Režie:
Dušan KleinScénář:
Ladislav PecháčekKamera:
Peter BeňaHrají:
Pavel Kříž, David Matásek, Linda Rybová, Filip Antonio, Emily Laura Hassmannová, Lukáš Vaculík, Josef Somr, Eva Jeníčková, Denisa Nesvačilová (více)Obsahy(1)
Štěpán, Kendy a Karas zůstali i po dvanácti letech sami sebou. Jsou to nerozluční kamarádi s nevyčerpatelným smyslem pro humor i schopností sebeironie, i když už s lehkým nádechem skepse. V něčem jsou však jiní. Dospívají, ale svým typicky básnickým stylem. Je jim padesát a cítí, že by měli dát svým životům nějaký řád a splnit si svoje touhy a přání. A jak je známo, zázrakům je třeba pomáhat! Kendy už má plné zuby reklam a jako buldok jde za svým snem o natočení celovečerního filmu. Karas se rozhodl hýčkat své vysněné auto Blue dream již pouze virtuálně. Více ho zajímá pohledná učitelka Drábková. Štěpán dělá zástupce primáře v nemocnici, kde urputně válčí s neústupnou ředitelkou. Tou není nikdo jiný než Vendulka Utěšitelka! Štěpánovou největší starostí je však jeho třináctiletý syn Junior, kterého po smrti Aničky-Zrzečky vychovává sám. Tedy samozřejmě za vydatné pomoci strejdů Karase a Kendyho. Na lásku a psaní básniček už Štěpán rozhodně nemá čas ani věk. Nebo ano? (Bioscop)
(více)Videa (8)
Recenze (375)
Myslel jsem, že už Dušan Klein nechá básníky pod drnem a on ne a ne a ne! Zcela náhodou jsem další pokračování shlédl v televizi a z minulé odpadní žumpy Štěpán Šafránek vylézá jen s posranými kalhotami. I když je další pokračování opravdu zbytečné, pár světlých momentů se oproti minulému průseru přece jen najde, má i sympatický Křížův protějšek v Lindě Rybové, jako jeho další potencionální partnerce. Vrací se spousta dalších postav z dřívějších dílů, ale strašně zestárlých, že bych si radši uchoval vzpomínku, když byli mladí, Zejména tedy Eva Jeníčková jako Vendulka utěšitelka, ta vypadá jako oživlá mrtvola. Kříž alias Štěpán kouká spíš pohledem uchyláka. Jeho třináctiletý syn je samozřejmě chytrolín jako tata. Nejlíp snad hraje Josef Somr v roli profesora Ječmena, který je upoután na lůžko v LDNce. Jinak je to slabota. Navíc film působí jako nějaký díl Ordinace v růžové zahradě a ne jako film, který se pouští v kinech. Vtípky a situace jsou víceméně trapné, parta dědků, co se pořád hádají v hospodě v sestavě Abrhám, Hrušínský a Lábus je zbytečná a ta strašlivá tlama Holubová se nakvasí všude. Nesympatickej Vaculík taky není žádná výhra. Hudba Uhlíře a Brzobohatého vyznívá jak nějaké infantilní odrhovačky pro děcka. Já už bych další pokračování určitě vidět nechtěl. ()
Příjemný oddychový film s hlavní mužskou trojicí herců, které mám prostě ráda. To, že jsou to básníci a mám je ráda dělá hodně, protože jinak musím uznat některé kritické poznámky, že se ve filmu objevuje skutečně zbytečně mnoho - občas více, občas méně - vtipných postaviček a scének. Už jsem si říkala, kdo se tam na minutu, dvě ještě neobjevil a to podle mého názoru trošku narušuje spád filmu a občas to byly takové nuceně vtipné hospodské scénky. Přesto to byla příjemná návštěva kina a mezi současnými českými filmy se jedná o příjemnou podívanou se sympatickými herci a v tomto dílu i s větší dávkou optimismu, která chyběla zejména čtvrtému dílu série. A pozitivní filmy s dobrými konci vždy alespoň potěší. Rybová je víla a Křížovi to filmové balení pořád jde :) ()
Říká se, že v nejlepším se má přestat. Myslím, že to platí právě o Básnících. Raději se budu vracet do Štěpánových studentských let, než se dívat, jak nám osazenstvo krásně stárne, plešatí a bachratí. Zdá se mi, že se autorská dvojice Pecháček/Klein vyčerpala ze svých nápadů, poslední díl je doslova nastavovaná kaše. Ten minulý měl svá pěkná místa, končil optimisticky - nadějí. A mělo to tak zůstat. Takto dostává sexuálně laděná hexalogie ŠŽŠŠ (šest žen Štěpána Šafránka) silně nostalgický nádech s pachutí již několikrát přežvýkaného pokrmu. Pánové prominou. ()
Zázrak je něco, v čem vidí člověk jednat Boha. Dají se tímto slovem označit události, ve kterých se zvlášť zřetelně projevuje Boží moc k záchraně člověka. To o zázraku říkají učenné knihy a myslím si to já, protože je to pravda, pod kterou se můžu podepsat. Že by konečně byl Štěpán Šafránek zachraněn? Fakt mu to přeju. Bohužel nemůžu skákat nadšením ke stropu. Při sledování jeho dalších peripetií jsem se nudila a to se pomalu blížím ke škatulce, pro kterou je film určen. Ještě, že máme nostalgickou notičku, která nám z původních básníků zbyla, když už nic jiného. Škoda, působí to jako recyklát. ()
Nic co by vyloženě uráželo, ačkoliv některé scénky se limitně blíží úrovni Ulice (trojice důchodců atd). Naštěstí ŠŠ zůstává nad věcí a s trochu stisknutými zuby i šarmantní, tvůrcům se opět podařilo najít někoho roztomilého na básničky (Linda forever), product placement není kromě Mazdy a Auto Palace tolik postřehnutelný, a odhalená Denisa Nesvačilová je vyloženě oku lahodící (ačkoliv největší kočka je asi ta asistentka od Karase - a na toho jsem si jako na Vaculíka fakt nezvykl). Nelu Boudovou lze jako sexbombu zařazovat snad jen v parodiích, zajímalo by mě, jestli to bylo záměrem. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (9)
- Hlavní ženská postava Zuzana Rybářová má podobné příjmení se svojí představitelkou, herečkou Lindou Rybovou. Nejednalo se však o záměr, neboť tato postava byla ve scénáři pojmenována dříve, než byla obsazená její představitelka. [Zdroj: Metro.cz] (P. J. D.)
- Pan profesor Ječmen (Josef Somr) v Domově na konci cesty vyzve cimbálovku k zahrání písně slovy: „A teď tu moji.“ Kapela následně hraje skladbu „Chvála bohu, že jsem se narodil“ a profesor Ječmen ji doprovodí zpěvem. Stejná píseň zazněla v podání Jiřího Pavlici z Hradišťanu i na posledním rozloučení s mistrem Josefem Somrem v obřadní síni ve Strašnicích 26. 10. 2022. (B01D)
- Roli sestry Toničky, kterou v předchozích filmech hrála Jana Hlaváčová, si z důvodu zdravotních problémů Jany Hlaváčové zahrála její sestra Dana Hlaváčová. (TomasSlach)
Reklama