poster

Angličan

  • Česko

    Anglán

  • USA

    The Limey

  • Slovensko

    Angličan

Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní

USA, 1999, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • betelgeuse
    ***

    Hrátky se střihem a prolínáním časových rovin - které se spíš vracejí k filmům 60-ých a 70-ých let, než že byly nějak zvlášť objevné - dávají na frak hodně mělké historce o tatíkovi mstícím smrt svojí dcery. Pro jeho zábavné experimenty s formou mám Soderbergha rád, jenže bez rovnocenného obsahu se z něho nový Welles nebo Scorsese rozhodně nestane...(16.12.2002)

  • anderson
    ****

    Zo Soderberghových mainstreamových experimentov je pre mňa ANGLÁN asi to najlepšie čo doposiaľ vytvoril. Skvelí herci, neoriginálny ale formalisticky originálne podaný príbeh pomsty, dokonalá práca s budovaním atmosféry ... Tentokrát odporúčam originálnu verziu pred dabovanou (vyhnite sa najmä otrasnej verzii ČT, ktorá vznikla asi iba preto aby nejaký riaditeľov známy zarobil,a aby sa v titulkoch mohol vysloviť text: ČESKÁ TELEVIZE uvádí americký film ANGLÁN, dabing od BONTONu pod názvom ANGLIČAN bol lepší). (9.8.2006)(9.8.2006)

  • Martin741
    **

    Reziser Steven Soderbergh /Sex lzi a Video, Schizopolis 1996/ natocil sice hviezdne obsadeny, ale stale podpriemerny film o ... sak nech si to filmovy diviak pozrie a zisti. Kazdopadne scenar je podpriemernej kvality, dost casto je to len spolocenska konzervacka a dejovo vyprazdneny film. Navyse utnuty a zaver bol spackany, fakt som sa nudil a bolo mi jedno ako to dopadne. Terence Stamp /Teorema 1968, Superman 1978/ bol mdly a nevyrazny, Bill Duke /Komando 1985/ bol uplne vzadu, nijak nevynikla ani Melissa George, ktora zrejme nevie hrat, no a vyborna Lesley Ann-Warren /Souboj o poklad Yankee Zephyru/ to potom uz sama nezachranila. Dalessandra /Flesh 1968, Trash 1970 a Heat 1972/ nemam rad, vzdy mal androgynni ymidz a nejednoznacnu orientaciu medzi buznou a heterakom. 30 %(30.9.2017)

  • Gemini
    ****

    Ehm, vzhledem k tomu, že jsem Angličana v našich kinech vůbec nezaregistroval, řekl bych, že Soderbergh neměl v plánu natočit nějaký trhák...a pokud tohle vezmete na vědomí, čeká vás, abych tak řekl, zážitek se skvělým poměrem cena-výkon. Terence Stamp coby osamělý mstitel toho moc nenamluví, a když už začne moralizovat, nikdo mu nerozumí ani slovo...což mi připomíná - klobouk dolů před překladateli a potažmo dabéry. Co se formy filmu týká, prvních pět minut jsem byl docela zmaten, díky zmiňované prolínačce časových rovin, ke které ještě režisér přimixoval takřka historické záběry z mně neznámé kriminálky ze Stampových mladých let (prý Smůla Na Patách), a výsledek je když už nic, tak hodně stylový, a na škodu není ani téměř nepostřehnutelná hudba. I vzhledem k pohodlně přežitelné devadesátiminutové stopáži jde o film, který si minimálně 70% zaslouží.(30.7.2003)

  • Anderton
    ***

    Soderbergh si povedal, že zoberie tuctový scenár (až to snáď ani nie je možné) a zaexperimentuje si na ňom so strihom, hudbou a kamerou (v tomto poradí). Takýto prístup sa mi páči, povedzme že je husto postmoderný. Pokiaľ Angličana videl taký Godard, určite mal z neho veľkú radosť, jeho Na konci s dychom je tiež taká prázdna gangsterka stojaca na formálnych inováciách. Angličan by si zaslúžil podrobnejšiu analýzu vyššie spomenutých filmárskych techník a ak ju niekto urobí, prečítam si ju. Soderbergh asi aj pri nakrúcaní pri zvolených štylistických prostriedkoch vedel, že na film nikto do kina nepôjde a takýto flegmatizmus sa mi páči.(16.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace