• Snorlax
    *****

    Výborné drama o tom, jak snadné je změnit charakter lidí, když je v nich vyvolán patřičný strach. Depardieu perfektně zvládl roli deprivanta, Lanoux zase bojovníka za pravdu. Jedná se o téměř typickou roli pro Lanouxe s podtónem obžaloby politické scény, tentokrát na straně dobra, jako ve filmech, k nimž si scénář psal sám.(9.7.2011)

  • vesper001
    *****

    Pes zůstane psem, ale člověk člověku se může stát… zlým psem. Jako za nevycválané děti můžou primárně nevychovaní rodiče, ani psi se nerodí zlí. Těmi je dělají zvrácení majitelé. Prý se pes často podobá svému pánu; ono to ale může být i naopak... A v Psech jsou všechny tyto jevy dotaženy do takového extrému, že se rozdíly mezi Canis lupus f. familiaris a Homo sapiens sapiens stírají. Gérard Depardieu v záporné a Nicole Calfan konečně v hlavní roli; podstatou je ale myšlenka, že člověka, jakkoli je moderní, vzdělaný, pokrokový a nevímcoještě dělí od zvířete jen krůček.(27.4.2016)

  • sud
    ****

    Pan Morel v mistrovském podání Gérarda Depardieu za přívětivou tváří ukrývá krystalicky čisté zlo, kterému podléhají všichni obyvatelé městečka, s výjimkou dr. Ferreta (v neméně skvělém podání Victora Lanouxe). S Alainem Jessuou jsem se setkal již při Léčbě šokem, kterou svou laxní režií příliš nevylepšil. Psi dopadli daleko lépe (i když si neodpustím poznámku, že jiný režisér by z toho vytřískal ještě větší bombu, ale vem to nešť), hlavně díky skvělému scénáři, mrazivé myšlence, několika nezapomenutelným scénám (znásilnění, závěr v psinci) a hereckému obsazení. P.S.: Chválím i dabing ČT, ve kterém pánové Donutil a Kanyza podali herecké výkony rovnocenné svým francouzským kolegům. 75%.(30.7.2013)

  • borsalino
    *****

    Mimořádně zpracované téma, kdy agresivní, netolerantní a násilný chovatel psů Morel vychovává své psy za účelem útoků na lidi. Psy pak prodává místním maloměšťákům, aby získali "nástroj" na ochranu vlastního bezpečí. Netuší však, že podléhají agresivnímu vnímání světa chovatele Morela. Zároveň se na film hodí rčení "Čím kdo zachází, tím také schází", což dokazuje závěr snímku. Perfektní výkon podal Gérard Depardieu.(29.11.2009)

  • noriaki
    ***

    Z takového námětu by Carpenter natočil parádní béčko. A vůbec by do toho nemusel tahat psychologii, nebo sociologickou studii společnosti. Alain Jessua se k tomu odhodlal, a žádnou díru do světa neudělal. Snímek hodně slibuje, leccos naznačuje, jenže většinu času jen klouže po povrchu. Co mu chybí na atmosféře, to nahrazuje akcí, sice syrovou, ovšem nikterak efektní nebo zajímavou. Několik scén se ovšem bez debat povedlo, a zbytek překlenul Gérard Depardieu svým skvělým výkonem a velkým charisma, takže výsledný dojem není vůbec špatný. Filmu však chybí údernost, která by dala režisérovým myšlenkám sílu, jež by si zasloužily.(6.1.2014)