Reklama

Reklama

Hezká holka jako já

  • Francie Une belle fille comme moi (více)
Trailer

Obsahy(1)

Stanislas Previne je mladý sociolog, který sbírá podklady pro svou práci na téma „ženy kriminálnice". Objektem jeho zkoumání se stane Camille Blissová, mladá žena ve výkonu trestu odnětí svobody za vraždu jednoho ze svých mnoha milenců. Camille je také podezřelá ze zabití svého otce a tchýně, i z pokusu o vraždu manžela a svého právníka. Prostřednictvím řady rozhovorů Camille vypráví svůj životní příběh a vysvětluje, jak mohla tak milá dívka jako ona skončit ve vězení. Pomocí osudového ženského šarmu se Camille podaří Stanislase přesvědčit o své nevinnosti. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Krásná černá komedie mistra všech mistrů Francoise Truffauta, při níž vtip a filmařský um útočí na divákovu duši a oko kadencí těžké nekonvenční zbraně... Skvělá zápletka, neuvěřitelné zvraty, brilantní smysl pro humor, který stojí v kontrastu k "vážnějším" režisérovým snímkům, ale v rukopisu a specifické poetice stojí tento film ve stejné lajně jako jeho slavnější filmy. Vzpomínám si, že podobně jsem se zasmál i u snímku Muž, který měl rád ženy, jenž v Truffautově filmografii zaujímá (podobně jako Hezká holka jako já i když je to v jádru vlastně smutný film) nezaslouženě opomíjené postavení. Zvlášťě se zde dá vyzdvihnout skvělé představení hlavní postavy v podání Bernadette Lafont, která nejenže dobře vypadá, ale i výborně hraje, ale pozornost si zaslouží film jako celek: "Subjekt často vyžaduje dárky, což ukazuje na potřebu uznání. Jakoby vlastnictví kompenzovalo nedostatek lásky. Mimoto zde máme možné rovnítko mezi sexem a hudbou - Paní Bliss si cení svého bendža a když uvážíme dvojsmyslný význam tohoto jevu, máme zde sublimovanou závist penisu..." :-) Tolik krásná konstrukce mladého profesora sociologie vycházející z Freudových teorií a která v kontextu této postavy vyniká zvláště vtipně..:)) Truffaut prostě uměl a já se jen musím smát, když na imdb u komentáře k tomuto filmu čtu: "Další podprůměrný film světově nejpřeceňovanějšího režiséra..." ()

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Truffaut nezvykle odlehčený a svižný a se spoustou mrtvol. Nabízí nám humor černý, bláznivý, ironický, ale i laciný a nucený. Jedna z těch černých krimikomedií, kde záleží výhradně na vytříbenosti smyslu pro humor každého diváka, jak mu tento svérázný kousek padne do noty. Já soudím, že pobavit by se však měli úplně všichni. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Musím následne trochu viacej skonštatovať, že z rovnej  dvadsiatky filmov, ktoré som videl od tohto významného francúzskeho režiséra, sú práve tieto dva, a to spoločne so Ženou od susedov, tými úplne najzbytočnejšími a vôbec tými najchaotickejšími počinmi, aké počas svojej, inak mimoriadne úspešnej kariéry, nakrútil, čo má vskutku veľmi mrzí, že som musel nakoniec udeliť až takto strašne nízke hodnotenia... V druhom prípade za to konkrétne môže zrejme nielen tá, naprosto 'nevyspytateľná' protagonistka Camille Blissová, od ktorej môžu čakať postavy naozaj čokoľvek, a to ani nehovoriac o nás divákoch, ktorí sa tomu iba po celý čas hlúpo prizeráme, no v podstate sme rovnako bezbrannými, ako i jej potencionálne naivné obete, ktoré ešte ani poriadne nevedia, s kým majú vlastne čo dočinenia, ale aj ostatné faktory, medzi ktoré by som predovšetkým zaradil i povedzme dosť roztržitú réžiu... Je síce nesmierne príťažlivá, no jej extravagantné správanie, je  oveľa "zaujímavejšie", ako jej celková figúra, s ktorou si mimochodom každého chlapa omotá okolo prsta... Výnimkou asi nebude ani sympatický sociológ, s ktorým vo väznici vedie intenzívne rozhovory. Scenár nás udrží v šachu, snáď až po záverečné titulky, kedy si konečne vydýchneme, že to už máme za sebou? My, diváci, jednoznačne, ale či aj kľúčová postava vo filme, tak to je diskutabilné. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Väzenie je zvláštne. Rozdeľuje ľudí na tých, ktorí ho okusili, a tých, ktorí ho poriadne nepoznajú." Zatiaľ všetky filmy Françoisa Truffauta boli pre mňa veľmi príjemným "žánrovým" prekvapením zo staršej európskej kinematografie. Rovnako aj táto v našich končinách nie veľmi známa čierna komédia o väzenkyni Camille, žene, ktorá nepriamo spôsobila smrť hneď niekoľkým svojim osudovým mužom a ktorej príbeh sa odvíja pomerne originálnym spôsobom "na preskáčku" so súčasnosťou a čriepkami z minulostí. Tie vyťahuje pri rozhovore pre mladého spisovateľa-sociológa Stanislasa Previna a divák ich postupne vída v retrospektívnych scénach, zatiaľ čo popri tom aj pre S. Previna sa aktívne stretnutia s Camille stávajú osudovými v oveľa väčšej miere, než sa na prvý pohľad môže zdať. V momente po hudobnom vystúpení na slobodu prepustenej Camille ma tento pozoruhodný film trochu sklamal (zdanlivo) až príliš "americky" pôsobiacim happy endom, aby o chvíľu na to priniesol počas zostávajúcich 10 minút ďalšie nečakané a pomerne trpké zauzlenie. Samotný príbeh z Truffautovho filmu síce pôsobí napriek vážnej téme skôr zábavne, než silne, ale hlavne vďaka záverečnému zvratu obsahuje v sebe aj spoločensko-kritický podton k zamysleniu. (80%) (52 rokov filmu za 52 týždňov) ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Úchvatná Bernadette Lafont - vůbec jsem se Stanislasovi nedivil, že i on nakonec Camille podlehl - o to více mnou otřáslo, jak to s ním nakonec dopadlo. Inu, jak se říká, kdo chce kam... Nádherná komedie, která se Truffautovi fakt povedla, nasmál jsem se u toho hodně, byť mě ten trpký závěr přiměl k mnoha úvahám o tomto typu žen, kterým je lepší se vyhnout (kníže Sternenhoch by mohl vyprávět). ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama