poster

Žiješ jenom dvakrát

  • Velká Británie

    You Only Live Twice

  • slovenský

    James Bond: Žiješ len dvakrát

Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller

Velká Británie, 1967, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Je velice potěšující vidět v titulcích jméno Roalda Dahla (doporučuji Příběhy nečekaných konců), již méně pak následné zjištění, že scénář patří k těm největším slabinám pátého Bonda. Ačkoliv začíná Bondovou smrtí, ačkoliv James tentokrát objevuje japonskou kulturu, techniku a dívky… chybí mu jedna podstatná složka – humor. Když nebudu počítat ten pravděpodobně (pravděpodobně!) nezamýšlený: „zešikmíme oči“ (a vzpomeneme na Team America) plus většina scén z vesmíru. Ze střetu známého sexisty s (navenek) cudnými Japonci šlo jistě vytěžit více humorných situací, více suchých hlášek. Akční scény zde na rozdíl od humoru jsou, není jich málo a některé z nich dokonce ani po těch letech nevyvolávají smích. Pěkné je využití vrtulníku při snímání bitky na střeše, pěkné jsou rovněž dvě bitky tělo na tělo, zvlášť ta první, hojně využívající kusy nábytku. Connery nehraje s takovým nadhledem jako v předchozím Thunderballu či (po Lazenbyho intermezzu) následujících Diamantech, stále však, i tváří tvář šikmým očím šéfa japonské tajné služby, zůstává nejcharismatičtějším představitelem agenta Jejího veličenstva. 60% Zajímavé komentáře: woody, Marigold, PALINO, ]V[()Rt(20.6.2008)

  • Rominator
    ***

    5. Bondovka - V tomto příběhu toho stihne Bond dost, přežije svoji smrt, stane se Japoncem a projde výcvikem bojovníků ninja. Stylová je i základna MI6 v ponorce, kde nechybí jak nadřízený M tak Moneypenny. James se sveze jako spolujezdec (řídí japonská agentka Aki) ve voze Toyota 2000GT ve verzi roadster (nemá jakoukoliv střechu). Zajímavosti je, že v této úpravě byly vyrobeny pouze dva vozy speciálně pro tento snímek, protože Sean Connery se do klasické verze se střechou pro svoji výšku nevešel. K vydařeným scénám (je to sice hodně nadsazené) patří i Jamesův vzdušný souboj proti čtyřnásobné přesile ve vrtulníku "Malá Nellie".(30.12.2012)

  • Gilmour93
    ***

    From Japan with Love, aneb třetí stranou způsobené tření mezi CCCP a USA opět mírní 007 z UK.. Connery působí poněkud nezúčastněně až suše, u bondovsky stereotypního dobývání velínu (opakované záběry, zmatený střih, neutuchající střelba) jsem se nudil víc, než bílá číča v náruči Austina Po…, pardon Blofelda a Gilbertovy režisérské postupy ohlodal zub času až na kost, nicméně najdou se i nezanedbatelné klady. Země vycházejícího slunce, fyzický souboj se sofa, Dr.No Theme doprovázená bitva mezi čtyřmi těžce ozbrojenými helikoptérami a vrtulníkem z modelářského kroužku pana Q (neměl jsem o Sazinka Jamese strach, snad jedině aby mu vítr neodfoukl tupé) a především valící se láva a vůně sakurového květu u songu Nancy Sinatra - spolu s Adele a babčou Tinou asi to nejlepší, co nás u filmů o kanystru na martini může potkat. Nezbývá, než dodat, že přeměna agenta Jejího veličenstva na Japonce byla na úrovni Trávníčka v Jamambě..(9.12.2013)

  • Marigold
    *****

    Po masivním úspěchu podmořského Thunderballu se Bond definitivně vydal ke hvězdám, a to v přímém i přeneseném slova smyslu. Bondovští tátové Saltzman a Brocolli obměnili pro v pořadí již patý 007 film skoro celý tvůrčí tým – režisérskou sesli zaujal Lewis Gilbert, za kameru se postavil Freddie Young, držitel dvou Oscarů (za Lawrence z Arábie a Doktora Živaga), namísto byvších převážně "západních" lokací se příběh odehrává celý na Dálném východě... Výsledkem je plnokrevný skvost, který jsem jako malý kluk hltal se zatajeným dechem, nechal se unášet skvělou imaginací scénáře a výtečným vizuálním pojetím. Prostě esenciální diváckou manou všech bondovek, kterou se zde podařilo vykondenzovat v až magickou "čupršpiónskou" atmosféru. A magie funguje i po letech. Zmiňovat Conneryho virtuozitu je zbytečné, jen připomenu, jak se do ní začínají vkrádat sebeparodické tendence, které pak rozvedl Roger Moore. Akční scény jsou jedním slovem výtečném, zejména honička ve vrtulnících, podbarvená notoricky známou Bond theme, mě dodnes elektrizuje. Škoda, že střih občas sklouzavá do přílišné monotónnosti (patrné je to zejména v automobilových honičkách) a filmu ubírá na tempu. Lewis Gilbert není tak dobrý stylizátor jako Hamilton nebo Young, zato má pifku na davové scény – a ta v kráteru opravdu stojí za to a v klidu trumfne i obdobnou scénu z jeho pozdější bondovky Špion, který mě miloval. Jedinou hořkou kapkou je fakt, že po natočení páté bondovky se Connery ze série vytratil a vrátil se až po čtyřech letech a jednom Bondovi s Georgem Lazenbym... Jenže pak už to prostě nebylo ono. Zlatá éra conneryovek končí tímhle majstrštykem.(25.11.2004)

  • xxmartinxx
    ****

    Bond je v tomhle dílu nějak neschopnější než obvykle. Neustále někomu padá do pastí, nechává se zachraňovat a spoléhá na náhodu. To ale nebrání tomu, že jde spolu s Goldfingerem o nejlepší Bondovku do té doby. A jistě nebude náhoda, že spolu s Goldfingrem ji jako doposud jedinou nerežíroval Young.(28.8.2011)

  • - Dcera producenta Broccoliho, Barbara (1960), která se v roce 1995 sama chopila produkce bondovek, při natáčení filmu onemocněla (spalo se na zemi) a Sean Connery jí poskytl svoji komfortní postel. (džanik)

  • - Hlas Tetsura Tamby byl dabován i v originále. Jeho vlastní hlas uslyšíme pouze tehdy, když něco sděluje japonsky dívkám, které jeho a Bonda koupou. (džanik)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy Bond (Sean Connery) shodí padoucha do vody plné piraní, řekne "Bon apetit", přestože nemůže vědět, že ve vodě piraně jsou. (DJDVD)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace