Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 2

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (271)

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že ač byl počátek s nápadem na vraždu manžela slibný, něco mi ve filmu chybělo a nedokázal jsem se přinutit, aby se mi film líbil tak, jak jsem chtěl. Jakmile ale děj přelomil přes polovinu, plán, pojišťovák v něm začal šťourat a vyplynolo pár nových skutečností, moje fantazie nastartovala na plné obrátky a vychrlila dobré tři konspirační teorie. V té chvíli jsem byl v "divácké extázi" a těšil se, co přijde. Dodám jen, že je škoda, že tyhle staré filmy nemají na konci vysvětlení pro blbečky, jako tomu bývá dnes, člověk musí číst mezi žádky; takže v pár bodech stále nemám úplně jasno. Každopádně Billy Wilder nezklamal, jak se zpočátku mohlo zdát. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 8 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 4 | pustil bych si znovu 7 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,A TEN PODPIS ZNAMENAL...ŽE JE MRTVÝ MUŽ. BYLA TO JEN OTÁZKA ČASU, A TOHO NEZBÝVALO MOC.....“ /// Walter je pojišťovací agent, 35 let, svobodný, žádné viditelné jizvy. Tedy, až do nedávna…. první hoďka - toť takový to vyprávění, kterak Walter na šikmou plochu vstoupil (zase je v tom ženská…ach jo..). Neoslní, ale neublíží, páč příběh je v pohodě. V tý druhý hoďce postupně přituhuje, Walterovi šlapou na paty a má to solidní atmosféru ,,tý doby“, včetně toho závěru, ze kterýho dejchne kouzlo starejch kriminálek. Milovníci starejch filmů – tady si zamast...(kreténe!)! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu, kterou napsal James M. Cain v roce 1943 (ani časopis Liberty - ročník 1936) číst nebudu. 2.) Stará chce za mejma zádáma uzavřít nějaký pojištění. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Fantastický thriller, pri ktorom sa na rok výroby pozerám s údivom. Literárna predloha a založenie na skutočných udalostiach dáva príbehu ešte väčšiu uveriteľnosť. Prehnitá Barbara Stanwyck exceluje. Dej je pútavý, strieda zápletky a môžeme v ňom vidieť rozmanitosť nápadov. To platí pre kriminálnu dvojicu, ktorá ukuje zaujímavý plán, ako aj pre ich odhalenie. Zakončenie filmu je dokonale vycibrené pre oko diváka, v pôvodnom literárnom príbehu totiž Neff skončí v plynovej komore. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe opäť jeden päťkový film. Film starý ako ja, a vo svojej kategórii určite jeden z najlepších. Nečudo, keď sa pri jeho vzniku zišli James M. Cain (Poštár zvoní vždy dva krát), Raymond Chandler a Billy Wilder. Pridajte k tomu skvelé herecké výkony trojice hlavných predstaviteľov a ťažko sa bude uberať čo i len jedna hviezdička. Film nie je nijako ohromujúci, príbeh je pomerne jednoduchý, bez výrazných dejových zvratov, postavy sa vyvíjajú podľa logiky príbehu, dialógy sú nielen brilantné, ale aj napriek žánru aj vtipné. Za hlavný klad považujem, že všetko sa nachádza na svojom mieste. Wilder ako skvelý remeselník nikdy nesklame. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Bál jsem se, že by se teď mohla zhroutit, když jsme to provedli, ale byla skvělá. Žádné nervy. Žádná slza. Dokonce ani mrknutí oka...“ Jakožto člověk zatím nepříliš znalý žánru „film-noir“ se omezím jen na označení „brilantní krimi“. Pojistka smrti, snímek s tématem dokonalého zločinu, mě maximálně bavil. Ať už perfektní přípravou (moc se mi líbilo to s tou kartou a zvonky!) a následným provedením „nehody“, neustálým napětím a dusnem, kvalitními dialogovými výměnami (Walter-Phyllis, Walter-Keyes), jiskřením mezi ústřední dvojicí, nenuceným humorem či hereckými výkony. Tady se zastavím, odzbrojovala mě především „femme fatale“ Stanwyck, z jejíchž výrazů mě až mrazilo. Do teď jsem ji viděl jen ve Ztřeštěné a musím uznat, že jak komediální, tak vážnou polohu zvládala na jedničku a určitě ji musím ještě v něčem vidět. Film má v podstatě jenom jedinou menší vadu, a tou je konec, resp. slabších posledních cca 10 minut. Ale za prvé je úplný závěr mile symbolický a za druhé tvůrci mají pro diváka připraveno nejedno překvapení, čímž to publiku vynahrazují, takže ten plný počet Pojistce smrti přece jenom dám. „Kdepak máte ten obývací pokoj?“ – „Támhle, ale alkohol mají pod zámkem.“ – „To je v pořádku. Vždycky si nosím vlastní klíče.“ ()

Galerie (90)

Zajímavosti (46)

  • Film se odehrává v roce 1938, ale z rádia paní Dietrichson (Barbara Stanwyck) je možné slyšet písničku "Tangerine", která byla napsána teprve v roce 1942. (liquido26)
  • Billy Wilder se nikdy zpětně nekochal svými filmy a nedíval se na ně. Tento přesto považoval za svůj oblíbený, a to pro jeho úsečnost, znepokojivost a staccatový způsob vyprávění – stejně jako je tomu ve stejnojmenné knižní předloze Jamese M. Caina. (thestral)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno