poster

Třetí muž

  • anglický

    The Third Man

  • slovenský

    Tretí muž

  • anglický

    The 3rd Man

Film-Noir / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1949, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    *****

    Geniální, geniální a ještě jednou geniální. Člověk čeká další z vážných a potemnělých noirů čtyřicátých let s těžkotonážní orchestrální hudbou a dostane se mu tohohle. Vynikající kamera, nádherné dialogy, skvělá hudba a neuvěřitelně hravá režie Carola Reeda. Navíc, Orson Welles je tu absolutně boží, při závěrečné naháněčce v kanálech jsem ani nedýchal. Ten film má prostě STYL!!!!(22.10.2007)

  • seeker23
    *****

    Užasná britská verze filmu noir, mající všechno na to, aby byla dostatečně černá, navíc však i specifickou atmosféru (dialogy velmi vtipné, ale místy je to ještě odlehčenější než typický noir, mimo jiné díky hudebnímu doprovodu, jímž je z 95% pouze zvuk citery. Až to ve mně občas evokovalo atmosféru některých pozdějších westernů)(5.5.2007)

  • Terva
    ****

    CITÁT - Město Vídeň je rozděleno na čtyři zóny.......... Holly Martins je sice na mizině, ale šťastný jako blecha. CITÁT - Váš pas, prosím......... Zajímavá část je ta z domovníkem. Když povídá, že už bude v Pekle, ukazuje ke stropu a nebo v Nebi, to zase ukazuje na zem. (4 minuta). Martins se tedy ocitl ve Vídni a začíná řešit podivnou smrt svého přítele. Vybrnkávaná melodie jako hudební doprovod lezla někdy na nerva. Lehce nadprůměrný příběh.(27.3.2012)

  • JFL
    ****

    Vlivem řady náhod a shody okolností se z tuctového noirového béčka stal vzývaný kanonický titul. Stylová polarita jednotlivých segmentů nasvědčuje, že na zkazkách o režijním zainteresování Wellese asi něco bude. Právě díky výlučnému formálnímu zpracování a funkčnímu využití poválečných reálií Vídně se šestáková historka stává diváckým požitkem. Nicméně přiznejme si, že z hlediska příběhu a motivací postav je snímek hodně děravý; tedy pokud nepřijmeme queer výklad. Jen prostřednictvím vztahů, které "překračují běžný heterosexuální odstup", lze vysvětlit, proč by si protřelý gauner a kšeftsman pozval naivního pisálka, nechal ho odhalovat pochybné okolnosti své smrti a dokonce se neudržel a vyjevil mu své plány. Tuto rovinu ostatně stvrzuje i ryze gay páreček Harryho kumpánů a tragičnosti hlavní ženské postavy, která je erotickým objektem snad pouze pro sexuálně nejistého hrdinu (a jelikož odhalí jeho podstatu, nechce s ním nic mít).(12.3.2012)

  • Šakal
    *****

    The third man má sice pomalejší rozjezd, ale s každou další ubíhající minutou nabírá snímek čím dál tím větší spád, člověk se do samotného příběhu noří stále hlouběji a hlouběji a užívá si ho ( alespoň co mě se týče ) více a více. K čemuž mi dopomohl ( vyjma úžasně budované poválečné atmosféře vybombardované Vídně, skvělých hereckých výkonů, mistrně napsaných dialogů ( každý týden pořádám kulturně vzdělávací sekce. Minulý týden to byl Hamlet a před tím.....striptýz :o) ), i chytlavý hudební doprovod. Netradiční spojení, avšak překvapivě dobře fungující. Přiznávám, že pro tyto černobílé noir snímky, kdy každý záběr vypadá jako samostatná, úžasně nasvícená fotografie jsem vždy měl, mám a budu mít slabost. Jak již někteří z vás zmiňují, TOP žánru to sice není, ale do " playoff " to bezproblému stačí. A musím říci jedno ( tím se liším od zdejší většiny ): závěrečnému finále v podzemní stoce se nevyrovná, žádný z novodobých, akcí nadupaných snímků. Tohle je úžasná záležitost. ( uživ. DaViD´82 si " musel pustit " znovu scénu na Ruském kole, já si dopřával tuto závěrečnou naháněčku ). Ikdyž bych to po samotném úvodu nečekal, právě tato závěrečná pasáž to nakonec u mě na těch slabších 5* vytáhla. p.s. budu se opakovat, ale....tohle si zaslouží, (ba přímo vyžaduje) velké plátno.(23.11.2010)

  • - Joseph Cotten si svou roli zopakoval i v rozhlasové adaptaci Třetího muže. Na této verzi se Orson Welles nepodílel. (DaViD´82)

  • - Bernard Lee byl až druhou volbou pro roli seržanta Paina. Herec, který byl zvažován jako první, nebyl najat z přílišných nároků na svůj honorář. Což se produkci, vzhledem k nevelkému rozsahu role, zdálo jako neadekvátní investice. (DaViD´82)

  • - Producenta Davida O. Selznicka zbytek štábu nenáviděl, jelikož všem do všeho mluvil a navíc jeho nápady byly údajně většinou opravdu hloupé. Kupříkladu se snažil na Grahamu Greenovi vymoct změnu názvu na "Noční čas ve Vídni". Některé ze svých mnoha nápadů si nakonec prosadil aspoň v americkém sestřihu snímku. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace