Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (155)
Prekombinovaná až nenormálna konštrukcia príbehu plná osudových zvratov a dier v logike. Explicitné násilie je síce v poriadku, problém vidím, keď sa postava s rozmlátenou tvárou na kašu o pár hodín pohybuje akoby nič. Podobných zúfalstiev je tu príliš mnoho. Španieli veľakrát presvedčili, že vedia vyrozprávať príbeh, tu si vybrali iritujúci spôsob s množstvom chýb. Tento seriál bolo šliapnutím vedľa, je to škoda, lebo ústredná myšlienka nebola na zahodenie. ()
Už dávno som nevidel niečo tak kruté a sprosté. Všetko to zlo prichádza ale až v momente, keď má divák už vybudovaný vzťah k postavám, a veľmi dôsledne porozprávaným príbehom sa postupne dozvedá osobné príbehy každej dôležitej postavy. Z toho dôvodu môže pôsobiť rozjazd seriálu trošku vláčne - ale pokial mu dá človek šancu, podmaní si ho svojou surovosťou a eleganciou zároveň. Jednoducho dramatická kriminálka bez servítiek. Španielský nečakaný klenot. ()
Do závěrečných dvou dílů čistých 100 % a zážitek jako prase, Oriol ve své životní formě, ten chlap zraje jak víno. Konec už dost překombinovaný a schází ta zamotanost předchozích 80 % seriálu, i tak ale parádní jízda. Přemýšlím, jestli někdo kromě Nolana ze světových režisérů má takhle červenou ratingovou filmovou tvůrčí kariéru, myslím že ne....................moje hodnocení = 8 z 10. ()
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Po výkonu trestu se na něj ale přeci jenom usměje štěstí, jenže… postupně poznáme ambiciózní vyšetřovatelku, nekompromisního kšeftaře s mladým masem, striptérky či jeptišku, na kterou mnišský způsob života rozhodně neseděl. Prostě další hráče, kteří se zpočátku vyvíjí velmi okrajově, ale následně sehrávají důležitou roli. Půjde o řadu kostlivců ve skříni i o zatraceně citlivé nahrávky. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. Výsledek má hodně zvratů, časových linií a náhod, kdy v posledním díle je to už krapet vysilující a umělé. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované (pardon) jako rovněž španělský Papírový dům. Úplně poslední scénu si mohli tvůrci odpustit. ()
Druhá časť bola úplne o niečom inom, ako prvá, aj s inými hercami, čiže som mala celý čas zdvihnuté obočie, takže mám asi aj zopár vrások naviac. Pekne sa však všetko spojilo, a každý diel uviedla nejaká postava svoj príbeh. Knihu som nečítala. Scenár bol výborný, aj keď miestami bola stopáž zbytočne natiahnutá. A ku koncu tiež trochu zbytočné motanice. Ale inak som celkom prekvapená myšlienkovou aj vizuálnou kvalitou. ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
Reklama