Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (146)

campix 

všechny recenze uživatele

Film sterilní stejně jako prostředí, ve kterém se odehrává. Film, který prošumí a nevyvolá ve Vás žádnou větší emoci a popravdě je nutné se docela přemáhat, abyste vydrželi u Equals až do konce. Po chvilce totiž začne nudit poznávání post-apo světa, kde jsou lidé zbaveni emocí a všech vnějších projevů. Takže role jakoby dělaná pro Kristen Stewart, která je zbavena emocí i v reálném životě. Tuctová romantika, která má po prvních desítkách minut problém udržet Vaši pozornost a prakticky se až do konce nestane nic zajímavého. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Film „Equals“ je solídne natočený film, ktorý čerpá z niekoľkých svetoznámych „zdrojov“ (napr. 1984). City ako choroba? Uff! Trošku ten záver je neprepracovaný. Dvojica N. Hoult and K. Stewart funguje dobre. Malá ale dobrá rola pre G. Pearce. Osobné hodnotenie: 73% (***) ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Podobných snímků je v poslední době hodně. Young adults sci-fi, které táhne, a to hlavně proto, že jsou zde silní hrdinové, případně nějaká hezká romance. "Equals" tohle má, ale přitom je to slabé. Tvůrci se pokusili o umělečtější přístup místo akčního, ale nemyslím si, že by to fungovalo. Zdlouhavé a předvídatelné. ()

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Pro mě to nejsou 3 hvězdičky, ale spíš dvě...je to takové ponuré, zvláštní a depresivní...takové bez citů :) Nedokážu si představit necítit a neprojevovat nějaké city...a hlavně - když už to umět, tak to v sobě potlačovat...Přišlo mi to hodně strnulé...což je vlastně dobře, jelikož to takové být mělo...Ale nějak mi to nesedlo...Budoucnost - zajímavá, dobře vyladěná a vymyšlená - to jejich jídlo bych chtěla...a nebyl tam vlastně vůbec žádný zásah jako do té lokality mimo Kolektiv...takže to bylo čiště v tomto prostředí a žádná "budoucnost" či ukázka toho, co se stalo s ostatními lidmi, kteří nejsou ovládání žít bez citů...Překvapil mě Guy Pearce - to bylo příjemné :) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Svět, jak jsme jej znali, zanikl. Zůstala jen emočně prostá komunita soustředěná do uniformovaného Kolektivu, v němž se chodí do práce, bydlí se v úsporně zařízených bytech, člověk má jisté stravovací návyky, místo konzolových her se za nudných večerů, kterých kvapem přibývá, "paří" unylá skládačka (pozor, tvůrci to nevychytali, i hra, jídlo a jiné, mohou vyvolat emoce) ovšem city, včetně lásky, i veškeré projevy s tím spojené, jsou považovány za nemoc, pro kterou zde mají i svůj název - SOS. A usilovně ve výzkumném středisku na tyto emoční neduhy vyvíjejí lék. Žít v páru je něco nemyslitelného. Plození probíhá bezpečnou formou. V takové komunitě se ocitl i zamilovaný pár Nia a Silas, kteří svoji náklonnost k sobě musí úzkostlivě tajit, aby neskončili v detenčním zařízení, z něhož už není návratu. Jediným řešením je únik na poloostrov, kde je (sexuální) svoboda. Podřízenost totalitnímu režimu, vymývání mozků, dystopie, utopie a Husákova neviditelná přítulnost - to není nic nového. Můžu jmenovat desítku spřízněných filmů (Ostrov, Sexmise, Equilibrium...), z nichž tenhle kousek čerpal střípky a formuloval je tak, aby to působilo originálně. Středobodem vyprávění je mladý milenecký pár, ztvárněný Nicolasem Houltem a Kristen Stewart, který má upoutat největší pozornost. Výprava, prostředí i kostýmy jsou proto koncipovány tak, aby nebyly natolik atraktivní a divák mohl takřka nerušeně sledovat, jak dva milenci se společně smějí, souloží a hledají způsob jak z toho ven. Udivilo mě, že se málem cicmali na veřejnosti, ale nikdo si toho nevšímal. Z filmu nejukne žádná akce, nebylo totiž odkud, vše je značně komorní, atmosféricky tlumené. Nikde přitom nekouká žádné nebezpečí v podobě záporáka, který by šel po dvojici. Děj není dostatečně vyhrocen, dvojici v podstatě nic nehrozí, tím pádem odpadlo i veškeré napětí. Mně toho nevzrušivého děje a unylého konceptu přišlo (na bezmála dvouhodinový film) až moc, takže v součtu s velmi rozvláčným tempem se mně dostalo nudné kopírky, která možná kdesi přechovávala sourodou myšlenku, třeba kterak vzniká abstraktní cit, jasně, to přece není myšlenka, že, takže někde tam bylo cosi sofistikovaného, jenže jaksi nebyla možnost to objevit. Tedy konkrétně mně se to zrovna moc objevovat nechtělo. Film z produkce Ridleyho Scotta nemá v konečném kontextu moc co nabídnout. Zcela postrádá možnost být extra zajímavým, je-li divák soustavně uspáván jeho stereotypně nevrušivým rázem i éterickým hudebním doprovodem. Závěr je nijaký, určitě to bylo celé utnuto předčasně. Kristen Stewart a Nicolas Hoult svoji zakázanou lásku předstírali zdárně, nicméně film mě v žádném ohledu nezaujal. Vše v něm prezentované se už vyskytlo v různých formách zpracování v žánrově spřízněných filmech, které tenhle snímek předešly. 4/10 ()

Galerie (54)

Zajímavosti (6)

  • Tvůrci chtěli, aby lokalita pro natáčení působila pokud možno co nejvíce futuristickým dojmem, nakonec zvolili Tokio a Singapur. (Ajjinka)
  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
  • Média uvedla, že se jedná o adapci románu George Orwella z roku 1984. Film ale s románem nemá nic společného. (Steel32)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama