poster

Příliš hlučná samota

  • Francie

    Une trop bruyante solitude

    (Francie)
  • Německo

    Allzu laute Einsamkeit

    (Německo)
  • anglický

    Too Loud a Solitude

Komedie / Poetický

Česko / Francie / Německo, 1994, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skip
    ****

    Není to sice Menzelův Hrabal, ale i tak se mi film velmi líbil. Hanťa byl svérázný človíček, celý život hledající v milovaných knihách jakési znamení, měl vize, v nichž ho navštěvovali spisovatelé a filozofové jako Baudelaire, Kant, Lao c´ a další. Svou práci ve sběrných surovinách miloval, ač měl se šéfem neustálé problémy. Doba, v níž žil, ho však nakonec zdrtila. Co je to za svět, kde knihy "krvácejí" a jsou likvidovány po tisících, co je to za svět, kde se andělům uřezávají křídla, ruce, hlavy ("Křach, křach")? Takový svět už není pro člověka citlivého, jako byl Hanťa, kterého hrál skvěle Philippe Noiret.(23.2.2007)

  • Pejpr
    *

    Jakékoliv city,emoce, melancholie či myšlenka jsou z filmu vymazány, zůstává jen pocit samoty (samoty diváka, když se na film kouká sám). Hloubku myšlenky prostě filmové plátno nedokáže zachytit, alespoň u tohoto případu....(28.1.2008)

  • troufalka
    ***

    Jediné zpracování Hrabala bez špetky pábitelství. Chyběla hřejivá atmosféra, absence hudby umocnila příliš tklivou atmosféru. Místo krasosmutnění jenom smutění ... Snažila jsem se poctivě zhodnotit s odstupem času, ale pokažé mi vyšlo to samé - film je pro mě na samé hranici sledovatelnosti. Myslím si, že tímto druhým pokus končím, zatímce se vždy a ráda znovu podívám na Sběrné surovosti, Slavnosti sněženek, Sřivánky na niti nebo na Postřižiny. Sice máme s Francouzi mnoho společného, ale plné pochopení Hrabala jim zřejmě nebylo dáno do vínku.(24.12.2016)

  • Subjektiv
    ***

    Kdo zná předchozí Menzelovy adaptace předchozích děl Hrabalových, dozajista bude mít s pohledem Véry Cais převeliký problém. Tam, kde Menzel umně kombinuje radost i smutek, kam zapasovává ono nejasné pábitelství a kus české povahy, tam francouzská režisérka volí pouze mrtvolné smutno. Samo o sobě to není taková tragédie a jsou i chvíle, kdy se takový přístup zdá odůvodněný, např. v závěru, ve scéně s "krvácejícími" knihami... Ovšem v hospodě tedy ne! Občas Noiretovým pojetím snímek dokonce přichází o logiku. Noiretův Haňta není žádný rozevlátec, jak mu vyčítá Brodského postava, ale melancholik par excellence. Někteří čeští herci, zřejmě ti mající nakoukáno "našich Hrabalovek", jakoby tušili, ba kolikrát i věděli, jak své postavy pojmout, ovšem v obklopení nudnými sekundanty vyznívá jejich snaha naprázdno. Zbytek dokonal až na výjimečně situace nedobrý český dabing. Vida v jak nepoetickém slovu může sídlit duše filmu. Slabé ***.(19.2.2009)

  • contrastic
    ****

    Není to vůbec tak špatný, jak to podle komentářů vypadá. Knihu jsem četl a řekl bych, že nelehkou Hrabalovu látku se docela dobře povedlo přenést na plátno. Myslím, že stejně většinu rádoby nacionalistů sere, že to nenatočil Jirka Menzel, ale nějaká Věra Caïs .(25.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace