Režie:
Jonáš KarásekScénář:
Tomáš DušičkaKamera:
Tomáš JuríčekHrají:
Gregor Hološka, Zdeněk Godla, Ivo Gogál, Daniel Fischer, Sväťo Malachovský, Sáva Popovič, Helena Krajčiová, Martin Šalacha, Oľga Belešová, Jevgenij Libezňuk (více)Obsahy(2)
Divoké devadesátky. Šusťákové soupravy, pestrobarevná saka, velké kazeťáky, videopřehrávače, kýčovitá techno hudba, videopůjčovny na každém kroku, nové společenské poměry, záplava různých podvodníků, začínající organizovaný zločin. V této době a prostředí anonymního maloměsta se odehrává příběh Laca, na svou profesi hrdého údržbáře místního muzea, který se kvůli své výbušné povaze ocitá v nesprávném čase na nesprávném místě a po setkání s drsnými podvodníky skončí na vozíku. Když pak zjistí, že spravedlnost je nedosažitelnou utopií, rozhodne se vzít věci do vlastních údržbářských rukou. Začíná pomsta, jakou jste ještě neviděli. A poznáte přátelství, jaké by vás ani nenapadlo. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (482)
[VIDĚNO 6.5.] "Netrep kokotinos!" _____________ Slovenskej sociálně komediální revenge-flick alá devadesátkový buddy-movie kde Zdeněk Godla a údržbář na vozíku bojují proti maloměšťáckým mafiánům, populistickým politikům, organizovanýmu zločinu, a manželské krizi? Per to do mě ať je po mně! Invalida krom dynamické chemie mezi Gregorem Hološkou a Zdenkěm Godlou [která fakt funguje na výbornou], nelineárně strukturovananým vyprávěním [nápaditě využívající vyprávění ve vyprávění], osobité režie Jonáše Karáska, béčkové low-budget stylizace, precizně natočenými [a přesto echt groteskními] akčními scénami, nebo situačním humorem až Tarantinovského střihu [který je tak debilní až je prostě geniální] bezpochyby zaujme i svou rovinou sociální satiry. Ta je pojata s nekompromisně ironickým dobovým přesahem do slovenské devadesátkové kultúry, jež však nepřikrášleně podrývá nostalgii z této éry, a vyznačuje se neobyčejně pestrým retro koloritem plným šusťákových souprav, videopůjčoven, disca, neonů a cigánských osad.... Tenhle film je doslova trefa do černýho a zkrátka představuje ten nejlepší recept na to, jak skrze trapnohumor a nekorektní výsměch společenským předsudkům [který bez potřeby karikovat uráží snad všechny a všechno] poukázat na důležitost inkluzivity, a zároveň přesvědčit diváky o tom, že rom je nejlepší přítel člověka. A nebudu trepať kokotiny, když řeknu, že takhle jsem se v kině už dlouho nebavil, a že tahle šílená jízda na invalidním vozíku [nemající daleko k ranným gangsterkám Guye Ritchieho] má unikátní potenciál stát se kultovní klasikou, protože má takřka vše, co českým žánrovkám tak akutně chybí: drive, osobitost, nadhled, a ksicht.... VERDIKT: prvotřídní žánrovka; perfektní gádžovina. 9 štefániků z 10 ()
Asi bez diskusie najlepšia komédia nakrútená na Slovensku v ére samostatnosti. Čo neznamená, že je dokonalá. Dušičkov scenár prekvapí skvelými vtipmi a vypointovanými scénami a Karásek bez problémov vedie hercov tam, kde ich potrebuje mať. Problém je však klasický, dramaturgia drhne, ide viac menej o sled vtipných scén, niežeby sa príbeh hrnul plnou parou vpred, pričom by sa mohol. Proste ak je potreba sa opäť dostať k hlavnej zápletke, tak náš hlavný hrdina ide za svojimi protivníkmi a vybaví si s nimi danú vecičku a potom zase rieši niečo nepodstatné so svojim novým kamošom. Vzhľadom na prvú vetu komentára ale buďme radi, že na Slovensku niekto nakrútil skutočne vtipnú komédiu, možno sa jej opäť dlho nedočkáme. ()
Nemůžu říct, že bych se nebavil. Devadesátková atmosféra je v pohodě, některým fórkům se dalo od srdce zasmát a Godla v uniformě SS je je krásně ujetej. Někde v komentáři jsem zahlédl přirovnání ke Kusturicovi a pod to bych se podepsal. Problém je, že zatímco Kusturicovi se daří vybalancovat hranici mezi absurditou a úletem, tak Karáskovi to zatím moc nejde. Z mého pohledu tohle měla být ujetá jízda s rychlým střihem, ale toho se tu divák dočká jen částečně. V ostatních aspektech film až příliš často hapruje. 60% ()
Dá se dnes na Slovensku natočit kvalitní snímek? Tenhle film je důkazem toho, že ano! Trochu to kombinuje žánry, případně se to inspiruje v jiných filmech. Dost mě překvapila akce, které je tu opravdu dost. Celá zápletka nepůsob moc zajímavě, ale celkem to šlape a táhnou to dost i postavy. Například Zdeněk Godla je tu hodně dobrý. Příběh se odehrává v divokých 90kách na Slovensku, kde je vše prorostlé mafií a spravedlnosti se člověk nedočká. Poté, co místní neurotický údržbář z muzea Laco přijde o schopnost chodit, se vydá na svou cestu za pomstou. Jde na to dost originálně a je to místy i vtipné. Dokonce se pokusí i stát se lepším člověkem a manželem. Vše vrcholí velkolepou přestřelkou v muzeu. I Rytmus tu má vtipnou roli. "Jen hlupák si vezme nůž do souboje, kde se bude střílet." :D ()
Priznávam, ze som filmu nevenoval nejakú veľkú pozornosť, trailer zaujímavý, ale väčšinou je v ňom to najlepšie, preto som to bral s rezervou. Po dobrých ohlasoch a hodnotení som filmu dal šancu a prekvapko! Čo ma dostalo asi najviac je herecký výkon G. Hološka, ktorý bol fantastický. Jeho nervové výlevy, nešťastné trápenia v bežnom živote, hádky s manželkou či jeho šikovné ruky a kutilstvo, to všetko som si užíval. Atmosféra 90-tych rokov sa vydarila. Neviem ako sa toto podarilo, ale na slovenské pomery sa zrodil film, ktorý by si neurobil hanbu ani za hranicami, a to je asi najväčšia pochvala. Samozrejme aj tu nájdeme ten nekonečný problém v slovenských filmoch z posledných rokov - nezrozumiteľné dialógy, občas. Zvukári bacha na to... Malachovský nebol veľmi presvedčivý, určite by som ho vymenil, taký Godla sa ani nemusí veľmi snažiť-tomu sa vraví rola na mieru... Kusturica style vyšiel dokonale a slušne som sa bavil. Fakt by ma zaujímal Kusturicov názor na tento film. 80%. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- "Pražák" by po strele do hlavy v žiadnom prípade nenabral takú kinetickú energiu, aby preletel cez stenu. Pri detailnom pohľade si môžete všimnúť, že stenu prerazil chrbtom a nie hlavou. (Johnny.ARN)
- Pri scéne, kedy Gabo donesie Lacka do osady, môžete v pozadí počuť pasáže legendárneho Meliška. (Reacon)
Reklama