Režie:
Václav VorlíčekScénář:
Miloš MacourekKamera:
Rudolf BlaháčekHudba:
Ondřej SoukupHrají:
Max Urlacher, Jitka Schneiderová, Ivana Chýlková, Jan Hrušínský, Jiřina Bohdalová, Miroslav Táborský, Rudolf Hrušínský ml., Jan Niklas, Sunnyi Melles (více)Obsahy(1)
Sedm královských dcer proměnila zlá Jezerní královna v sedm labutí. Jedné z nich, princezně Odettě, se podaří z podmořského zámku uprchnout. V podobě labutě je zraněna Štěpánem, přitroublým sluhou prince Viktora. Mladíci místo labutě najdou zraněnou dívku. Princ se do krásné dívky zamiluje, ale pro záchranu své lásky musí podniknout dlouhou a nebezpečnou cestu… Filmovou pohádku pro celou rodinu natočil v roce 1998 režisér Václav Vorlíček podle scénáře Miloše Macourka. Tentokrát se tvůrci inspirovali klasickou pohádkou "Labutí jezero" i legendárním baletem Petra Iljiče Čajkovského. Tragický děj baletního představení však přepracovali do podoby dobrodružné pohádky se šťastným koncem. (Česká televize)
(více)Recenze (180)
Pohadku jsem videl az 12 let po jejim vzniku. Moc nechapu jeji spatne hodnoceni. Pohadka ma hlavu a patu, slusny pribeh a zajimave postavy. Pochmurna atmosfera Jezerniho kralovstvi neni vubec naskodu, ba naopak. Cely prubeh dokresluje hezka hudba. Na Jitku Schneiderovou je radost pohledet. Jedna z nejlepsich porevolucnich pohadek. ()
V pohádce, tedy v její realizaci se objevují, pomalu se rozvíjející aspekty dnešního původního zpracování pohádek. Taková špatně zachytitelná umělost, či jalovost obsažena na příč všemi oblastmi příběhu a zpracování. Je znát že peníze rozhodují o všem, kde jsou tam je podání vyšší, kde ne tak naopak. Kde může fungovat skrytá reklama tak ji skoro vždy najdu. Díky tomuto všemu je pohádka špatným uměleckým výtvorem, který nedokáže naplno uspokojit mé smysly natož pak emoční potřeby. ()
No tak tu sa skáče rovnými nohami do vyrvaru udalostí, pri ktorom si musím vyrozprávať časť predošlého deja sám. Potom to však scenár preloží tými istými scénami (Bohdalka sa ako kapor mení snáď x-krát tam a von tam a von). NA záver všeci zistia že treba končiť a zbúcha sa to jedno cez druhé. Na druhej strane dobrá temná strana, nie hlúpa, excelentné zranenie princeznej, deti sa musia pozerať na to, ako ich druha ide zožrať odporná piraňa. Detaily ktoré potešia. Herci hrajú a masky sú decentné. Hudobný doprovod chytľavý a taktiež striedanie vody a zeme. Som spokojný a Vorlíček vtiahol rozprávku do vôd ľahkého, ale kultivovaného rozprávania. (videné 23.12.2015,STV1) ()
Tak tahle pohádka byla první která ukazuje že režisér Vorlíček ztrácí páru, Jitka Schneiderová se typově na princezny nikdy nechodila je příliš “ tvrdá” a celkově je to celé jaksi fialové, nechci nic vyčítat ale vidět ji už nechci. Jestli to je tím že je málo humorná a spíše to je vyprávění pohádkového příběhu dle německých požadavků, asi, tady to nezachrání ani Čajkovského hudba. ()
Podnodnocená pohádka. Občas až thrillerově surrealistická atmosféra. Náš kluk na to se zájmem koukal právě v těch momentech, kdy byl zobrazen podvodní svět, nebo se tam dělo něco dramatičtějšího. Jinak ho hrané pohádky ještě moc neberou. Pohádka měla zjevně slušný rozpočet a trikově a výpravou ho dokázala proměnit v něco magického a fungujícího. Princův sluha byla výborná postava. ()
Galerie (12)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (7)
- V záběrech z jeskyně, kde děti sbírají perly, je jasně vidět, že jde lidem pára od pusy, což je pod vodou nelogické. (Timak)
- Pohádka se natáčela na zámcích Ploskovice, Libochovice a Hluboká nad Vltavou. Jezero, které představuje vchod do podvodní říše, je Plešné jezero na Šumavě. (Cucina_Rc)
- Režisér Václav Vorlíček nebyl spokojen s kameramanem, kterého dosadili němečtí koproducenti. Kameraman špatně zasvítil scénu a tak jsou záběry, které se odehrávají pod hladinou jezera, velmi temné, a herci na nich nejsou pořádně vidět. (J R C Pecuchet)
Reklama