Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Upírská story, která převrací všechny zažité tabu. Konkretně upíři vesele chodí za deního světla a vůbec jim to nevadí. Nemají žádný jejich zuby a používají jakýsi přívěšek na podřezání. Celé je to jen o tom , že jeden upír začne velice rychle stárnout a jeho žena si hledá náhradu, ale ta netouží po věčném životě a tak se brání. Nejvíc asi zaujmou milostné scény, jinak je to slabší průměr. ()
40-50% ... Toto sa asi ani nedá nazvať upírskym filmom, pretože popiera akékoľvek zaužívané stereotypy o upíroch. Čo by ani až tak nevadilo, keby ten film aspoň o niečom bol. Neprišlo mi to ako niečo súvislé. A scenár ako taký mi prišiel strašne povrchný. Ani zvučné mená ako Deneuve a Sarandon nepomohli. Ale zvukovo a hudobne to bolo na výbornú. ()
Nevím, tohle asi není film, který bych měl komentovat jen pár minut po dokoukání. Komorně laděné horrory (a ještě s hvězdným obsazením) se ne vždy povedou, i tady vás občas přepadne pocit, že vás Tony tahá na vařené nudli, ale nakonec mě to přece jen pohltilo. Táhlé záběry bez videoklipového střihu, přítulná kamera, podmanivá hudba, prostý, leč zajímavý příběh, úžasné vyvrcholení a k tomu ta herecká trojice. Bowie je skvělý, až je člověku líto, že tam není až do konce. A Catherine se Susan si to krásně rozdělily. Jak je Catherine chladně nádherná, tak je Susan zvláštní a zajímavá. ()
Lesbicko-upírska story európskeho strihu v depalmovskom kabáte? V réžii epileptického videoklipára Tonyho Scotta? S obnaženou štyridsiatkou Deneuve odetou do "fuck me, I'm stylish as hell" kostýmov? A vyschnutým, po krvi lačným dôchodcom Bowiem? Popretkávaná citáciami Hitchcocka? Damn! Shit! Now that is whack! ()
Tak jako lidé mívají kostlivce ve skříni, upíři zase schovávají mumie na půdě. Ovšem ony mumie nejsou ještě úplné mumie, trocha života v nich totiž pořád zbývá... Pravda, The Hunger je trochu... je hodně jiný upírský film, tak okázale mondénní a afektovaný, že si umím docela dobře představit, jak ho někdo už po pěti deseti minutách típne a zahodí, protože na něj prostě nebude mít chuť. I upíři jsou v něm trochu jiní než bývá zvykem - nevadí jim sluneční světlo, ve dne nespí a místo výsuvných špičáků používají na své oběti speciální žilní otvírák, maskovaný za přívěsek v podobě anchu. Ale i když jsem vampyristický konzervativec a upíry mám nejradši na starý klasický evropský způsob, tahle jejich americká verze mi nijak nevadila, naopak. Celý film jede ve stoprocentně ryzím osmdesátkovém stylu (který dnes už působí skoro až parodicky), Scottova režie je zdařilá, Catherine krásná a chladná, Bowie stabilně svůj, filmová hudba líbezná (Schubert vede), song od Bauhausu z úvodu elektrizující. Mňam. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (15)
- Na filmu spolupracovat slavný maskér Antony Clavet, který se proslavil svou prací pro italské vydání módního časopisu Vogue. (Pavlínka9)
- Tony Scott se pro tento film inspiroval snímkem Performance (1970). (Pavlínka9)
- Kostýmní výtvarnice Milena Canonero jednoho dne během natáčení zmizela a nebyla k nalezení. Později se zjistilo, že letěla do Říma nakoupit kapesník pro Davida Bowieho. Letěla tam na vlastní náklady, jelikož zjistila, že v Londýně nejsou k sehnání látky, které by ve filmu uplatnila. (Pavlínka9)
Reklama