Reklama

Reklama

Špačkovi v síti času

(seriál)
TV spot
Fantasy / Rodinný
Česko, 2013, 7 h 28 min (Minutáž: 28 min)

Scénář:

Lucie Konášová

Hrají:

Leonard Stirský Hädler, Johana Krtičková, Alena Jakobová, Pavel Liška, Klára Issová, Tomáš Hanák, Vladimír Javorský, Miroslav Táborský, Pavel Zedníček (více)
(další profese)

Epizody(16)

Obsahy(1)

Dobrodružné putování malého Matěje Špačka do míst, kterými protéká čas každého z nás. Seriál vypráví příběh rodiny Špačkových, která se náhodou ocitne na festivalu kouzelníků, kde vystupuje i skvělý mág Garibaldini – ve skutečnosti ředitel tajuplného Paláce času, což je prostor, kterým protéká čas každého z nás a kde jsou uloženy svazky lidských životů. Seznámení malého Matěje Špačka s Klementinkou, dcerkou Mistra Garibaldiniho, odstartuje gejzír velice dramatických a také humorných událostí. Spolu s Matějem navštívíme „zásvětní úřad", stáváme se svědky posunů v čase a tím i proměn a korekcí osudů jednotlivých hrdinů, dozvídáme se o přidělování recyklovaného času, máme obavu o to, aby se Zásvětí nezmocnila lidská hamižnost, prezentovaná majitelkou kosmetické kliniky Macháčkovou. Je to seriál vícevrstevný, nabitý dějem, seriál, kde se volně prolíná rovina současného reálného světa s rovinou světa fantazijního a který také retro pohledem nahlíží do minulosti.
Klasický rodinný seriál s fantasktní atmosférou světa ztracených věci, snů i času určený divákům všech věkových kategorií. Zásadní roli má humor, protože celá eskapáda trampot rodiny Špačkových, kteří uvíznou v pasti ztraceného času, má groteskní ladění, i zlo je zde víc humorné než děsivé. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (40)

Psycho.R 

všechny recenze uživatele

Tohle je ten seriál, na kterej jsem tak dlouho čekal. Srovnání s Vorlíčkem je zcela opodstatněné. Ovšem nechci srovnávat kvalitu, to ani nejde. Jde o to, že tohle je seriál prioritně určený dětem, ale v žádném případě neodradí ani rodičovstvo. Je to zkrátka Arabela současnosti. Již před lety jsem zaznamenal pokus o tento žánr v podobě Přízraků mezi námi, ale... byla to slabůstka. Lucii Konášovou mám čím dál tím víc radši. Dokáže vykřesat scénář na míru. Vlastně má logické přemýšlení, takže se dokáže vžít do různých žánrů a empaticky popsat příběhy postav tak, jak se asi cítí (celkem se jí to zadařilo i v poslední Nemocnici) a vše korunuje fantazií, jak dokazuje zde. Zatím jsem viděl dva díly, takže pokud půjde kvalita dolu či nahoru, tak možná budu měnit hvězdy, ale do té doby zkrátka za seriálem stojím a byl jsem hloupí, že jsem se mu vyhýbal. ()

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Kamenem úrazu je zde hlavně obsazení, tak špatné dětské neherce člověk dlouho neviděl. Přidejme k tomu lacině podbízivé dialogy ("to je husté"), pár špatně hrajících a špatně intonujících dospělých neherců (Predrag Bjelac, Zoran Kovačevič), obsazených patrně pro splnění nějakých multikulti kvót a špatný scénář plný nelogičností (zřejmě spíchlý horkou jehlou: v patnácti dílech se děj zamotá a rozehraje se několik linií, které sledujeme, problémy se zdají být zoufale neřešitelné, a mocnosti typu Javorský neporazitelné, aby se v šestnáctém díle všechno s přehledem a elegancí tak nějak jednoduše vyřešilo a rozuzlilo... ), a máme další seriál pro děti, ty přece zkonzumují všechno, žejo. Škoda. Protože, upřímně, ten původní nápad by nebyl špatný, a některé detaily v něm obsažené mohly působit magicky a mysteriózně (např. navracení dospělým jejich oblíbené, poztrácené hračky a amulety z dětství). Až na ústřední znělku seriálu mi ani hudba nepřišla dobrá (tedy, ne že by mi znělka přišla dobrá, ale přece jen, je to znělka a má potřebné parametry). Hudební doprovod sestává z několika samplů, které nakonec znějí jako ze seriálu Ulice (tam taky mají pro scény s určitým emočním zabarvením stejnou hudební smyčku). A Táborskýho ksicht teď nějakou dobu nechci vidět. ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Fascinující, kolik lidí nadává na zcela nesmyslné věci, jako je neznalost fyziky a argumentují tím, že Vorlíček a Macourek to dokázali lépe a úžasněji atd.. Tohle jde ale právě v jejich stopách a mnoho z jejich děl překonává, nebo mi chce opravdu někdo tvrdit, že Špačkovi jsou horší, než Létající Čestmír? Naopak, je to celkem povedené a naprosto nechápu argumenty např. pí Spáčilové (dumám nad tím, zda je to pí. oslovení slušnosti, nebo naopak), která naznačuje podobnost s Harrym Pottrem... V čem sakra? Jenom proto, že jsou tam kouzelnící (a to jsem si skoro jistej, že budou jen v prvním díle)? Ne, určitě to není nejlepší seriál, ale takovou hanu si nezaslouží, obzvlášť po dvou odvysílaných dílech. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

První díl mi přišel poněkud rozpačitý. Jistě, nechybí tu určitá hravost a fantazie. Koho by nelákali kouzelníci a tajemné kufry a předměty z našeho dětství? Na druhou stranu Liška hraje, já fakt nevím proč, zase blba. Dokázal bych si místo něho představit třeba Lukáše Vaculíka a vím, že by i toho zmateného taťku zahrál daleko líp a přesvědčivěji. Liškovi chybí jakýsi cit, kdy už se křupanské herectví nehodí, protože tím svoji postavu strašně shazuje. Issová hraje kdovíproč uťápnutou pipku. Navíc jí těžko věřit, že je mámou od tak velkých dětí (což platí i na Lišku). A postava Matěje je mi silně nesympatická - co mi má být sympatického na mentálovi, který místo aby pomáhal upevnit kolo, nechá se zavalit lodí? Přitom mu asi musí být jasné, že loď asi autem neodvezou. Nebo model letadla ovládá tak skvěle, že zkazí půlroční práci policajtovi (to mělo být vtipné? Že někdo někomu něco zničí?) nebo zničí sousedce kytku (na tom je taky veselé přesně co?). Linii s benzínem a traktorem jsem taky nepobral, je zde jen proto, aby Špačkovi museli na tom festivalu kouzelníků v zapadákově skončit. Btw, jak se tam tak rychle přemístil zlý kouzelník? Obecně mi vadí nešvar současných českých seriálů a filmů - všechny postavy se chovají jako dementi, jsou uřvané a hysterické, tedy zcela nereálné. A nikoliv, není to vtipné, ta uřvanost. --------- Hned na úvod druhého dílu si říkám, když je kufr tak důležitý, proč jej nechávají volně k dispozici komukoliv, kdo půjde kolem pokoje a nahlédne dovnitř? Také si říkám, že na to, odkud Klementinka pochází a jaké znalosti asi má, se chová docela pitomoučce. Že se Matěj i zde chová jak sobecký pitomec, asi aby Klemče co nejvíc zavařil, to už se asi dalo čekat. Proč si vyloženě chytrý ředitel ústavu času drží tak slizkého zaměstnance, jakým je 205? ()

stration 

všechny recenze uživatele

Tak po dodívání posledního dílu musím konstatovat, že to nebylo až tak špatný. Celkem slušný triky, dobrá hudba a originální námět. Nejvíc mě štvalo strašně typové obsazení, protože když vidíte Táborského a Navrátila v první jejich scéně, je vám naprosto jasný, co to bude za figury. Naopak Zedníček v roli Einsteina byl sympaťák. Celý seriál bych tak o třetinu zkrátil. Chvílema to bylo fakt dost nudný. Kult se z toho asi nestane, ale dívatelné to rozhodně je a jako český seriál pro děti dostačující. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (5)

  • Seriál se natáčel od roku 2010 do roku 2013. Filmovalo se například na zámku Kačina. (tsatsiki)
  • Protože Karel Smyczek kvůli onemocnění a operaci nemohl na nějakou dobu natáčet, sehnal za sebe na pár měsíců náhradu Martina Dolenského. Po uzdravení si práci rozdělili. Právě proto má seriál dva režiséry. Pár dní na seriálu spolupracoval i režisér Jiří Strach. (josef6)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno