Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh římského generála Maxima začíná v zimě roku 180, kdy v čele římských legií zvítězil nad germánskými kmeny. Po bitvě dorazí do ležení císař Marcus Aurelius se svými dětmi, slabošským synem Commodem a dcerou Lucillou, která byla kdysi Maximovou milenkou. Věčnými boji unavený císař požádá Maxima, aby se po jeho smrti stal protektorem Říma. Generál to však odmítne. Když se Commodus dozví, že ho otec nehodlá jmenovat svým nástupcem, zákeřně ho usmrtí a zmocní se vlády. Maximus se novému vládci odmítne podrobit a je zatčen. Podaří se mu uprchnout a spěchá domů. Svůj dům najde vypálený a manželku i syna zavražděné. Vyčerpán žalem i zraněním omdlí a probere se v zajetí otrokářské karavany. Je pak prodán bývalému gladiátorovi Proximovi. Společně s černým otrokem Jubou projde gladiátorským výcvikem a dostane přezdívku Španěl. Commodus se vrací do Říma a chce rozpustit senát. K tomu však potřebuje získat na svou stranu lid. Rozhodne se proto uspořádat velkolepé gladiátorské hry, kam přijíždí i Proximovi gladiátoři. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 633)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vzkřísil hollywoodský "hstorický" velkofilm ve vším lesku... ve vší barevnosti, pompéznosti, schematičnosti, patosu, plytkosti. Stvořil dílo, které apeluje na divákovo oko, jakmile se však uchýlí k myšlenkám, připadal jsem si jak na nepovedené hodině "římské státnosti pro začátečníky" (nikdo mi nevymluví, že v jádru je Gladiátor naprostý nonsens). Jakmile se "děje", funguje Scottovo dílo brilantně, během dialogů však sklouzává do typické prázdné užvaněnosti a nebýt toho, jak mistrovsky svá schemátka naplnilo duo Crowe-Phoenix, zůstávalo by po Gladiátorovi sotvaco hodnotného. Ridley Scott mě svým přístupem hrubě zkalamal. Jeho režie je rutinní, profesorsky chladná, snad jen v bitevním sekvencích lze hovořit o svojském přístupu (byť roztřesená ruční kamera a "vynechávání" okének není mistrův vynález). Co mi na tomhle filmu chybí, je skutečný duch... neustále se žvaní o Římu, ale ten bohužel pro kvalitu snímku zůstává skutečně pouhým snem (vyrenderovaným pozadím). Proto dávám přednost ideám Williama Wallace či kapitána Nathana Algrena. Jejich boj má pro mě větší náboj nežli stokrát ohraná pomsta za smrt blízkých. Ridley Scott prostě rozehrál pompézní symfonii podle starých not. Je stejná jako hudba Hanse Zimmera – vzbuzuje žádané emoce, zní mohutně, heroicky... To je koneckonců to, co se od velkofilmu čeká, ne? Jenže já tvrdím, že to očekávané už tu bylo několikrát ztvárněno lépe, byť možná ne tak megalomansky. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: David Franzoni, John Logan, William Nicholson / Story by David Franzoni | Hudba: Hans Zimmer, Klaus Badelt, Lisa Gerrard | Produkcia: Douglas Wick, David Franzoni, Branko Lustig | Distribúcia: DreamWorks (USA), Universal Studios (non-USA) | Štúdio: Scott Free Productions, Red Wagon Entertainment | Rozpočet: 103 miliónov $ | Tržby: 457,640,427 $ || ,,Stojí vůbec Řím za lidský život?,, V tomto filmu tomu tak bylo. Russell Crowe, Joaquin Phoenix, réžia Ridleyho Scotta, a hudba samá spojuje niečo, kôli čomu sa filmy oplatí robiť a pozerať. Premňa jednoznačne najlepší historický film všetkých čias spolu s Gibsonovým Braveheart-om. A Rím bol taký krásny, že namiesto Maxima by som bol s tými légiami prebral moc natrvalo! Keby mu to scenár dovolil aspoň na 20 minút :) ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jednoznačné zklamání. Jako velký Scottův fanoušek jsem čekal velký návrat Mistra. Což o to, vizuálně to bylo "scottovské" a také hudba byla monumentální. Ale plytkost scenáře nemile překvapila a stupidní dialogy tahaly za uši. A jako člověk, který se trochu zajímá o dějiny, jsem se musel mnohdy smát. Ale už jsem si zvykl. Přistoupil jsem na fakt, že to je obyčejná "popkorňárna", vizuálně je to bomba, Jaquin Phoenix je skvělý a tak pod čtyři * nepůjdu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ridley dal s Russellem Crowem dohromady velkolepé dílo a jelikož toto je komerční film a nikoli učebnice dějepisu, jak si ovšem někteří mýslí,tak se na to jako komerční film dívám . Beru to jako příběh generála Maximuse ve kterým mám všechno , lásku, přátelství, pomstu, nespravedlnost a hlavně tradičně skvělou Scottovu vizuální stránku .Hudba Hanse Zimmera taky chybí v učebnicích dějepisu, to Vám co lidem nadávate do pitomců, že nepoznají historický nesoulad nevad í ?? Filmovou hudbu totiž může mít film, nikoli dějiny . Dějiny můžou mít příběhy stejně tak jako filmy, ale kde máme dáno že se musí překrývat?? ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Typický hollywoodský historický velkofilm se všemi jeho klady (výprava, hudba, kamera, střih, triky, akce, herecké obsazení) a zápory (absence dějepisného poradce, patos, patriotismus, klišé). Ale mile mě překvapil závěr, který nebyl tak úplně tím slzopudným dojákem, na které jsem u takovýchto snímků zvyklý a taky fakt, že hlavní hvězdou filmu nakonec nebyl Crowe, ale Phoenix. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (153)

  • Design filmového Říma a jeho realizaci režisér Ridley Scott v čase premiéry komentoval: "Většinu jsme ho postavili. Když jsem byl před pěti lety na Maltě, procházel jsem kolem opuštěné skupiny budov. Byl to bývalý vojenský komplex, postavený Brity v roce 1803 kvůli boji s Napoleonem. Byl tam ten úžasný tréninkový plas obehnaný zdmi a všechno to vypadalo velmi římsky. Zapamatoval jsem si to místo a odpíchli jsme se od něj, když jsme přemýšleli o kulisách pro Gladiátora. Při rešerších před natáčením jsem zjistil, že samotný Řím byl ve své době obrovským centrem všeho dění. Měl více než milion obyvatel! Musel být multikulturní a dozvěděl jsem se, že v něm byly i šestipatrové budovy, tudíž jsem chtěl Římu dodat výšku. Výprava ve většině filmů z podobného období nemá žádnou skutečnou plastičnost a nezachycuje skutečnou velikost Říma. A při samotném natáčení bylo skloubení skutečných dekorací s digitálními jako puzzle." (NIRO)
  • Hláška „At my signal, unleash hell“, kterou pronese Maximus (Russell Crowe) na začátku filmu, byla použita norskou kapelou Satyricon na jejich albu „Volcano“ z roku 2002 v začátku první skladby „With Ravenous Hunger“. (Dufaq)
  • Projev majitele školy Proxima (Oliver Reed) ke svým gladiátorům před první bitvou: „Ultimately, we're all dead men. Sadly, we cannot choose how but, we can decide how we meet that end, in order that we are remembered, as men," použila kanadská deathmetalová kapela Kataklysm jako intro k titulní písni na desce s příznačným názvem „Shadows and Dust“ z roku 2002. (J.e.r.e.c)

Související novinky

Denzel Washington přejde Alpy jako Hannibal

Denzel Washington přejde Alpy jako Hannibal

14.11.2023

Stávky skončily, studia nelení a mohou tak vesele oznamovat nové projekty, na nichž se znovu rozjíždí práce. Nejinak je tomu u Netflixu, který se nikdy nebál drahých ambiciózních fláků, a proto teď… (více)

Do Karlových Varů dorazí herec Russell Crowe

Do Karlových Varů dorazí herec Russell Crowe

05.05.2023

Na nadcházející 57. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech dorazí jedna z nejvýraznějších tváří současného světového filmu, novozélandský herec Russell Crowe. Sám tuto informaci… (více)

Další posily pro druhého Gladiátora

Další posily pro druhého Gladiátora

03.05.2023

Ridley Scott (Vetřelec, Blade Runner) letos na podzim divákům naservíruje velkolepý historický pohled na legendárního francouzského vojevůdce Napoleona Bonaparteho, to pravé ořechové ale zřejmě… (více)

Reklama

Reklama