Komentáře uživatelů k filmu (19)

  • Oskar
    **

    Praha, 20. léta: Vědec Jan Tříska vynalezl klonování a průvodkyně po expozici mechanických robotů Jana Brejchová přijde jako slepá k houslím ke své dvojnici. Brejchová č.1 je romantická idealistka, toho času na útěku od svého zazobaného tatínka, Brejchová č. 2 je strojově racionální bytost, připravená jednat v zájmu svého předobrazu i proti jeho vůli. Zní to jako příležitost k rozehrání skvělé fantastické komedie, i jméno Josefa Nesvadby jako autora námětu se zdá být zárukou. Ale... Jana Brejchová není Iva Janžurová, nepodařilo se jí své dvě role dost zajímavě odlišit a při nevyhnutelných záměnách je děj poněkud nepřehledný. Nemusím dodávat, že tradičně nešikovná režie Jaroslava Balíka problém ještě prohloubila. Podobně jako jeho starší adaptace Nesvadby, Tarzanova smrt, hemží se i Slečna Golem spoustou nepotřebných postav, a stejně jako ve starším filmu se nedaří najít optimální kompromis mezi rozvláčně upovídanými a chaoticky akčními scénami. Že se na film přesto dá dívat, je zkrátka zásluha neobvyklosti námětu, přítomnosti herců, které člověk rád vidí, vizuálního futuretrostylu, ale bohužel ne způsobu vyprávění nebo snad vyvolaného zájmu o osudy hlavních postav. Při vší skepsi jsem čekal víc. 40%(17.12.2010)

  • NinadeL
    *****

    (3x) Slečna Golem s každou reprízou zraje jak víno. Aneb co víc si přát, když tu máme dvakrát Janu Brejchovou v jejím nejatraktivnějším věku a vědeckotechnický pokrok 20. let? Skvělé dialogy, jemný humor, příjemné kostýmy (ačkoli se míchá moda dvacatek a sedesatek skutecne podivne) a víru v budoucnost. "Nedělej slzy." "To nám neprospívá." "Bolely by nás nohy."(29.5.2011)

  • WANDRWALL
    **

    Tříksa a Brejchová, dobová záležitost, takže kdo chce ochutnat kousek z jednoho druhu atmosféry 60. let, tak má možnost.(18.9.2011)

  • mchnk
    ****

    Vynikající nadčasový snímek, který výborně podchytil téma klonování a umělé inteligence. V časově neurčené budoucnosti, se mladý vynálezce zmocní tajemství stvoření života a jak je zde vylíčeno 100% náhradníka za každého člověka. První klon je kopie vynálezcovi právě objevené vyvolené Věry. Stroj, nebo klon je ovšem tak dokonalý, že nejen mate, ale také odstraňuje ze scény všechny sobě nebezpečné lidi. Prostě golemka pochytila ty nejroztomilejší lidský vlastnosti. Proradnost, touha po majetku a moci. I když se jí podaří, společně s lidmi, kteří přemýšlejí stejně, dokonale zmást i samotného vynálezce, honba za majetkem se jí stane osudnou. A to dokonce na její svatbě. Geniální vynálezce to však nejsou jen geniální vynálezy, ale i geniální plány a strategie a to nakonec zvítězí.(23.5.2012)

  • blackrain
    ***

    Budoucnost patří technice, ale nemělo by se to samozřejmě přehánět. V dnešní době působí tenhle film více než úsměvně. Ale, že bych se u něho řezala smíchy, tak to se nestalo. Námět je bez pochyby skvělý, to nepopírám, ale určitě by se z něho dalo vytěžit mnohem víc. Souhlasím, že kdyby to vzal do rukou Macourek s Vorlíčkem, tak by to zajisté dopadlo celé úplně jinak. Tříska s Brejchovou se k sobě hodili naprosto přesně. Nedivím se, že Brejchová byla brána jako sexsymbol.(18.9.2012)

  • Historik
    ****

    Podle mne velmi zábavný ( v tom dobrém slova smyslu) film. Rozhodně ale ne komedie. Je to film se skvělým námětem, dobrými dialogy, dobrým obsazením, ale možná trochu nevěrohodným zpracováním v momentě, kdy se golemka ze stvoření, které se v lidském světě tak úplně ve všem neorientuje, najednou s přehledem mění v cílevědomou bestii. Tady se mi zdá, že se to nepovedlo úplně vybalancovat a možná to může někomu i ztížit orientaci v tom smyslu, že nebude vždy vědět, "která je která". Ale dá se to přežít.(4.1.2012)

  • rt12
    **

    Nějak nemám pro tento styl pochopení.(27.5.2014)

