Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (178)
Někde mezi třemi a čtyřmi... Přitěžující okolností budiž, že se nacházíme v zatuchlých vodách českého televizního hnojiště, v němž jsou za naše koncesionářské poplatky tvořeny všelijaké hnoje, přičemž tento hnůj je sice vtipný, ovšem vtipný ve stylu: "Hele, jaká pakáž je placená za svou nekompetentnost a neprofesionálnost - to je prča, jaký hovada si platíte, co?" Hííí, řehtejme všichni v stejném rytme! Asi jako když si Most! dělal ""srandu"" z cikánů a tranzistorů. Na první plochou dobrou vtipné, ale s ideologickým ublinknutím, které nechává nepěknou pachuť na patře. Trochu zavánějící melancholií a nostalgií (hlavně v postavě rejži), ale nahajpované pipinkami, kokešem a Pražáky, asi jakože strašně kůůůl. No, ani ne. ... Edit: S odstupem roku a druhým shlédnutím před 2. sérií hodnotím o jeden pupík nahoru, casting je naprosto perfektní a vůči ostatní český tvorbě i ty dialogy dávají smysl a plynou docela lidsky a uvěřitelně. S nadhledem je to mnohem vtipnější. ()
Bohužel se Česká televize opět předvedla a za peníze koncesionářských poplatníků ukázala, na co reálně asi tak má. Jan Prušinovský od dob Okresního přeboru předvádí jednu hrůzu za druhou. A po takové ubohosti jakou byl Trpaslík a šílenosti typu Most! představil další. Dobré ráno Brno si dalo za cíl v první řadě urazit všechny složky českého obyvatelstva. A čím jich urazí víc, tím lépe. Následně pozuráželi i své vlastní diváky. Vrcholem Prušinovského rádoby humoru je vulgarita. A opět platí, že čím víc ji použije tím lépe. Nejsprostší vulgární slova, urážky nejhrubšího zrna, nejperverznější narážky či scény. Většina žen v jeho podání jsou afektované husy, které jsou ochotny roztáhnout nohy kdykoli je potřeba. Mužští jsou dvojích povah. Buď tvrďáci, co si neberou servítky, nebo naopak měkké bábovky, které se hroutí při každém problému. Zbytek jsou alkoholici. Ostatně chlastat v práci je nejspíš běžná deviza pracovníků Čt, tvrdí alespoň Honza P. Skoro se děsím toho, s čím tento člověk může přijít dál, protože vulgárnější, ostřejší nebo perverzenější už být nemůže, to by se musel stát nacistou nebo točit porno. A to asi, doufejme, nechystá. Ačkoli...jak se ukazuje, Česká televize už zábrany ztratila a střízlivý odhad toho, co může být vysíláno v televizi a co je už za hranicemi lidé v ní nemají. Takže...co přijde příště? Reálně asi nic, co bychom nečekali. Urážet se bude dál, jen se to bude dělat zase zaobleno v jiném tématu a prostředí. ()
Obsazení skvělý, následná smršť rozhovorů s Kolaříkem očekávatelná, brňáckost nenásilně podaná např. i v půvabném železničářském úvodu 7. dílu. Bezkolečkovost Dobrého rána má silné plus v absenci neživotných šustivých dialogů a naivních typizací, mínus pak v samoúčelnosti hoven v kabelce, rutinních kuřeb na pracovišti apod. Vlastně v žádném dílu nesmí chybět nějaký dějově výrazný buď fekální nebo oplzlý motiv. Samoúčelné je to ale možná jen zdánlivě, mámť tu venkoncem podobný zážitek jako s dejvičáckým Dabing street, totiž divácké rozpaky v průběhu a náhlé vyjevení smyslu celku v posledních (zde dvou) dílech. Vyjevení jaksi nehmatné a éterické, dodávám pro případ, že by nějaký všetečka po mně chtěl toho smyslu výklad. ()
Ujetá podivnost, která kvalit Mostu a podobných nedosahuje, ale jehož kvalita se paradoxně s každým dílem pravidelně zvyšuje, nebo si snad člověk vzniká na tu hrůzu? :) Nakonec to není tak blbý, ač poměr povedených a trapných scén je často vyrovnaný. Herecky ale fajn a bitky Brno x Ostrava (x Praha) jsou super. Rozhodně nebude pro každého, 4* ()
Je sice fakt, že v průběhu těch osmi dílů jsem musel přežvejkat řadu dementních gagů klepajících na dveře infantilnímu, až záchodovému humoru, ale je taky fakt, že v průběhu těch osmi dílů se ty víceméně epizodické třicetiminutovky semkly do poměrně svébytné mozaiky svérázné nadsázky, sympatického nadhledu a charakterů napsaných s překvapivým citem (přestože v začátku všichni působí jako prázdné karikatury)... A vedle těch fórů debilních je tam i stejně početný zástup fórů setsakra povedených.. Čtyři rudé hvězdy co tady mrdnu jsou sice s odřenýma ušima, ale uznávám, že Dobré ráno, Brno! je pro mě ve výsledku příjemné překvápko... Čekám na druhou sérii. ()
Galerie (316)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (30)
- Přibližně ve 24. minutě, kdy vcházejí Vítek (Vojtěch Hrabák) s Johanou (Beáta Hrnčiříková) do bytu Mirka (Jan Kolařík), je možné na botníku zahlédnout láhev vodky, která má etiketu totožnou s tou, která byla použita na lahvích ve filmu Metanol (2018). Stejný případ je i v následující scéně z nemocnice, kdy dá Johana svému otci přičichnout z láhve tuzemáku. I zde je možné vidět, že láhev má stejnou etiketu, která byla použitá ve filmu Metanol. (Skarface)
- Ve scéně, kdy Marek Eben označí Noru Fridrichovou jako „černého koně“ soutěže „Hvězdy tančí“, objeví se na obrazovce jméno tanečníka Martina Prágera. Avšak vedle Nory stojí Jan Kohout, který s ní tvořil soutěžní pár v pořadu Stardance anebo když hvězdy tančí (od r. 2006). Martin Prágr je uveden i v závěrečných titulcích. (makimarketa)
Reklama