Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh založený na románu Jane Austenové o tom, jak nepříjemné následky může mít přílišná povolnost mysli. Anna Elliotová (Amanda Root) se ve svých sedmadvaceti letech už vzdala naděje na manželství. Nabídku k sňatku kapitána Wentwortha (Ciarán Hinds), jediného muže, kterého kdy milovala, odmítla na nátlak své snobské rodiny, aby toho pak trpce roky litovala. Znovu se s ním setkává na návštěvě u rodiny své provdané sestry. Wentworth si za tu dobu vybudoval kariéru v námořnictvu a teď je rozhodnutý najít si manželku. Setkání s Annou ho vyvede z rovnováhy, ale jeho hněv na ni kvůli jejímu odmítnutí v něm stále přetrvává. Anna poznává, že jí Wentworth stále není lhostejný, zejména když se začne dvořit jiné ženě a o ni zdánlivě nejeví zájem. Když si ale Wentworth uvědomuje, že Annu ze svého srdce nedokáže vystrnadit, zdá se, že je pozdě. O Annu se uchází její pohledný a zámožný bratranec pan Elliot, který má to, co Wentworthovi chybí – podporu Anniny rodiny… (maku1304)

(více)

Recenze (31)

emma53 

všechny recenze uživatele

Když Persuasion srovnám s jinými filmy podle předlohy Jane Austen, tak jsem zatím asi zažila největší zklamání. Možná jsem byla až příliš natěšená na tak těžko dostupný film. Jsem přesvědčená, že největším problémem byl výběr Amandy Root do role Anny, protože na mě téměř po celou dobu s těma jejíma kukadlama působila jak umírající laň. A to i přesto, že jsem se s její povahou dokázala velmi dobře ztotožnit. Je to škoda, protože Ciarián Hinds byl naopak poměrně dobrou volbou. Jinak doba, kostýmy a většina jejího úděsného příbuzenstva byla vykreslená velmi dobře. Sice se smutkem, ale nad průměr dnes nepůjdu. ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Nejlepší kostýmní film, co jsem kdy viděl. Nedíváte se tu do hloubi 19. století -- přímo tam jste, se všemi tehdejšími obyčejnými lidmi, stejnými, jako jsme my sami, stejně toužícími i chybujícími. Že tu nehrají žádné hvězdy, je jen správné. Kinamtografie úchvatná, zátiší v interiérech vypadají jako plátna starých mistrů. Osvětlení pouze přirozené, večery při svíčkách... Anglický venkov. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Ve dvou dnech jsem měl silně přeaustenováno, přesto jsem se rozhodl pro slabší čtyři kousky. Oproti Emmě a Emmě. nešlo o komedii a atmosféra tomu svou tísnivostí odpovídala. I přes různé mouchy mě film po celou dobu víceméně bavil, ale jedna věc mě fakt zarazila, a být obyvatelem viktoriánské Anglie, hodil bych si i shnilým ovocem. Stejně jako uživatele togaf mě nenechalo chladným to okusování obličejů na ulici, už už jsem čekal dav s vidlemi a pochodněmi. ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Předloze docela věrné, kostýmově taky vydařené, ale co zde působí jako pěst na oko, je herecké obsazení. Zmiňují to už ostatní, takže se v tom nebudu babrat, ale jediný kloudný ksichtík, který ostatní převyšuje s přehledem, je Ciarán Hinds. Nechápu, když to odpovídá dialogově a člověk si dokáže i bez knihy vytvořit svůj dojem o příběhu, proč se tvůrci nezačetli i do popisu postav. 3,5* za návrat do doby minulé. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Unylé; a to i ve srovnání s jinými adaptacemi knih Jane Austen. Hlavní hrdinka nahodí v první scéně mučednický výraz a nezbaví se ho do konce filmu, hlavní hrdina postrádá nějaké osobní kouzlo a charisma typické pro Firthova pana Darcyho. Jediné, co stojí za zmínku, jsou opravdově působící kostýmy a interiéry. Jinak je to nuda a šeď plná nesympatických postav. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (20)

  • Keď Anna (Amanda Root) príde k pani Smithovej (Helen Schlesinger) druhýkrát, má na sebe ružové šaty, ale keď vyjde von, šaty sú modré. (Arsenal83)
  • Amanda Root o režisérovej požiadavke vyzerať prirodzene: "V podstate som nemala na sebe žiadny make-up a moje vlasy boli očividne nie veľmi vábne. Predpokladám, že aj osvetlenie bolo dosť drsné. Nikto z nás teda nevyzeral dobre. Chcela som ale z Anne Elliotovej urobiť trochu obyčajnú ženu, ktorá v skutočnosti nebola nešťastná, ale našla spôsob, ako byť nejako spokojná, a napriek tomu okolo nej neustále bzučia emócie. Jej realistické zobrazenie veku bolo kľúčovým aspektom jeho príťažlivosti." (Arsenal83)

Reklama

Reklama