Režie:
Frank R. PiersonKamera:
Robert SurteesHudba:
Roger KellawayHrají:
Barbra Streisand, Kris Kristofferson, Gary Busey, Oliver Clark, Marta Heflin, Sally Kirkland, Paul Mazursky, Robert Englund, Booker T. Jones, Maidie Norman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Film vypráví nejen o velké osudové lásce začínající zpěvačky a ostříleného rockového hudebníka, ale také o trnité cestě ke slávě a kruté dani, kterou za ni je nutno platit. Esther Hoffmanová (B. Streisandová) se živí jako zpěvačka v nočních klubech. Její nezvykle procítěný zpěv zaujme rockovou hvězdu, která se právě v klubu „propíjí k ránu“. Dívka ho zaujme natolik, že už ji nespustí z očí. Zatímco však její hvězda teprve stoupá na pomyslné hudební nebe, jeho talent se pomalu rozplývá v přemíře alkoholu a nezřízeného života. Přesto se tito dva do sebe bláznivě zamilují. Hudební film zaujme množstvím původních písní ve skvělém provedení Barbry Streisandové. Role jejího partnera – rockové hvězdy Johna Normana Howarda je pak „na míru ušitá“ zpěvákovi Krisu Kristoffersonovi. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (48)
Film osciluje někde mezi muzikálem (či spíše hudebním filmem), romantickým filmem a filmem o fungování hudebního průyslu (zrcadlový vzestup Esther a pád Johna) což končí tak, že plně není ani jedním z nich. Ta třetí rovina se mi zamlouvala určitě nejvíc, už protože hudba Barbry Streisand je mi značně vzdálená a romantická rovina tento rozměr nijak nenarušuje. Takže jako film o "odvrácené straně" (je to klišé, ale co naplat) hudebního průmyslu tři hvězdy. ()
I když jsem se zařekl, že to nebudu porovnávat s Copperovou verzí, tak jsem se tomu neubránil. A ve všech ohledech právě ta nová verze vyhrává. Kristofferson není špatný, jako jediný zvládá svou roli rockenrolového boha a pak trosky s přehledem. Bohužel totéž se nedá říct o Barbře, která byla snad nejvíce asexuální herečkou tehdejší doby. Herecky nesympatická pěvecky možná fajn, ale tohle zase degraduje kamera, která musela snad i na tehdejší dobu vypadat strašně staticky. Bradley a Gaga jsou prostě ve všech směrech lepší, ale i scenáristicky mi tohle nepřišlo jako bůh ví co. Závěrečný twist není tak šokující jak by mohl být a v momentě, kdy Barbra Krisovi odpustí během 10 minut nevěru, je vyložený facepalm, který jednoduše nedokázala herecky prodat, abych mu uvěřil. ()
Druhá verze stejného příběhu a film který jsem kdysi poslouchal doma jako kulisu od počítače. Oproti verzi z roku 1954 to je ptytké, povrchní, míň muzikál a více romantický doják. Kristofferson je slušný, jeho sebedestruktivní cesta plná chlastu a skandálů ovšem vede k očekávanému konci. Streisandová je místy přirozená, místy mě i dostala (scéna s magneťákem na konci) a místy příšerně přehrává. Oba se k sobě naprosto nehodí, což nebrání šílené chemické vášni (láska bych tomu neříkal). Hudba? Těžké hodnocení. Kristofferson byl country/folkový zpěvák, rockové kvílení mu nesedí a celá ta rocková hudba plná sólíček nemá hlavu ani patu. Streisandová má skvělý hlas, ale i u těch písniček má ty svoje afekty a většina těch jejich popových cajdáků tak nějak propluje bez většího dojmu (a rock je v jejím podání katastrofa). To se týká i Evergreen, která byla známým hitem, v nulové konkurenci si toho Oskara možná i zasloužila, ale pět minut po poslechu nevím ani základní nápěv. 3*, chápu proč to byl hit, ale nijak mě to nedostalo. ()
Novou verzi jsem ještě neviděl, ale tadle je dokonalá. Film skvěle zobrazuje prostředí šoubyznysu, a všechny jeho stinné stránky, slávu a otravný fanoušky. Zároveň je to silný milostný příběh a oba dva hlavní představitelé jsou mimořádně přesvědčiví. Celkově jde o jeden z nejlepších filmů s hudební tematikou, jaký jsem dosud viděl. ()
34. Zlatý Glóbus za rok 1976 - cena (5) - *Nejlepší film (komedie / muzikál), *Nejlepší herečka (komedie / muzikál) - Barbra Streisand, *Nejlepší herec (komedie / muzikál) - Kris Kristofferson, *Nejlepší hudba - Kenny Ascher, Paul Williams, *Nejlepší filmová píseň - "Evergreen (Love Theme From A Star Is Born)" - Hudba Barbra Streisand, text Paul Williams ()
Galerie (69)
Zajímavosti (16)
- Kandidátky na Esther (Barbra Streisand) boli Liza Minnelli a Helen Reddy. Dianu Ross odmietol uvolniť šéf Motown Records Berry Gordy, ponuku pre Cybill Shepherd odmietol jej niekdajší priateľ Peter Bogdanovich. (classic)
- Záverečný koncert sa nakrútil v sále arizonskej štátnej univerzity Grady Gammage Auditorium. (classic)
- Pôvodne mal film režírovať Mark Rydell, ale toho náhle vystriedal Jerry Schatzberg, ktorý však chcel hlavnú postavu Esther (Barbra Streisand) štylizovať do podoby zomretej rockovej star Janis Joplin, s čím herečka nesúhlasila, a tak odišiel i Schatzberg. Ďalšími kandidátmi na režisérsku stoličku postupne boli Arthur Hiller a Hal Ashby. (classic)
Reklama