Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tolik chtěl žít, milovat a mít své přátele, ale minulost byla stejně neúprosná jako gilotina... Bankovní lupič Gino Strabliggi strávil deset let ve vězení, kde měl spoustu času k úvahám. Když prošel branou věznice, doufal, že může udělat tečku za svou minulostí. Za jeho předčasné podmínečné propuštění se přimluvil kurátor Cazeneuve, který po mnoha letech práce s vězni poznal, že to Gino s nápravou myslí vážně. Dokonce se spolu spřátelí natolik, že Gino začne ke Cazeneuveovi chodit na návštěvu a tráví s jeho rodinou volný čas. Najde si práci v tiskárně, majitel si ho váží, a Gino se vážně zamiluje. Minulost ho však dohání na každém kroku. Je pronásledován nejen svými bývalými kumpány, ale i umanutým policejním inspektorem. Ten je přesvědčen, že se lidé nemohou od základu změnit, a špehuje Gina na každém kroku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (351)

classic 

všechny recenze uživatele

Už vôbec úvodný záber na mimoriadne skormúteného Jeana Gabina, nielenže priamo nadvädzuje na úplne ten posledný, v podstate, že začiatok je vlastne koncom, čo si mimochodom divák (i)hneď neuvedomí, ale zároveň, akonáhle som sa dostal TAKMER na spomínaný záver, či povedzme aj skoro na samý koniec, tak ten so mnou tak hlboko otriasol, normálne ma šokoval, že takmer ani nenachádzam vhodných slov k tomu, aby som napísal niekoľko užitočných riadkov k tomuto, vskutku obzvlášť pozoruhodnému filmu, aký sa určite každý deň len tak nevidí... A v tejto dobe ani nehovorím, aká je to strašná bieda ! Konečne sa Delon zaskvel tak, ako sa na neho sluší a patrí, i keď som si musel chvíľu zvykať na nový, dabingový prejav, ktorý mu bol na 90 minút prepožičaný, čo mi našťastie neskazilo celkový filmový zážitok, keďže si skôr poviem, že tentokrát radšej „horší dabing”, než by to bolo trebárs opačne, čo sa mi stalo minule s Dobrodruhmi, kde ho práve (na)daboval osvedčený český dabér, pán Pavel Trávniček, no celková spokojnosť sa i napriek tomu akosi nedostavila... Asi toľko ku všelijakým hlasom, ktoré tu momentálne komentujem, keď by sa už patrilo čosi naznačiť i o samotnom filme, ale zase na druhej strane tak, aby som zbytočne neprezradil dej, ktorý je zásadne kľúčovým. Maximálne napoviem iba to: že niekdajší recidivista sa konečne po desiatich rokoch dostáva von na slobodu, kde to nebude mať vonkoncom easy, a ktorého stelesnil, to už si snáď teraz každý domyslí... „Dopredu sa ani neoplatí napráskať sa, len sa nechať pekne vyhľadovať, proste pociťovať totálny hľad, a na všetko dostane potenciálny labužník bohaté MENU, len podotýkam, že ako som už vyššie spomínal, bude zrejme potrebovať čas na usporiadanie si svojich chuťových pohárikov čo mu to ten prešibaný šéfkuchár José Giovanni naservíroval na tanier, z ktorého sa napapkať dosýta, nie je zrejme úplne príjemné, totižto sa tým pádom môže pokaziť žalúdok na veľmi dlhé obdobie, a to už len z toho prostého hľadiska, že všetky tieto ingrediencie, ktoré sa zvyčajne podávajú, nemusia byť skrátka mnohým stravníkom po chuti...” Máte ešte stále chuť na Dvoch mužov v meste ? ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi silný film, ktorý mi po prvom zhliadnutí dlho nešiel z hlavy. Otázky spravodlivosti, viny a trestu sú veľmi príťažlivé a v tomto filme sú rozohrané s akousi osudovou predurčenosťou. O výbere hercov pre dve hlavné úlohy niet pochybností a u Alaina Delona som ocenil jeho disciplinovaný prejav. Škodlivosť nadpráce u policajtov presvedčivo demonštroval Michel Bouquet, predobraz úloh hraných Tommy Lee Jonesom. Definitívny počet hviezdičiek vyjadruje najmä to, že popri všetkých a nemalých kladoch mi u tohto filmu trochu prekážala priamočiarosť a akési čierno-biele videnie. