Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)
(více)Videa (7)
Recenze (378)
Když už Michael Bay pomrkvává v dialozích na své starší snímky, měl by si rozpomenout jak v nich natočil akční filmy, krásně, přehledně, dravě. Bohužel tady v tom je jak nepříčetnej, zoom na všechno v opkolí 100 kilometrů, 20 střihů za sekundu, dronové nadhledy, pohledy a další obrazové laskominky mě začaly velmi brzy nasírat. Přitom se jinak jedná o našlapanej akční blázinec, kde o napaětí není nouze, přestřelky působí jako přestřelky a ne jako střelba na matějšký pouti. Líbilo se mě i pojetí hlavní hrdinky, na jednu stranu správná frajerka co si umí poradit ve vyhrocené situaci, na druhou ženská, která má strach a je zranitelná. ()
Až v poslední čtvrtině se postavy dostanou do situace, která mě začala vysloveně bavit. Všechno předtím je okoukaná rutina, zabalená do atraktivní Bayhem formy. A ani to ne pro každého. Epileptici to nedají. Co mi v Ambulanci chybělo nejvíc je důvtipnější scénář. Jediné, čím se film snaží akční jízdu sanitky posouvat dějově dál, je postupné odkrývání vztahů mezi postavami (kdo a proč koho odkud zná). A ty nejsou nijak zajímavé a do emocionálního drajvu filmu nic zásadního nevnáší. Nějaké emoce přijdou až v posledních minutách, ale jde pouze o tradiční, lehce trapný bayovský sentiment. ()
Přišli jsme o Michaela Baye. Bohužel. Ale tak zlé to taky není. Divák nezatíná pěsti jako třeba při legendární epické pouliční přestřelce v Nelítostném souboji, matrixové řežbě v hale, výměnách zásobníků v první Smrtonosné pasti nebo právě i při mnohých Bayových prvních kouscích (nejvíc u Skály). Kameraman všemi těmi průlety vymýšlí psí kusy, dočkáme se neskutečných záběrů, ale vesměs příběh o bandě lupičů (ven z banky se dostanou jen dva bratři), kteří při úprku čmajznou záchranku, ve které se nachází sličná zdravotnice s umírajícím pacientem, nestrhne. Jeden je hodný černoch, válečný veterán, s vážně nemocnou manželkou, druhý bohatý hajzlík, který si rozumí s mafií a banky ho prostě berou. Následná předlouhá honička s policejními auty a helikoptérami nabízí mnoho bizarních momentů, včetně improvizované chirurgické operace, sanitka zdemoluje pár stánků s ovocem a zeleninou (klasika), způsobí nespočet policejních karambolů (klasika), vše samozřejmě v duchu barevné, prosluněné a co největší efektnosti (jak jinak). Ale je to určitě dravější a realističtější Bay než naposledy (o Transformerech nemluvě). A možná je to trochu příslib toho, že by mohl své akční divočiny vrátit zase trochu zpět na zem. Takže něco pozitivního, i když divák zívat přeci jenom začne, najdeme. ()
Za mě nejlepší Bay, napínavé od začátku až do konce. Tyhle thrillery, kde se nonstop něco děje a na vteřinu se nezastavuje, mám fakt ráda i přes rozkousaný ret. Nelogičnosti neřeším, zrovna těma je Bay známý, ale on točí popcorn a né dokumenty pro atomové inženýry a občas je potřeba si film prostě jenom užít brain off. ()
Od Michaela Baye jsem viděl 12 filmů a všech 12 bylo perfektních! To platí i o tomto snímku, který je velkou akční jízdou. Hlavní trio film táhne a jejich role jsem jim opravdu věřil. Za mě byl i scénář fajn, dočkali jsme se několika dobrých zvratů. Především je však film velice napínavý, po celou dobu nevíte, co se v následující scéně stane a jak to vlastně celé dopadne. Do toho parádní akce, kterou Michael Bay prostě umí. Hvězdičku však musím strhnout za to, že po celou dobu ve filmu hraje hudba, a to i ve scénách, kdy se mluví, tudíž je jednotlivé postavy špatně slyšet. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)
- Jedna z postav filmu se jmenuje Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen II). Postava s obdobným jménem – plukovník Willie Sharp (William Fichtner) – se vyskytuje ve filmu Armageddon (1998), který rovněž režíroval Michael Bay. (Posheidon)
- Natáčalo sa od 11. januára do 18. marca 2021. Filmári pracovali na viacerých miestach v Los Angeles. (MikaelSVK)
Reklama