  • SOLOM.
    ***

    Můj dnešní výběr českých kousků rozhodně nedopadl podle mých představ. Od této Sci-Fi / Fantasy komedie jsem očekával více, než se mi nakonec dostalo. Jana Brejchová byla skvělá jako vždycky - stejně jako Jan Tříska, ale ani jejich um nedokázal z hodně průměrného scénáře vytřískat víc. Přiznám se, že jsem několikrát použil rychlé přetáčení, protože bych u toho v určitých pasážích usnul.(1.5.2011)

  • Master19
    ***

    Námět výborný, realizace však značně pokulhává. Pastelové barvy jakoby evokují 60. léta, ale nazakryjí šeď let 70. Hrabavého magnáta hraje "dvorní imperialista českého filmu" Martin Růžek, jinak nikdo moc nevyčnívá... Škoda nevyužitého potenciálu, "Slečna Golem" se klidně mohla zařadit někde po bok "Pane, vy jste vdova", nebo "Zabil jsem Einsteina, pánové".(28.1.2008)

  • Lischai
    **

    Film je zajímavý ve své filozofické rovině na téma "peníze = užitek", ale bohužel je jí věnováno asi osm minut. Jako dobrodružná konspirační veselohra pokulhává po všech nohách. Podivný svět - zčásti starosvětský zčásti papundeklově moderní - pseudo-groteskní vložky, papírem šustící scénář a odfláknutý střih nepatří úplně k tomu nejlepšímu.(26.1.2011)

  • sator
    ***

    Za Jeníka Třísků *navíc ...(25.2.2011)

  • minus
    ****

    Řekl bych, že půjde o jeden ze zdařilých snímků Jaroslava Balíka. Díky půvabné stylizaci do naivní retro sci-fi (papundekloví roboti, namalovaná kosmická plavidla, frankensteinovský mechanismus na výrobu dvojníků, retrostylové kostýmy a masky...) prominete filmu i jistý "ideologický" podtext, hanobící z principu kapitalistické společenské struktury. Snímek je zábavný a Janě Brejchové to v něm s Janem Třískou vskutku moc sluší.(10.3.2007)

  • klúčik
    ***

    Neviem, ale tento film ma nezaujal...50%.(23.9.2010)

  • analog
    ****

    pripomina mi to film Zabil jsem Einsteina, pánové... oficialny text distributora mi nepripada nezaujaty.chcem uverit,ze je to zly film,pokusam sa o to,ale nejak sa mi to nedari...ale sebakriticky uznavam,ze chyba je vo mne.(26.2.2013)

  • alanP
    **

    Návrat na planetu Eden.(23.1.2011)

  • pytlik...
    odpad!

    U tohoto díla by řval nadšením jen Karel Čapek, že on to přeci říkal, že nás roboti ovládnou (a jemně by zamlčel, že ostatní předpovědi mu poněkud nevyšly, krakatit je stále jen sopkou v tichomoří, nemoc existuje pouze černá a navíc pouze u včel a v případě mloků se dá doposud hovořit maximálně o fackované u rybníka). Nám ostatním si nezbývá než povzdechnout, na této "komedii" není dobré vůbec nic, snad s výjimkou pěkných veteránských automobilů. Maximálně připouštím, že se jedná o dobrou sbírku všemožných socialistických klišé - život v luxusu je fuj, morální lidé přeci žijí někde bez peněz v garsonce a nechají dělat všechny práce dvojníka (Brejchová), snažit se vydělat peníze na vynálezu, na výsledku práce své vlastní hlavy taktéž není pěkné, patrně ho měl zdarma poslat do SSSR, aby ulevil tamním pracujícím (Tříska), atd. Mimochodem mi není jasné, proč onen Třískův golem zabil Brejchové golema, když museli vyznávat stejné hodnoty, logičtější by bylo, kdyby se spojili. Co se týče herců, o Brejchovou si už nehodlám brousit svůj parůžek ostrovtipu, protože už jsem to párkrát udělal... anebo... přece jen... jestli mělo být tohle sexsymbolem, nebo-li nejpřitažlivější ženou šedesátých a sedmdesátých let, tak se divím, že jsme nevyhynuli. Alespoň já bych tedy s ní žádného rozmnožování nebyl schopen, ani kdybych se hóóódně snažil.(15.12.2012)

  • Merťas

    V pražských kinech se promítal od 29.3.1973 (Lucerna)(13.2.2013)

  • fafejt001
    ****

    Byl jsem malý chlapec a přišlo tohle . NÁÁÁÁÁŘEZ . Koukal jsem jak péro z gauče . Krááása .(8.7.2013)

  • Prubner
    **

    Tak z tohoto námětu by Macourek s Vorlíčkem vytěžili mnohem, mnohem víc. Balíkovi s Nesvadbou z toho vyšla jen málo vtipná a nudná ideologická obžaloba prohnilosti buržoazních kruhů.(4.12.2006)