ktorú som od tohto režiséra veru nečakal. Absolútne nezáživné, nudné a banálne. V príbehu úradníčka Paula skrátka nie je nič, čo by nejak výraznejšie nadchlo. No tak mal trocha smoly, a? Naviac niektoré situácie na mňa pôsobili umelo a akosi priškrtene, čo ma po čase začalo trochu iritovať. Jediné na čo sa tu dá ako-tak upnúť je výborná osemdesiatková atmosféra a mladučká R. Arquette (škoda, že tu nemala väčší priestor). Podpriemer. 40/100 ()
Galerie (86)
Photo © Warner Bros. Pictures
![Po zavírací době - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/694/159694004_91b6d3.jpg)
Zajímavosti (9)
- Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)
- Scorsese povedal Griffinovi Dunnovi, aby počas nakrúcania obmedzil sex a spánok za účelom reálnejšieho zobrazenia pocitu paranoje. (Georgei)
- Paul Hackett (Griffin Dunne) nosí hodinky značky Hamilton Khaki. (dyfur)
Reklama