• Kanibal
    **

    Jan Kraus, zahleděný sám do sebe, pokusil se jako mnozí jiní o zábavu. A tak se stalo, že vznikl slepenec neveselých scének, pospojovaný nudnou kamerou, křečovitým herectvím a podivnou režií. (Ne)Herci hledí do "blba", dělají věci jen tak... bezúčelně, jen aby bylo o čem mluvit. Tahle nuda Krausovi pomník nepostaví.(8.1.2004)

  • kostej_
    *****

    Ve filmu lze rozeznat, s některými začátečnickými chybami, výrazný autorský rukopis, což je vlastnost režisérů mezinárodního formátu. Jen doufám, že malé České prostředí neznechutilo Jana Krause natolik, že by už nikdy nic nenatočil (narozdíl od některých jiných, které těch několik málo bezvýznamných kritiků nijak otrávit nemohlo... ). Zcela zasloužená nominace na cenu mezinárodní kritiky FIPRESCI .(21.1.2006)

  • fantoci
    odpad!

    Tak jsem se na něj vydržel koukat ani ne hodinu. Je to snad jeden z nejhloupějších filmů, jakých jsem už za svůj život viděl. Marně jsem pátral v dějinách naší kinematografie a hloupější film jsem zatím nenalezl. A to jsem viděl i snímek Zítra se bude tančit všude. Je to film o ničem. Bez děje, plných hloupých a primitivních dialogů. Z filmu jsem cítil žluč. Mrzí mne, že i tvorbu tak hloupých děl musíme platit přes koncesionářské poplatky či státní garanty. Sledování tohoto díla je ztrátou času. Řekl bych, že i filmový materiál musel trpět, když toto vznikalo.(20.6.2006)

  • Radek99
    ****

    Myslím, že to odsoudivé hodnocení Krausova Městečka je jedna velká mýlka a možná i uražená ješitnost českého diváka. Já v něm vidím pokus nejenom reflektovat složitou dobu porevolučního hurákapitalismu (stejně jako třeba v Dědictví Věry Chytilové), ale především postihnout složitou českou povahu a snahu vyjádřit se jaksi k otázce české identity. Je to vlastně pokračování stejné genetické řady fenoménu Papouškova triptychu o rodině Homolkovic, jen ne tak prvoplánovitě okázalé, ale spíše symbolické a metaforické, ale ještě navíc nejenom v osobnostní, ale i v politické rovině. Oproti Papouškovo snímkům (založeným na sociologickém rozboru pozorování vztahů v sociologické skupině - rodině) je Městečko spíše jakýmsi politologickým komentářem - pozorování lidí na maloměstě, kterak se starají o svou polis a o správu věcí veřejných (proto chápu nadšení amerických recenzentů z tohoto filmu, jejich paradigma bývá také většinou politologické, tedy blízké optice tohoto snímku). A my, obyvatelé městeček v Česku, v něm nedopadáme zrovna nejlépe... Podobné filmy: Dědictví aneb Kurvahošigutntag, Mistři, Hoří, má panenko, Ecce homo Homolka, Hogo fogo Homolka(30.4.2007)

  • Burdock
    ****

    Kupodivu, přes velmi nízké score filmu, mě toto dílko velmi zaujalo. Není to dokonalý film a herci nehrají nijak skvěle. Mě však na něm zajímaly příběhy a atmosféra ve společnosti brzy po pádu koma-režimu a nástupu kvazi-kapitalismu a pseudo-demokracie. V tomto směru jsem byl velmi spokojen. Kraus odvedl kvalitní práci a tématu se chopil "úderným" syrovým způsobem. Pokud vás však tato linie nezajímá, tak si tohoto filmu ani nevšímejte.(13.10.2010)

  • - Film získal cenu amerických kritiků prestižního filmového časopisu Variety Critics Choice na MFF v Karlových Varech. (Redix)

  • - Ve filmu se na malou chvíli objeví v roli pohřebáka Ivan Genov, který je ve skutečnosti provozovatelem Pohřební služby v Uhlířských Janovicích. Pro film zapůjčil i rakev. (tm004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace