Režie:
William Brent BellScénář:
David CoggeshallKamera:
Karim HussainHudba:
Brett DetarHrají:
Isabelle Fuhrman, Julia Stiles, Rossif Sutherland, Hiro Kanagawa, Jade Michael, Stephanie Sy, Lauren Cochrane, Erik Athavale, Matthew Finlan (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Příběh zlovolné dívky Esther z hororu Sirotek dostává novou kapitolu. Vyšinutá žena Leena Klammer je pro dobro světa zavřená v ústavu pro duševně choré kdesi v Estonsku. Vysoce inteligentní, promiskuitní Leena je zlo v lidské podobě, trpí řadou psychických poruch a ve svých třiceti letech vypadá jako dítě. Jednoho dne se jí brilantním způsobem povede z blázince utéct a rozhodne se naplnit svůj neméně perfektní plán. Vydává se do Ameriky, kde se vydává za ztracené dítě Esther ze zámožné rodiny. To se jí podaří, ale její zmanipulovaný a vysoce spokojený život obyčejného děvčete se nečekaně zvrtne. Esther je následně vhozena do nervy drásajícího souboje se svou novou matkou, která je připravená udělat cokoliv a svou rodinu před vražedným dítětem ochránit. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (204)
Leena neboli Esther, dospělá žena v dětském těle, je znovu zpět na hororové scéně! Její další štace je vlastně její první, neboť se jedná o prequel předchozího filmu. Její vražedné trampoty začínají v Estonsku, konkrétně v psychiatrické léčebně, odkud se ale po jejím útěku rázem přesuneme do nové rodiny v USA, která už nějaký čas postrádá svoji nejmladší členku. Esther využije své vnějškové podoby s pohřešovanou holčičkou a vloudí se do přízně trojčlenné rodiny, ovšem to ještě ani zdaleka netuší, jak se celé rodinné štěstí rázem od ní brzy odvrátí. Isabelle Fuhrman zřejmě navždy zůstane v myslích a očích diváků vražednou sirotou zaraženou ve vývoji. No, když se zeptáte na jméno této herečky a na nějaké její účinkování ve filmu, tak nebude moc těch, kteří s určitostí budou vědět, o koho se jedná. V rámci její kariéry byl návrat po letech k postavě, která ji proslavila, tedy dobrým krokem i tahem. Tvůrčí tým doznal podstatných změn. Scénář nově dodal David Coggeshall, pro něhož to byla doposud nejambicióznější zakázka. Režisérský post zaujal hororový specialista William Brent Bell. A distributor tentokrát neotálel a film poslal i do českých kin. Předchozí film měl lepšího režiséra Jaume Collet Serru, jehož výsadou jsou vytříbené obrazové kompozice. Nutně to ale neznamená, že Bell je ve všem horší. Je režijně jiný, pochopitelně, dodržuje však důstojně nastavená kritéria prvního filmu, přičemž má v rukou trumf v podobě zásadního zvratu uprostřed filmu, který rozpoutá i charakterové rozčlenění členů nové rodiny, do té doby velmi fádně vystavěné. Jestli vám chyběla Julia Stiles, můžete s ní oslavit její comeback, potažmo návrat k zapamatovatelné roli. Prequel vládne zdárným průběhem, má náboj a nějaká ta krevní konzerva také vyprázdní svůj obsah na scéně. Jen ta finální část nebyla úchvatná. Diváci znalí předchozího dějství si dokáží spočítat vývoj finálního střetu, dokonce převažoval nemilý fakt, že finále není ničím výjimečné a kreativní. Nadále ovšem platí, že vražedné choutky vražednici Esther neskonale sluší a její případné další vražedné výlety do nových rodin můžou ještě v budoucnu zvednout její vražedný sexappeal. 8/10 ()
Prestoze krev je na zdech, podlaze a vsude mozne, to opakovane z prvniho filmu je premeneno spise do psychologickeho thrilleru nez do slasherovskeho kousku, coz je dobre. Pro hororove fanousky muze byt toto pokracovani dokonce zlepsenim prvniho dilu, coz nebyva obvykle. Pokud nemate velka ocekavani, jde o zabavny thriller se spoustou drobnych radosti. Nesplnuje to logicke ocekavani, jak se ma chovat teenager, ale rodina je zabavne podivna. Julia Stiles hraje matriarchat. ()
Moja slabosť pre béčkové horory, aj keď v tomto prípade ide skôr o krimi, nie je žiadnym tajomstvom a tento štýl mi pravdepodobne utkvel v pamäti od prvej návštevy kina a filmu Dobrý synček. Film som pozrel spoločne so synovcom a čerstvý maturant to v závere už nedával, tak ho Ester iritovala. Predvídateľný dej prekvapil príjemným zvratom, alebo twistom, a v jednoduchosti je niekedy krása, film ktorý nás nekŕmil korektným odpadom má nakoniec 4*, aj keď je tu naozaj veľa momentov ktoré mu možno vytknúť. A z môjho uhla pohľadu sa nezhodnem z jednou z obľúbených užívateliek, už iba kvôli mne táto séria môže pokračovať, lebo tu je na čom stavať. Aj keď teda ozaj 35 ročná žena, ktorá sa hrá na 10 ročnú je trápnym momentom, ale zapli ste si niekedy Fasabuk? A komentáre pod fotkami 40 a viac ročným žien? Zmena profilovky, o aká si krásna, všetko najlepšejše, ďakujem cmuk smajlík 10x... ()
Zbytečné určitě ale špatné překvapivě ne. Nápad natočit prequel 10 let starého hororu, kdy se použije stejná herečka je dost bizarní a 25 letá, 12 letou nezahraje ať je sebelepší herečkou. Tvůrci si naštěstí připravily nečekaný zvrat, díky kterému má příběh jiné vyznění, než opakování již viděného. Nový Orphan není takovým průserem, ale pořád nenabízí nic, čím by opodstatnil svou existenci. ()
Spoilery. Oceňujem zvrat v polovici filmu - potešilo ma, že sa nemusím pozerať 100 minút na recykláciu pôvodného námetu z 2009. Tento posúva postavu Esther (S čudesne staro-mladou Fuhrman) do ďalšej roviny, nachádza jej rovnocenného súpera. Negatívom potom bude, že dvojica antagonistov nie je žiadnym spôsobom psychologicky uveriteľná, vďaka čomu sa celá zápletka stáva absolútne nepravdepodobným konštruktom. Podobnými sa vyznačuje napríklad aj Haneke, akurát u neho je to dômyselná autorská výpoveď, nie žánrový výplach. Koniec koncov je to v podstate blbosť, korunovaná prazvláštnym (a nefunkčným) nápadom, točiť pokračovanie filmu s o 13 rokov staršou, dnes už očividne dospelou herečkou, ako prequel. Stiles, Sutherland aj Fuhrman sa pritom snažia ako vládzu - škoda že je to nezmysel v prvom rade na papieri. Ako jednohubka však ok, neurazilo ma to. 2,5* ()
Galerie (14)
Zajímavosti (9)
- Ve filmu zazní také úryvek z „op. 37 (Roční období)“ od Petra Iljiče Čajkovského v podání Esther Albright (Isabelle Fuhrman). (noelcoward73)
- Ke konci filmu má Esther Albright / Leena Klammer (Isabelle Fuhrman) při oblékání před zrcadlem zakrvácenou tvář, ale v dalším záběru ji má při odchodu z místnosti zcela čistou. (noelcoward73)
- Herečka Julia Stilesová (matka) musela v niektorých scénach nosiť topánky na vysokých opätkoch, aby bola vyššia než Isabelle Fuhrman, predstaviteľka Esther. (Kozy9)
Reklama