Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro Angelu Bennettovou jsou počítače celý svět. Živí se jako odbornice na počítačové viry, s okolím komunikuje pouze pomocí počítače a jediné přátele má na internetu. Před odletem na dovolenou do Mexika dostane od programátora Dalea disketu s neobvyklým programem. S jeho pomocí se lze dostat k jakýmkoliv tajným záznamům. Její život se však mění v noční můru, když se z náhodné prázdninové známosti vyklube najatý vrah, který ji má odstranit a získat disketu. Angele se sice podaří uniknout, když se však vrátí z nemocnice, zjistí, že přestala existovat. Její kreditní karta byla zrušena stejně jako rezervace v hotelu, protože prý z Mexika odletěla. Její dům byl vystěhován a prodán s tím, že se odstěhovala. Podle záznamů v policejní databázi je z ní Ruth Marksová, obviněná z řady přestupků a zločinů. Přestože ji pronásledují policie i zabiják Devlin, podaří se jí zjistit, že za vším jsou počítačoví teroristé Pretoriáni. V jejich čele stojí Jeff Gregg, majitel firmy na zabezpečovací systémy, které obsahují program, jenž umožňuje Greggovi proniknout do jakéhokoli systému. Přestože každý, kdo se pokusí Angele pomoci, je Devlinem zabit, dál bojuje o svůj život i ukradenou identitu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (268)

silentname 

všechny recenze uživatele

"The Net" bol asi vo svojej dobe zaujímavejším filmom, ako keď som to mal možnosť vidieť v roku 2023. Pôsobilo to na mňa občas ako slabšia verzia filmu "The Pelican Brief". Na druhú stranu je však zaujímavé vidieť ako sa zloduchom doslova podarilo zmeniť jednému človeku identitu, ukradnúť mu život, a že im to prejde. Na svoju dobu to bolo možno trošku sci-fi, dnes by som povedal, že so správnymi možnostami si to človek už aj vie predstaviť. Všetko už totiž je niekde online. Okey, možno by to nebolo úplne možné vo väčšine prípadov, pretože narozdiel od Angely má väčšina z nás úplne iný, v podstate normálny život, kde sa stretávame s ľudmi, poznajú nás a bolo by možné, aby nás dokázali identifikovať. Ale ... potenciál by tam na niečo bol. Čo sa ostatného týka, nie je toho veľa čo sa dá povedať, pretože film ide a funguje vyslovene ako 90s film. Vieme kto prežije, vieme kto umrie, vieme ako to dopadne... v princípe sa drží šablón, ktoré vtedy fungovali a idú s nimi až do samotného záveru. Ak budem ale úprimný, tak záverečné vybabranie so zloduchmi považujem za veľmi solídne spracované a jediné čo sa dá povedať je - "good riddance". Vo všeobecnosti veľmi neškodný, no rovnako málo zaujímavý film. V 90s to boli asi viac herci, ktorí mali viesť film, než samotný príbeh. Tam sme sa vždy držali určitej formy klišé, ktorá si našla svojich divákov. A toto rozhodne spadá do tej kategórie. Hodnotenie: C+ ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Celý náš život je v počítači. Stačí kliknout krysou a jste nikdo. Nebo v horším případě jste někdo úplně jiný. Tohle drama mám ráda, a to nejen kvůli Sandře. Už v té době, kdy jsem ho viděla poprvé, mě svým tajemným světem kyber zločinu upoutal. Pobavila mě tehdejší výpočetní technika, chat nebo hry, které kdysi byly nové a dnes už je to jenom šrot. Skvělý akční thriller ()

Reklama

lekr 

všechny recenze uživatele

Příšerná nuda. Námět je už hodně ohraný a děj má strašně malý spád a prakticky celý snímek se topí ve zbytečných a zdlouhavých dialozích o ničem a akce se dostavuje jen velice zřídka. Jediným kladem tohoto filmu je sexy Sandra Bullock, pro kterou mám slabost a jenom kvůli ní jsem vydržel koukat až do konce. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Film z dětství pamatuji jako jeden z prvních filmů se "silnou ženskou hrdinkou", takže do jisté míry definoval moje předpoklady a očekávání v tomto poli a dnes tedy vyvolává jednak nostalgické vzpomínky na čas malin nezralých a zároveň i na urputnou práci ve snaze takovou sbírku klišé vytěsnit z paměti. Dál mám v poznámkách napsaných několik "nejvíc děsivých/nejsmutnějších" věcí, o kterých bych se chtěla zmínit. První je ta, že za dvacet let, co od vzniku filmu uběhlo, se to s postavením ženských postav v blockbusterech neposunulo nijak výrazně k lepšímu. Další je žánrová nevyhraněnost. Dnes film působí jako fantasy komedie odehrávající se v alternativním vesmíru, což je dané množstvím technologického pokroku, který se mezi tím udál. Ale myslím si, že i v době svého vzniku musel film víc působit spíš jako alegorie/podobenství thriller-krimi-drama. Velké množství prostoduchosti v logice příběhu totiž příliš nedovoluje navodit pocit reálnosti a strachu "může-se-to-stát-i-vám". Je to spíš abstraktní pohádka o boji s větrnými mlýny, o tom, že opravdové větrné mlýny jsou lidé kolem nás, a o nemožnosti autentických osobních činů mezi takovými lidmi. Škoda, že film trochu víc neakcentuje to, co mi dnes přijde jako nejsilnější moment Sítě. Ne to, jak někdo během pár vteřin přepíše druhému člověku život tak, že se zdá být někým jiným. Ani ne úplně to, že lidé, kteří ty údaje z obrazovek předčítají, nad nimi žádným způsobem nepochybují (Tady ve filmu jsou to policisté a lidé v nemocnici. Chápu frustraci hlavní hrdinky, která ví, že fakta jsou ve skutečnosti jiná, ale vykonavatelé svých profesí se musí spoléhat na své nástroje, ať už jdou digitální nebo ne.) Ale to, že lidé v reálném světě si fakta, která jsou jim předkládána, nedávají do kontextu s tím, co znají ze včerejška a předvčerejška... Takhle funguje mediální masáž (na mysl se krade 1984) a modelovou situaci v Síti představuje scéna z kanceláří Katedrály končící požárním poplachem, kdy kolegové a sekuriťáci na falešnou Angelu mluví jejím křestním jménem a vtipkují s ní a vůbec s ní jednají, jako by tam opravdu pracovala roky a přitom ji tam vidí asi třetí den a je to úplně jiný člověk, než by měl být. Já vím, že to je pravděpodobně jenom další chyba v nelogickém scénáři, ale když už to tam takhle je, tak to člověka zkrátka nutí takovou věc nějak interpretovat. Už tam opravdu chybí jenom scéna, ve které by přišla za svou matkou do jejího pečovatelského domu, který často a pravidelně navštěvovala posledních několik let, a tamní personál by s chováním typickým pro postavy ze skečů Monty Python policii řekl, že ji nepoznávají. Místo toho dostáváme v závěru informaci, že děsivý démon neměl žádnou identitu a tak se mu podařilo i po smrti vymknout systému, a také vtípek se symbolem pí, který je stejně úsměvný jako děsivý; zkrátka naše civilizace je odsouzena k zániku. ()

Garch 

všechny recenze uživatele

Uteklo čtvrtstoletí s PC a internetem. Také pětadvacet let od natočení Sítě. Je překvapivé, kolik toho trefili. A to tenkrát ani zdaleka nebylo tolik sdílených informací (!) (Nebyl ještě ani Google, YouTube, Wikipedie nebo Seznam :) ...Přidám pátou, pro tenhle nedoceněný kousek. ...(Na začátku hraje Sandra Bullock průkopníka 3D videoher Wolfenstein) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (11)

  • Na seznamu na Angelině počítači je napsáno "Kup magazín 2600", což je hackerský časopis. (HappySmile)
  • Počítač při vyhledávání výrazu Preatorian vypíše IP adresu ve tvaru 75.748.86.91, avšak maximální možné číslo existující v IP adrese je 255. (Rekpet)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. července 1995 v Beverly Hills. (Varan)

Související novinky

Když si někdo koleduje o „odpad“

Když si někdo koleduje o „odpad“

24.08.2008

Direct-to-DVD. Zní to jako nadávka, že? A většinou zaslouženě. Hollywoodská studia už dávno zjistila, že DVD (resp. blu-ray) trh je pro ně zlatým dolem. Zisky z prodeje na „plackách“ dosahují… (více)

Reklama

Reklama