Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    *****

    Nádherný citlivý film o radostech a strastech dětství. Fellini má svůj "Amarcord", Kachyňa zase "Lásky mezi kapkami deště" a Svěrák (Svěrákové) má "Obecnou školu". Neskutečné množství humoru, hlášek, zajímavých a přece obyčejných situací je sestaveno v jedinečný celek, samozřejmě spolu se svéráznými postavami. Drsný učitel Hnízdo, který má rád něžné pohlaví, roztěkaný tatínek, starostlivá maminka, zvídavý Eda, neodolatelný sígr Rosenheim, ztrápený pan Plíha, parohatý tramvaják, přelétavá paní tramvajáková a další. O výtečných hereckých výkonech se doufám nemusím rozepisovat. Celá atmosféra je nádherně hřejivá, veselá, dojemná, i poetická. Děkuji, pánové Svěrákové, tohle se vám opravdu povedlo.(3.9.2006)

  • Djkoma
    ****

    Status všeobecné klasiky v pravých rukou. Bohužel, tohle není moje české číslo jedna a nějakým zvláštním způsobem, i přes všechnu kvalitu, geniální scénář a herecké výkony, není to ani pocitově můj favorit. Přesto ten film je neskutečně dobrý, český a přitom zábavný... a také nesmrtelný, jako jeden z mála.(27.10.2006)

  • Frajer42
    ****

    Marně hledám co tomuhle filmu vytknout. Na naše české poměry určitě jeden z nejlepších filmů naší kinematografie. V tehdejší době to byl určitě trhák, tomu pevně věřím. V dnešní době to není až tak o moc horší. Dřívě prostě obecně vznikaly lepší filmy. Přesto plné hodnocení dát nemohu, neboť mě to nechalo tak nějak citově nepřítomného, asi proto, že jsem tehdejší dobu nezažil. Kouká se na to pěkně a ani mi zde nevadí, že na to koukám poněkolikáté. Zkrátko u tohohle filmu by se daly použít slova ,, česká klasika´´. * * * *(5.6.2011)

  • SOLOM.
    ****

    Další z kultovních československých klenotů, který neztratil nic ze svého půvabu ani po tolika letech. Igor Hnízdo v podání vynikajícího Jana Třísky se stal další „legendární postavou“. Ani dětští herci si však nevedli vůbec špatně, ba právě naopak. Spousta z nich se svým dospělým kolegům vyrovnala. Kromě samotného příběhu mi navždy utkví v paměti i scéna se zábradlím – no samozřejmě že jsme to jako malí blbečci taky v zimě zkoušeli…(3.4.2018)

  • Legas
    *****

    Už v prvních okamžicích je na zlatem zalitých záběrech vidět, že Svěrákova Obecná škola je menzelovštější, než pan Menzel sám. Jeho herecké cameo je geniální a určitě to není náhoda. Nevím proč, ale při pohledu na čůrky na záchodcích, jsem si vzpomněl na nejrozkošnější menzelovskou scénu s pivem (Postřižiny). Ovšem během filmu jsem viděl i jiné asociace. Při jízdě na kolech s miminem - E. T. (i s hudbou); pohled dětí za sklem školního okna, na němž se odráží zlatavé slunce - Říše slunce (čili další Spielberg). Na leteckých záběrech na lokomotivu jsou vidět menší zkušenosti a malý rozpočet (nebylo k dispozici patřičné technické vybavení - si troufám tvrdit), ale zde bych se svými postřehy skončil. Svěrákovský příběh je to nádherný. Dvojsmysl se čmelákem a květinkou jsem pochopil až dnes a stal se mojí novou nejoblíbenější scénou. PS: Už se těším na Vratné lahve.(27.1.2007)

  • - Obrázek na hrobě Edy Součka, který šlápl na rezavý hřebík a zemřel, je ve skutečnosti fotka Zdeňka Svěráka, bratra Zdeňka Svěráka, který zemřel stejným způsobem. Když se pak Zdeněk Svěrák narodil, rodiče jej pojmenovali po jeho zesnulém bratrovi. (Reyak)

  • - Rozsvěcování města se dělalo pomocí tradiční pookénkové animace. Ve skutečnosti se totiž všechna světla rozsvítí najednou a ne postupně. (Elisebah)

  • - Ve filmu si vedle Jana Třísky zahrála i jeho žena Karla Chadimová, se kterou po pádu železné opony přijeli zpět do země z amerického Los Angeles. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace