Reklama

Reklama

Fedora, hollywoodská legenda, která stále oplývá velkou krásou, žije v ústraní na Korfu. Její bývalý milenec se ji v tomto dramatu od režiséra B. Wildera pokouší přemluvit k návratu na filmové plátno, přičemž odhalí její podivné tajemství. Fedora je nejzáhadnější filmovou hvězdou. Herečka, o níž panují zvěsti, že byla ve skvělé kondici ještě kolem šedesátky, zůstala po více než čtyři desetiletí mladou hvězdičkou – navzdory přibývajícím letům si udržela mladistvé vzezření i zář. Záhada, která obestírá její tajemnou osobnost, nikdy nepřestala fascinovat diváky. Dokonce i teď, když žije v ústraní na nádherném řeckém ostrově Korfu, obecenstvo prahne po jejím návratu na filmové plátno. Když se producent Barry Detweiler vydá na Korfu v naději, že by mohl Fedořiným návratem oživit svou upadající kariéru, odhalí hereččino tragické tajemství. Fedořina neutuchající roztomilost nemusí být následkem popírání věku, nýbrž utajením mládí. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Filmy Billyho Wildera mám rád, veď je aj v mojej režisérskej Top ten. Ale tiež som si vedomý toho, že Billy Wilder nakrúcal nielen vynikajúce, ale aj priemerné filmy. A priemerné často neboli preto, že sa mu nepodarili, ale preto, že boli príliš osobné, plné odkazov, ktorým rozumeli iba zasvätení. A za taký film považujem aj Fedoru. Spočiatku som videl paralely so Sunset Blvd. ale sú to príliš rozdielne filmy. Fedora je pre diváka pomerne jednoduchá, málo výrazná a spejúca k zdanlivo prekvapujúcemu rozuzleniu. Dá sa celkom príjemne pozrieť, ale obávam sa, že veľa spomienok v hlave nezanechá. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Asi to nebyl úplně nejlepší počin Billyho Wildera, ale mě dokázal s neuvěřitelnou lehkostí, jemu vlastní, vtáhnout do příběhu, který vás hravě odpoutá od současné reality. Pocitově jsem seděla v kině minulého století a dívala se na filmové plátno s dychtivostí tehdejšího diváka. A po skončení Fedory se možná přistihnete, že se svým okolím mluvíte silně zastřeným hlasem.......Je to na hraně mezi trojkou a čtyřkou, uvidíme, možná to ještě změním, protože jsem rozhodně s panem Wilderem ještě neskončila. ()

Reklama

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Wilder nekompromisní a nesmlouvavý i na stará kolena a parádně se ohlížející za celou vlastní tvorbou (těch narážek, paralel a šťouchnutí je tu nepočítaně). Napínavé, báječně ponuré (ale humor tu má také své místo a ve větší míře, než byste čekali), postupně neuvěřitelně vtahující a ke všemu ten nehoráznej twist v půlce... ()

anais 

všechny recenze uživatele

Má to skvělé momenty, které dají vzpomenout na geniální Sunset Boulevard. Hlavně ve scénáři se skrývá pár sofistikovaných kliček, které diváka nepustí od začátku do konce. Ale celé to působí tak nějak lacině. Hutné obrazy holywoodských trháků padesátých a šedesátých let jsou pryč. Mdlá barevnost, fádní herci (krom Holdena samozřejmě). Samotná Fedora a některé další postavy jsou předabované do angličtiny a díky tomu působí všechna snaha o osudovost a vážné herectví dost uměle. I přesto stačí konstatovat, že je to od Wildera, tak to má stále úroveň a nadčasovou kvalitu, která je charakteristická pro všechny jeho filmy. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Natočené je to super, dialógy sú výborné, príbeh má v sebe veľkú silu, ale stalo sa mi tu u Wildera po druhýkrát, že som to proste nezožral. To, že sa casting hlavnej hrdinky nepodaril na 100 percent by až tak nevadilo, ale vôbec mi nesadla štruktúra. Asi prvú hodinu som vrnel blahom, potom však nastúpi pointa a nasleduje takmer trištvrtehodinová (!!!) vysvetľovačka, čo sa vlastne stalo. A celé to aj napriek myšlienkovej hĺbke na mňa pôsobilo dosť WTF dojmom. Je to dobré, ale na tvorcu takého formátu je to nemilé prekvapenie. Slabších 7/10 ()

Galerie (38)

Zajímavosti (16)

  • V jednej scéne Michael York povie Fedore (Marthe Keller), že jej prvý film, ktorý kedy videl, bol Půlměsíční ulice (1986). Táto hra a neskôr film pojednáva o vedcovi, ktorý objaví tajomstvo večnej mladosti - čo je práve jedna z ústredných tém filmu. (Arsenal83)
  • Marthe Keller mala pôvodne hrať dvojrolu - matka (grófka Sobryanski) aj dcéru. Po automobilovej nehode však utrpela také vážne poranenia tvárového nervu, že nebola schopná vydržať na sebe silný make-up potrebný na jej premenu na staršiu postavu, a tak Wilder obsadil do úlohy grófky Sobryanski Hildegardu Knef. (Arsenal83)

Reklama

Reklama