Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z mladého čističe oken se stane tipař bytových zlodějů. Podaří se mu začít nový poctivější život?  Devatenáctiletý Pavel Kříž tráví veškerý volný čas v pražských pasážích, bistrech a na diskotékách s partou zloděje Robyho. Pavel sice má maturitu, ale pracuje jako čistič oken, přičemž velkou část jeho příjmů tvoří zisk z podvodů, šmeliny a krádeží Robyho party, které dodává zaručené tipy. Není tedy příliš nadšen, když mu vedoucí úklidu přidělí mladou brigádnici Janu Hálkovou. Přestože se dívka netají nechutí k Pavlovu způsobu života, vznikne mezi nimi křehké citové pouto. To však nemůže vydržet v prostředí, v jakém se Pavel pohybuje. Mladík se dostává do stále větších problémů - část Robyho party je dopadena policií a on nemůže sehnat peníze na vrácení dluhu. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy parta zlodějů unese Janu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (182)

Autogram 

všechny recenze uživatele

To boli časy, keď Ondrej Vetchý ešte stál na opačnej strane zákona a vykrádal byty. Aj dnes ma pobaví pohľad do malého pražského socialistického podsvetia. K tomu patrí aj hudba Michala Davida a nevedno prečo hraje v každom bare Žbirka po anglicky. Lukáš Vaculík hraje klasiku svojej mladosti, ktorá mi privodí trochu nostalgie. Dodnes si spomínam na vážne mravoučné zakončenie filmu, ktoré ma vtedy vyviedlo z miery, a aj dnes mi to nebolo jedno. –––– Mé motto je Všechno mít. Všechno mít perfektní. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Ještě dříve, než noční život Prahy a jejího podsvětí v 80. letech uhranul Radka Johna a Víta Olmera, pustil se do light verze zobrazení těchto reálií Jaroslav Soukup, který mezi pasáže a noční bary zasadil romanci na šikmé ploše se pohybujícího Lukáše Vaculíka a sympatické Táňi Kulíškové, kteří musejí čelit tlakům ze strany kriminálnických frajerů Miloše Vávry, Marka Vašuta a dalších. Někoho překvapí, jak skvěle ve filmu fungují písně v podání krále diskoték Michala Davida, které kupodivu nijak nenarušují ponurou atmosféru filmu, ale naopak jsou jeho obrovským plusem a dopingem. Jaroslav Soukup asi neměl v plánu natočit nějaké veledílo, ale film jako pomník doby v toku času překvapivě zraje a z žánru "romance s Vaculíkem", jak jsem ho kdysi vnímal, se dostal někam úplně jinam. A není náhoda, že ze všech těch Soukupovsko - Olmerovsko náhledů do pražských barů jsem ho viděl jednoznačně nejvícekrát. ()

Reklama

LarryW 

všechny recenze uživatele

Herci, hudba, atmosféra 80sátých let, film pro mladé o mladých, dnes už se takovéhle věci, nehrajíci si na nic víc netočí... Lamač srdcí Vaculík zabírá i na dnešní mladé holky, v té době ještě hrál, dneska už to bohužel neumí... Soukup je odkojen totalitou, absolutně se nevyrovnal s porevolučními změnami světa okolo něj, chtěl být stále IN a tak přešel na žánr CRAZY...jak to dopadlo posuďte sami ()

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Divné, až po konci mi došlo, že nejde o pokračovanie filmu Vítr v kapse. Ale nevadí mi tá podobnosť, tiež ma neštve, že David preradil na trojku a neoplakávam neprítomnosť parťáka Tofiho. Vaculík to tam so svojou reznutou papuľou a stierkou na okná zvláda sám. A že sa budú na konci (zase) zapaľovať sviečky za zosnulých, to beriem ako plus. O stupeň lepšie ako "predchodca". ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Hustolesácké postrachy pražských paneláku a pasáží Vaculík, Dlouhý, Schuller, Vašut nebo Vetchý si jedou diskopříběhovou gangsta kruťárnu ale Jarda „Polda“ Soukup. Zatím co na druhé straně stolu za tónu céčkaře Davida, Táňa Kulíšková usrkavá kolu a háže zamilované pohledy. Něco asi jako, když už se cítíte být moc cool na Pány kluky (r.1975), ale ještě vám nezačali rašit fousy na Bony a klid (r.1987). Na druhou stranu, když to vezmu kolem a kolem, tato čorkařská lovestory patří určitě k tomu povedenějšímu z režijní filmografie Jaroslava Soukupa a jak už jsem napsal u Větru v kapse (r. 1982): „svým způsobem jde o kult“. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (31)

  • Celý projekt začal námětem „Felicie“ o vekslácích z 80. let, který předal Miroslav Vaic Jaroslavu Soukupovi, který jej přepracoval na celovečerní snímek. (Monco)
  • Podkresovou hudbu v barech a na diskotékách obstaral z velké části Miroslav Žbirka, jehož písničky se hrály ve filmu v anglické verzi. (carott)
  • Natáčení probíhalo v reálném prostředí za plného provozu a Václavské náměstí i jeho pasáže byly plné běžných lidí. Jenže obyvatelé hlavního města neměli pro filmaře pochopení a často se jim pletli do záběrů, hrozili do kamery nebo nadávali. (ČSFD)

Reklama

Reklama