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Klasický francouzský film jsem si včera po desetiletích zopakoval. Dojmy, které jsem si odnesl, jsou poněkud rozporuplné. Poetika detektivního žánru, na které je film postaven, se v řadě momentů dostává do rozporu se způsobem zobrazení a pojednání některých scén. Nejvíce je to patrné v úvodní části, líčící idylická setkání Strabliggiho s Cazaneuvovou rodinou, zcela nepropracována zůstává milostná náklonnost Cazaneuvovy dcery k Ginovi, hodně hluše vyznívá i zachycení jeho druhého vztahu k vnadné bankovní Anglofrancouzce. Klady a silná místa na druhé straně převládají tam, kde jde o skutečnou drsnou krimiatmosféru. V mnoha ohledech to platí pro soudní scény i vlezlé fízlovství posedlého vrchního policejního inspektora Goitreaua. Tento záběr má obecnější platnost: ukazuje, že i v demokratickém státě mohla - i může - často policie propadat chování, které do toho estébáckého či gestapizujícího nemusí mít zas tak daleko. Štvanice na zušlechtěného člověka končí tragicky: nedobrovolnou smtí oběti, která ke svému hrůznému činu byla dohnána protidemokratickým chováním svého policejního antipoda. Řadu viditelných slabin režie i scénáře přetrvávají dva skvostné herecké výkony: Delonův a Gabinův. Při závěrečné scéně - vrcholném okamžiku jinak spíše průměrného díla - , v níž jde Gino na smrt, obě skvělé herecké kreace vrcholí. Patok nechuti a odstupu od justičních orgánů, největší přání mladých hlavních hrdinů filmu i jeho hlavní kritické poselství, nejlépe vystihuje strachem ze smrti stažená tvář Delonova hlavního hrdiny. Tato část jeho myšlenkového jádra je evidentně nadčasová. Pro kvalitu obsahu i dosahu filmu také jednoznačně určující. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je nejen nejlepší, troufám si při svém skromném rozhledu tvrdit, ale i nejdokonaleji ztvárněná realita kriminálního světa, který každá společnost právem zavrhuje, avšak i z něj by měla vést cesta.! Bezvýchodnost situace, v níž se nachází nebohý utrápený zloděj v podání skvělého Delona a muž na pravém místě, jeho osobní dozorovatel, zkušený geniální Gabin, který snad v žádném svém filmu nezklamal. Toto dílo s velkým "D" si zaslouží mou pochvalu plně. Atmosféra 70.let, kdy byla ještě používána na nejtěžší zločiny ve Francii gilotina, doplněná smutnou až tragickou hudbou. Konec je na filmu asi nejlepší a poprava nejdrsnější... u tohoto filmu si každý musí nutně přiznat, že vše není tak ideální a spravedlivé, jak se může zdát od pohledu.... Ba i spravedlnost jest slepou a hluchou!!! Druhý nejtragičtější snímek "Staré Francie"...tím prvním míním Kočku.! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak předně, vždycky jsem přejímal názor, že trest smrti do české justice patří. Ovšem po Mužích ve městě zůstanete i ve svých nejhlubších přesvědčeních otřeseni nadlouho. Nejhustší film, jaký jsem kdy viděl, jakkoliv tohle plevelné adjektivum české mládeže neberu, lepší slovo v tomto případě v češtině neexistuje. Na konci se přistihnete, že se vám špatně dýchá. A to i přesto, že Giovanniho snímek vám od začátku nedá možnost svobodného úsudku, zcela jasně definovaně kreslí, kdo je ten dobrý a kdo hajzl. Tahle subjektivita je ovšem ku prospěchu, je hlavním stavebním kamenem atmosféry. Delon by si za tu kratičkou část od okamžiku, kdy je ostrým světlem probuzen v cele, i kdyby nepromluvil, zasloužil jen za své pohledy nejvyšší metál. Ať se na mě Pavel Trávníček přes svoje dabérské mistrovství nezlobí, jedině Ladislav Lakomý opravdu uměl Delona (tedy názor diametrálně opačný, než má kolega Allan a kostej). Půjčíme si informaci z dabingfora: V českém znění: Arnošt Navrátil - Jean Gabin (Germain Cazeneuve), Ladislav Lakomý - Alain Delon (Gino Strabliggi), Sylvie Nitrová - Mimsy Farmer (Lucie), Zdeněk Maryška - Victor Lanoux (Marcel), Ladislav Suchánek - Michel Bouquet (inspektor Goitreau), Zdeněk Nejedlý - Gérard Depardieu (mladý gauner), Miroslav Středa (doktor), Vlasta Peterková, Jiřina Prokšová, Helena Kružíková, Jiří Dušek a další. Vivat ČST Brno 1976. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • Stejně jako při natáčení Melodie podzemí (1963) Alain Delon (Gino Strabliggi) oslovoval Jeana Gabina (Germain Cazeneuve) „šéfe“. Choval k němu obrovský respekt a doufal, že se jednou stane jeho jediným nástupcem. (theSaint)
  • Film se natáčel především ve francouzském městě Montpellier, kde měli tvůrci možnost pracovat i v Palais de Justice. Točilo se také ve věznici La Roquette, která je situovaná do 11. pařížškého obvodu. Giovanniho štáb se sem dostal doslova v posledních dnech její existence – snímek byl natočen mezi 28. květnem a 30. červencem 1973 a po necelém roce byla La Roquette po 144 letech definitivně uzavřena. (classic)
  • Inspektor, který pronásleduje hlavního hrdinu Gina Strabliggiho (Alain Delon), se jmenuje Javert – stejně jako inspektor, který pronásleduje Jeana Valjeana, hlavního hrdinu románu „Bídníci“ od Victora Huga. (a-ja)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno