Režie:
Michael WinnerKamera:
Richard C. KratinaHudba:
Gil MelleHrají:
Chris Sarandon, Cristina Raines, Martin Balsam, John Carradine, José Ferrer, Ava Gardner, Arthur Kennedy, Burgess Meredith, Sylvia Miles, Deborah Raffin (více)Obsahy(1)
Topmodelka Alison se se svým přítelem právníkem Michaelem nastěhuje do nového domu. Náhle ji začínají přepadávat noční můry a návaly pocitů hrůzy. K těmto jejím stavům nepřispívají ani podivní nájemníci, v čele se slepým a senilním knězem. Záhy začíná přicházet na tajemství jejich nových sousedů. Již několik let nejsou mezi živými. Alison začíná pátrat po tom, proč ona a zrovna v tomto domě se dostala do této absurdní situace. (Chatterer)
(více)Recenze (76)
Pozícia Svätej trojice Exorcista/Omen/Rosemary ostáva v bezpečí, no aj toto je kvalitka. Škoda, že ten výborný žánrový scenár sa nepodarilo uchopiť trochu osobitejšie. Má to super scény, príbeh je napínavý,hlavná hrdinka dostatočne krásna a potešia šteky budúcich hviezd (Goldblum, Walken, Berenger) aj niektorých vtedajších (Eli Wallach, Balsam Gardnerová). Len tomu chýbalo to "čosi", ktoré majú najlepšie spriaznené kúsky. 8/10 ()
Ti, co přirovnávají The Sentinel k Rosemary má děťátko nebo Přichází satan!, museli být dočasně nepříčetní (nebo posedlí), jinak si to neumím vysvětlit. Přiběh není nezajímavý, ALE neobratná režie, velice špatné herecké výkony, nulová atmosféra a velmi nevhodná hudba mi opravdu žádný silný zážitek zprostředkovat nedokážou. P.S. Ale abych nebyl jen negativní, masturbační výstup Beverly D´Angelo a přehlídka budoucích i bývalých hvězd náladu trochu zlepší. :o) ()
Film zo začiatku pripomína film Rosemary's Baby (1968), alebo Tenant, The (1976) od pána Polanského, takže som si myslel, že pôjde o nejakú záležitosť s podivnými susedmi a nečakaným koncom. Susedia tu dlho neboli a hneď sa zdalo, že vieme o čo vo filme pôjde. Al kdeže! Film nás ešte niekoľko krát prekvapí dejovými zvratmi a k tomu ten koniec je fakt majstrovský. A k tomu treba ešte pripočítať vynikajúce herecké výkony, atmosféru atd. Proste geniálny film. ()
Vynikajici, lehce netradicni, ducharina se silnym nabozenskym podtextem. Film ma hodne blizko ke skvostum jako je Omen nebo Rosemarys baby (s tou je podobna i cast pribehu), i kdyz zcela nedosahuje jejich kvalit. Coz ovsem neznamena, ze by nebyl uzasnej. Misty jsem se u nej opravdu bal, technicka stranka je vynikajici a navic herci jsou dojednoho skveli. Predevsim Cristina Raines v hlavni roli, ta je nadherna... Za pozornost stoji i triky, resp. netriky, protoze Winner v nekterych scenach pouzival realne znetvorene lidi, takze vysledek stoji za to. Jo a taky tam masturbuje Beverly D'Angelo. ()
Sedemdesiatkový horor so zaujímavo prepracovanou mytológiou a hutnou atmosférou. Tá je dosiahnutá predovšetkým výberom lokácií. Úžasný byt v New Yorku s nádherným výhľadom na Central park v kontraste s jedným z najstrašidelnejších domov v hororovej histórii. V tomto baráčiku, ktorý stráži z vrchného poschodia slepý predstaviteľ cirkvi, by som sa bál prechádzať aj cez deň. Prvá Alisinina nočná prechádzka po dome dá skutočne zabrať a nasleduje šok, ale je podaný trochu iným spôsobom než lacné ľakačky známe z dnešných hororov. Naopak finále, síce s vydarenými maskami, dnes až tak veľa hrôzy nevyvolá, ale užijete si práve tú dobovú prácu so žánrovými proprietami. A takmer všetko je nám tu vysvetlené a skvele vypointované. ()
Galerie (83)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (5)
- V Universal Pictures doufali, že se režie ujme Don Siegel, ale ten odmítl točit tento žánr. (Chatterer)
- Ako skladateľ hudby bol pôvodne zvažovaný John Williams, napokon ju skomponoval Gil Melle. (bergCA)
Reklama