Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sazeč Emil Tůma zdědil po svém strýci na předměstí velkou vilu. S radostí se vydá na první obhlídku, ale nevychází z překvapení. Ve vile se setká s celou řadou lidí, kteří zde vykonávají různé činnosti, jimž Tůma nerozumí. Navíc mu každou chvíli někdo z nich strčí do ruky obálku s penězi. Postupně se však Tůma začíná orientovat a pochopí, že strýc poskytoval prostor vily různým podvodníkům, kteří společně s ním vytvořili společnost s heslem "Každá koruna dobrá". Ve vile se konají spiritistické seance, modernistický "malíř" zde patlá pseudoumělecká díla a zdrojem výdělku je i rozvrzaný klavír. Nejhorší však je, že vila slouží i k okrádání nešťastníků, kteří potřebují byt, a jsou ochotni platit těžce našetřenými úsporami. K povedené partě patří i zloději aut, kteří ukradená vozidla prodávají na součástky. Tůma se rozzlobí a zavolá své ženě. S její pomocí a pomocí učitelky ze sousední mateřské školy se s podvodníky snaží vypořádat. Přivolaná policie pak celou společnost zatkne. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (28)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Miloš Kopecký hraje muže, který zdědí po zesnulém strýci dům a jeho nájemníci před ním tají, že se každý z nich živí nějakým druhem podvodu, až dosud pod strýcovou patronancí. Taková zápletka vůbec není špatná a z obsazení by se i mohlo zdát, že půjde o atraktivní podívanou, ale bohužel. Byl to vlastně první poválečný pokus o regulérní crazy komedii a totálně pohořel. Diváci ani herci nebyli na něco takového zvyklí a ten film je zvláštní v tom, že střídá trapné pitvoření a pokusy o satiru á la Z. Podskalský s vážně povedenými okamžiky a černým humorem. Taky prý vzbuzoval zvláštní reakce - diváci se smáli, ale nevěděli čemu, líbil se intelektuálům, ale ti mělipocit, že na veřejnosti se sluší ho zatracovat atd. Myslím, že úplně k zahození není. Základní chybou je, že nerespektuje (a nezná) pevná pravidla crazy komedie: I tu nejbláznivější situaci je třeba prezentovat s vážnou tváří, zachovat jednotnou míru stylizace a nestavět humor na gagu jako samostatné jednotce, ale na gradující dramatické situaci. No a na druhou stranu, jestli je ten film v něčem zajímavý, pak právě v tom. Asi tak - jestli jste se pobavili u podobně nezvládnutých filmů jako Casino Royale nebo Buldoci a třešně, třeba vás svým bizarním způsobem pobaví i Každá koruna dobrá. 30% ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Höger a zejména závěrečný Válek se svým geniálním hlasem lehce vylepšují dojem, ale jinak je to bohužel velice slabé a ve své snaze o kombinaci satiry a zcela odvázané crazy komedie strašlivě přestřelené. Podivuhodné, jak se Brynych během tří let dostal od skvělé Žižkovské romance a Pěti z milionu k podobným pochybnostem, a potom zase k prý výtečnému Transportu z ráje a ...a pátý jezdec je Strach. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá crazy-komedie o dědictví velkého domu plného podvodníků. Domnívám se, že jde o zajímavý nápad, avšak poněkud nešťastně a zejména neuměle zpracovaný. Zřejmě osud filmu doplatil na nezkušenosti při natáčení, neboť české crazy-komedie do té doby neexistovaly. Samotný M. Kopecký se později vyjádřil, že jde o jeho vůbec nejhorší film. Ve filmu sice účinkuje opravdu hodně hereckých hvězd té doby, avšak ani oni dokázali zabránit velmi vlažnému přijetí veřejnosti. Z mého pohledu to nebylo až tak špatné, ale víc než dvě hvězdy dát nemohu. Nejvtipnější moment ve filmu se mi nakonec jevil, když se M. Kopecký přeřekl a omylem místo paní Komenská zvolal paní Kopecká, a to je na komedii málo. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Tento film snad nikdy v televizi nedávali a já se ani nedivím. Je natolik zapomenutelný, že pokud jsem ho někdy dávno viděla, v paměti mi neutkvěl. Ne, že by nebyl vtipný, námětově originální a herecky excelentně obsazený, ale nelíbil se mi. Byl jiný než běžné komedie, připomínal grotesku, která minula svou dobu. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • O filmu se v tehdejší době žertovalo, že jeho název nejlépe vystihuje motivy těch, kteří v něm hrají. (raininface)
  • Juraj Herz se ve svém hereckém debutu hned začal učit i řemeslu režisérskému. Mimo své záběry se stále zajímal o práci režiséra Brynycha, který ho později u filmu jmenoval svým asistentem. (mchnk)
  • Smutný muž (Jaroslav Válek) v závěru filmu je se strnulým obličejen na scéně bez mrknutí 1 minutu a 55 vteřin. (Ganglion)

Reklama

Reklama