Reklama

Reklama

Obsahy(1)

On už nad láskou zlomil hůl, ona se nehodlá spokojit se sňatkem z rozumu... Snímek režisérky, herečky, zpěvačky a producentky Barbry Streisandové vznikl na motivy filmu francouzského režiséra Andrého Cayatta Dvoustranné zrcadlo (1958). Není však jeho americkým remakem v pravém slova smyslu. Původní příběh maloměšťáckého manželství, které ztroskotává po úspěšné plastické operaci ženy, pojala režisérka jako milostnou komedii o dvou intelektuálech ve středním věku, kteří musí překonat vypěstované předsudky, aby k sobě nalezli cestu. Profesorka angličtiny na Kolumbijské univerzitě trpí komplexy kvůli svému zjevu. Její kolega, matematik Gregory Larkin, zase po špatných milostných zkušenostech považuje sex za překážku trvalého partnerského vztahu. Vzájemné přátelství na inzerát tedy vede brzy ke sňatku, podmíněnému dohodou, že se z manželů nestanou milenci. Barbra Streisandová si tu opět s vtipem a sebeironií zahraje oblíbenou a vyzkoušenou roli, ve které se z usedlého „ošklivého káčátka“ stane atraktivní a půvabná žena se zdravým sebevědomím. Stejný komediální prostor pak nechává svému hereckému kolegovi Jeffu Bridgesovi. Zaujme i Lauren Bacallová v roli ješitné matky, která si za svou vedlejší roli odnesla Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (138)

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Ach jo, že já se zkrátka nedokážu smířit, že dobrá "romantická komedie" neexistuje, protože spojení těch dvou slov je stejně nesmyslné jako třeba výraz "světle černá barva" či "herec Nicolas Cage". Aby to vůbec mělo nějakou zápletku, nechala režisérka hlavního hrdinu vytrvale odmítat sex a navíc o tom vytrvale žvanit. A já se slzou v oku vzpomínal na film, který jsem viděl těsně předtím, a který byl plný indiánské romantiky. Indián tam v podobných situacích rozhodně nežvanil. V rámci předehry vrazil partnerce facku na jednu tvář lásky, pak na druhou, odmítání sexu bylo rázem zapomenuto a vše šlo jak po másle. Ale zpátky k tomuto veledílu. Tak na jednu stranu se tomu hrdinovi nedivím, pouze zoofil či Moravák z Polívkova Dědictví by chtěl mít sex se samicí kahaua nosatého. Tím pádem mě fascinovala závěrečná "proměna" Streissandové. Vše na sobě vylepšila, ovšem na to hlavní zapomněla, takže objektivně zůstala stejně (ne)přitažlivá jako dříve. Mi přišla jak ty velmi tlusté ženské, co si nechávají děsně záležet na namalovaných nehtech. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Pár věcí mi v průběhu sledování tohoto filmu trochu haprovalo - Neponižovala se Rose příliš, když přistoupila za daných okolností na sňatek, ač sama to poměrně záhy evidentně cítila a chtěla celé jinak? Neměl Gregory ze svého "předsevzetí" ustoupit a Rose odprosit na kolenou mnohem dříve - vzhledem k tomu, jak popisoval v závěru "vývoj" svých pocitů? Vážně měla Rose zapotřebí podlehnout nějakým zažitým všeobecným představám o ženách a tak trochu ze sebe pak dělat někoho, kým asi úplně nebyla?... Celkové dojmy jsou ale více než dobré. Příjemné herecké výkony, chemie mezi ústřední dvojicí, námět, atmosféra... Vlastně mi to celé postupně do sebe hezky zapadlo, co mi tam haprovalo, haprovat přestalo nebo už jsem to aspoň necítila v takové míře jako ze začátku. A vyzdvihla bych ten nádherný romantický závěr, určitě jeden z nejpovedenějších, jaké jsem v rámci žánru viděla. Takováto neohrabaná a přesto dokonalá vyznání a to vše okolo, to je přesně to, co (nejen) my holky chceme zažít:) Nebo alespoň vidět v povedeném filmu. 80 %. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Co mi vadí na tomto jinak velmi příjemném dílku Barbry Streisand je mnohokrát omletý motiv změny ošklivého káčátka v sexbombu. Když žena exteriér neřeší čtyřicet let, nezačne najednou myslet jako šéfredaktorka Vogue. A je to pak vůbec ještě výhra, když má změna její image vliv na mužovo rozhodování? Je to přece pořád tatáž (hodná a chytrá) osoba. Ale předsevzetí se asi raději poruší s kostí než se strašidlem do zelí. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Pamätám si, že muž hľadal vzťah bez sexu, žena zase vzťah so všetkým, čo k nemu patrí. Stretli sa, rozišli a potom zase zišli. Alebo tak nejak. Vcelku chytré dialógy a perly v podobe bonmotov staručkej ale hviezdnej hollywoodskej herečky Lauern Baccalovej v úlohe hrdinkinej matky, sa zachovali v pamäti len ako pocit. Inak je v podstate jedno, ako sa takýto film končí, podstatnou je u nich práve taká ta odzbrojujúca vzťahová vata, ktorá drží diváka v pozornosti, hoci si z nej nejako veľa nezapamätá, má z tých dialógov spomínaný celkom dobrý pocit. Ten ostal aj vo mne, no okrem neho nič viac. Jemný nadpriemer v rámci filmov, ktoré slúžia uchovaniu statusu quo. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (14)

  • Jméno "Rose" je během filmu řečeno 118krát. (viperblade)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno