Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna Karenina, oddaná manželka a milující matka, zná spokojenost, ne však vášeň. To se ale změní, když potká hraběte Vronského. Kvůli němu se vzdá manželství, rodiny, společenského postavení… a nakonec i života. Produkce Davida O. Selznicka nakládá s románem Lva Tolstého s okázalou nádherou. Herecké obsazení – včetně Fredrica Marche (Vronský), Basila Rathbonea, Maureen O’Sullivan a Freddieho Bartholomewa – je v režii Clarence Browna hvězdné. Duší filmu je však Greta Garbo, jejíž jemně odstíněný herecký projev získal cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. Garbo tu podává jeden ze svých nejlepších výkonů a jako žena, bezmocná v otroctví lásky a zlomená ztrátou syna, je nezapomenutelná. Její poslední scéna ve vás zůstane ještě dlouho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

Kass 

všechny recenze uživatele

Podle Tolstého rozsáhlé literární klasiky vzniklo dějově značně okleštěné a vnitřním potřebám filmu přizpůsobené slavné to drama z vysoké petrohradské společnosti. Nicméně i přesto zde nepůsobí okatě rušícím, zkratkovitým dojmem. Film se výlučně soustředí na rozehrání osobní tragédie Anny a její osud je zprostředkován v silném a sugestivně jímavém duchu. Greta Garbo v titulní roli milující matky; nešťastné manželky svého pragmaticky smýšlejícího muže; a posléze vášni charizmatického hraběte zcela propadnuvší ženy; ztělesnila jednu z nejvýraznějších a svému hereckému potenciálu nejvděčnějších postav. Rozehrála v ní celou tragiku a osamělost ženy, která je navzdory dobovým konvencím a všeobecnému veřejnému odsudku poslušna jen svých citů, na čemž ztroskotává. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Přenádherná sázka na jistotu. Po stále doznívajícím fenoménu první němé verze, kterou natočila s Garbo s Gilbertem pod skvělým názvem Love (a film tak mohla propagovat dvojsmyslná věta Garbo and Gilbert are in Love), bylo zkrátka nutné se k tématu Anny Kareniny vrátit. Zvukový film sice přinesl mnohé novinky do továrny na sny, ale konkrétně v tomto případě nebyl už tak odvážný. Moderní Love je téměř hmatatelná láska z mnoha důvodů, je to dokonalý film, který lze prožít až do morku kostí. Zatímco nová verze je klasicky ukotvená v carském Rusku 19. století, mezi Petrohradem a Moskvou. Vše je distinguované a realistické. Všichni zúčastnění jsou v nejlepší formě, W. H. Daniels v ateliéru kouzlí neskutečně komponované jízdy kamerou, C. Brown zná všechny barvy herectví Garbo a sama Greta hraje celou svou bytostí. Skvostné. Báječné na pohled, báječné pro duši. ()

Reklama

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Ve své době jistě nadčasové dílo. Svazek manželský byl brán jako svátost kterou bylo možné rozvázat jedině smrtí jednoho z partnerů. V dnešní době již film působí poněkud vyčpěle. Hlavní hrdinka volí mezi vlastním dítětem ale životem v utrpení a vlastním štěstím ale bez dítěte, což se jí nakonec stane osudným. 80% ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

V americké velkoměstské kavárně – snad při čekání na aperitiv – blazeovaně převyprávěný Tolstého román. Ze strhující fresky zbyla jen klíčová dějová linka, pár postřehů lokálního koloritu, tresť z osudů a povah dalších postav. Hlavní hrdinové nebyli dostatečně psychologicky prokresleni (silná redukce postihla především schematicky podaného Annina manžela), zmizelo venkovské prostředí (coby kontrapunkt k devastujícímu městu) a počínaje Anniným příjezdem lze směle a bezchybně očekávat její tragický konec. Jako by nebyla žádná další možnost. Greta Garbo sice skvěle vyjádřila věčnou nesnesitelnost a nespokojenost hrdinky s dosaženou krásou, její sklon k podléhání jakési imaginární, spíše tušené a za konkrétní možnosti se maskující touze (z rodiny utíká k milenci, ale ani tam nedosahuje trvalého štěstí, vyciťujíc, že i jeho život (podobně jako život jejího manžela) má oblasti, kam ona nemůže dosáhnout, a to je mužova povinnost vůči Vlasti a nadosobní Pravdě), ale vzhledem k nedostatečné prokreslenosti dalších ženských postav (především Kitty Ščerbacké) se pak dojem z Anny zobecňuje a ústí v pesimistický obraz ženství, ne zcela v Tolstého intencích. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Jako vždy skvělá Greta Garbo v adaptaci klasického ruského románu, který jsem samozřejmě nečetl :-)) Nebavilo mě to tolik, jako předchozí filmy Grety z počátku 30. let, které byly natočeny ještě před zavedením kodexu a tudíž nepodléhaly přísné hollywoodské cenzuře. Kromě výkonu Grety ještě musím vypíchnout jejího manžela Karenina, kterého skvěle zahrál Basil Rathbone. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (2)

  • Greta Garbo získala za herecký projev cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama