Režie:
Jon S. BairdScénář:
Jeff PopeKamera:
Laurie RoseHudba:
Rolfe KentHrají:
Steve Coogan, John C. Reilly, Nina Arianda, Shirley Henderson, Danny Huston, Stephanie Hyam, Susy Kane, Ella Kenion, Bentley Kalu, Stewart Alexander (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Laurel a Hardy, jedna z nejslavnějších komediálních dvojic na světě, se v roce 1953 rozhodnou vydat na své poslední turné po Velké Británii. Hvězdy hollywoodských grotesek, nyní již v dosti pokročilém věku, mají období největší slávy za sebou a čelí nejisté budoucnosti. Z jejich vystoupení však čiší neutuchající kouzlo i šarm, a tak se jim znovu podaří uchvátit své zbožňující fanoušky. Ačkoli je jejich turné po Spojeném království obrovským úspěchem, Stan a Ollie nemohou setřást přízrak ponuré minulosti Laurela a Hardyho. Snímek mapuje nepříliš známé okolnosti poslední fáze jejich spolupráce a ukazuje příčiny, které vedly nejen k profesnímu rozkolu nerozlučné dvojice, ale také zasadily smrtelnou ránu jejich mnohaletému přátelství. Dokáže divadelní turné po poválečné Anglii vrátit vše do pořádku? (HBO Europe)
(více)Videa (6)
Recenze (125)
takový ten klasický životopisný kousek dnešní doby, který je po většinu času mile úsměvný, ale dokáže zahrát i na vážnější notu. Kdo by čekal, že se tu půjde víc do hloubky a nebo že se snad divák dozví o hlavní dvojici něco víc, bude zklamán. Film se zaměřuje na období, kdy kdysi závratná kariéra obou pánů pomalu ale jistě končí a oni se s tím musí nějakým způsobem srovnat. Příběhově tak Stan & Ollie nenabízí nic překvapivého. velké štěstí pro tvůrce je, že mají v hlavních rolích pány Coogana a C.Reillyho, kteří jsou skvělí a svým předobrazům snad z oka vypadli...60% ()
Tušil jsem, že mě film ničím nezaujme, přesto mě to nedalo a mé nejoblíbenější komiky jsem chtěl znovu vidět i když v jiné podobě. Je to stejné jak s F.M.v Bohemian Rapsody .I když to napodobitelé zvládnou zahrát skvěle, není to prostě ono. Dívat se na naprosto odlišné ksichty oblíbených komiků a zpěváků prostě nedám. Je to jako s kapelama, také nechodím na revivaly, hráblo by mě z toho. Mám rád pouze originál. Film úplně nezatracuji, jen mě děsně nudil, u pár jejich scének jsem se ani nezasmál. ()
Steve Coogan a John C. Reilly se pro role Laurela a Hardyho nejspíš narodili. Po jejich herecké stránce jsou to dokonalé filmové orgie. Škoda, že příběhově už to není taková pecka. Dokazuje to, že dobrým řemeslem a skvělými hereckými výkony nezachráníš průměrný scénář…a to i přesto, že se snažíš sebevíc. Chvílemi to prostě byla nuda. Nicméně příběh těchto dvou komiků mě dost zaujal a vytvořil jsem si na ně dojem, že oba museli být hrozně fajn chlapi. Takže třeba, že se příště dočkáme dalšího podobně laděného filmu z jejich světa…rád bych se na něj opět podíval. ()
Masky i mimika obou herců jsou dokonalé, skoro jsem věřil, že se koukám na skutečného Laurela a Hardyho. Proto jsou zdaleka nejzábavnější části filmu ty, kde předvádějí nějakou grotesku. Části věnující se jejich osobním životům (které představují mnohem větší část stopáže) už jsou nepříliš zajímavé. Zásadní chybou je už námět - film se věnuje sklonku jejich kariéry, kdy už jen dělali divadlo v Anglii pro hrstku diváků. Mnohem radši bych se koukal na jejich vzestup ke slávě a točení němých grotesek:( ()
Pánové Coogan a Reilly dostali neřešitelný úkol, ale poprali se s ním se ctí. Skuteční Laurel a Hardy, ať už je k sobě jako dvojici strčil kdokoli, ruku mu vedlo samo nebe, protože taková chemie se nedá napodobit. I když se Coognan i Reilly poctivě snaží a předvádí dokonalé grimasy i pohyby, magického kouzla původní dvojice prostě dosáhnout nemohou. I tak bych jejich výkony hodnotila vysoko. ----- Snímek potěší tím, že si nevybral období, kdy jsou komici na vrcholu, ale zvolil jen jednu epizodu jejich kariéry, která je na konci. Tím pádem je pochopitelně posmutnělý. ____ Dobrý nápad byl proložit jejich poslední turné klasickými gagy, zde využitými v běžných situacích (mělo jich být víc). Zbytečné bylo ale točit příběh kolem jakési jakože roztržky, která však v tomto podání nevypadala nijak osudově, a proto ani důležitě. Vůbec se mi nezdálo, že by pány nějaké staré nedorozumění trápilo nebo kazilo jejich přátelství. ----- Mnohem silnější je příběh v momentech, kdy hrají na ztracených štacích před poloprázdnými sály, kdy musí bojovat o uznání svého umění a podbízet se nějakými lacinými skeči v kinozpravodajství (ale možná, že jako profíkům jim to zas tolik nevadilo). ____ Postrádala jsem větší svižnost a soustředěnost. Stejně jako nějakou nosnou myšlenku, snímek je však především klasickým životopisem. Přesto je zajímavý a pro někoho, jako já, kdo jejich životopisy nezná podrobněji, i poučný. Protože by mě ani nenapadlo, že dvě tak nezpochybnitelné ikony musely na sklonku svých profesních životů urputně dokazovat, že pořád ještě umí, to co uměli vždy – rozesmát. SHRNUTÍ: Dělat živelnou srandu vyžaduje profesionalitu a dřinu. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (9)
- Film je věnován památce Lois Laurel (1927–2017), která byla dcerou Stana Laurela. (Rominator)
- Malé zlaté odznaky, které oba komici nosí v klopě po většinu filmu, se týkají Velkého řádu vodních krys, britského trustu, jehož prostřednictvím členové zábavního průmyslu přispívají zasloužilým lidem a charitativním organizacím. Stan (Steve Coogan) a Ollie (John C. Reilly) byli vodní krysy 465 a 466. (sator)
- Při závěrečných titulcích beží v malém okně na pravé straně taneční scéna z filmu Na divokém západě (1937), kde pánové Stan Laurel (Stanley) a Oliver Hardy (Ollie) předvedou svůj talent. Je také ukázáno několik archivních fotografií z britského turné. Taneční scéna se objevila i ve filmu, odehráli ji hlavní herecké hvězdy Steve Coogan (Stan Laurel) a John C. Reilly (Oliver Hardy). (Rominator)
Reklama