Reklama

Reklama

Epizody(26)

Obsahy(1)

Na hoře Akina v provincii Gunma, tak jako všude jinde v Japonsku, existuje dlouhá, úzká trať plná zatáček, která je skoro bez provozu a na ní se pravidelně scházejí milovníci driftu, aby si ukázali své schopnosti a zlepšili se. A taky tam už pět let každé ráno ve 4 hodiny jezdí Takumi Fujiwara s rozvážkou tofu do vzdálené restaurace. Co na tom, že je mu čerstvě osmnáct a řidičák má měsíc. Nikdy ho ani nenapadlo, že je nějak výjimečný. To se ale změní ve chvíli, kdy se v otcově staré Toyotě Sprinter Trueno (AE86) při návratu z rozvážky potká s Keisukem Takahashim, slavným jezdcem z Akagi, ve žluté Mazdě RX7 (FD3S), kterého předjede. (Hulkee)

(více)

Recenze (12)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Starý, ale dobrý ... furt to pomalu graduje, skvělej vývoj hlavního hrdiny a výborní oponenti ... Od tohoto jsem se nemohl odtrhnout prostě. Plus existuje i zfilmovaná verze ...Initial D 2005. (Posledních 10 min posledního dílu jsem plakal dojetím a nadšením jak malé dítě ...) :-D ()

yenn 

všechny recenze uživatele

Fajn sportovní anime s napínavými souboji a velmi dobrou eurobeatovou hudbou, jemuž k vyššímu hodnocení schází jedna ze tří věcí: 1) Větší propracovanost mimosportovních vztahů mezi postavami a více času jim věnovaného. 2) Zkrocení Takumiho nejlepšího idio... kamaráda, jehož snaha o vtip je zhruba ve dvou třetinách případů marná. 3) Menší Takumiho řidičská dokonalost; zvláště ve třetím a čtvrtém závodě mi přišla přehnaná. (Je to však naprosto nezasvěcený pohled.) Pozitivní dojmy přesto převažují (postupně jsem si zvykl i na jednoduché CGI modely vozů a na kokpity jako z videoher z poloviny 90. let) a časem se chystám na druhou sérii. 6+/10 ()

Reklama

Echelon1 

všechny recenze uživatele

To, čo jazdí po zemi ma zaujíma každou skrutkou len ak to má pásy, kanón a 60 ton. O autá sa zaujímam len do tej miery, aby som sa vedel postarať o to svoje. Ako som ale začal pozerať Initial D, niečo je inak. Zrazu na mňa išla pri sledovaní abstinenčná chuť sadnúť za volant. A keď sa aj tak stane, v hlave mi namiesto mojich zádumčivých myšlienok bežia vymakané piesne z tohto (normálne takúto hudbu nepočúvam, ale Bože...To OST je výborné, má aspoň polovičný podiel na zážitku, jedna parádna skladba strieda druhú), moje nonšalantné radenie sa zmenilo na agresívnejšie, uši si pýtajú počuť zvuk motora, a namiesto stráženia si tachometru pred pokutou len trpím, že auto musím držať nakrátko...Konečne po dlhých mesiacoch niečo, čo som si naplno užíval. Dynamická kamera a ozvučenie je povinnosť pri dielach o automobilových závodoch, postupne sa zlepšovala aj kvalita CGI. Sympatické a vierohodné postavy (žiadne typické japonsky prepatetizované komické figúrky), trošku humoru. // Snáď jediné výrazné negatívum je hrozné vykreslenie úst niektorých postáv (ja chápem že 1998, ale také Ghost in the Shell je o tri roky staršie) a nepekné občasné vloženie 2D postáv do 3D prostredia (ale asi tu už má 1998 svoje opodstatnenie). Niekedy je to prehnané, ale nesledujeme dokument. 5*, nie je o čom. Konečne po dlhej dobe zážitok, na aký za nezabúda. ()

Hulkee 

všechny recenze uživatele

Povedené anime. Záběry na auta, řazení a průjezdy zatáčkami jsou velmi dobře zvoleny. Na hudební podkres jsem si první dva díly zvykal (přeci jen jedná se o anime z roku 98), ale po půlce série jsem si už hudební podkres nedokázal ani jinak představit. Animace je velmi zvláštní, kombinace ručně kreslených postav (alespoň mi to tak připadlo) a počítačově modelovaných aut (znovu připomínám dobu, takže kvalita počítčové animace přeci jen zastaralá, ale u aut vůbec nevadící) a zavodů s různými typy pohledů kde se animace kombinovaly jsou zajímavé, ale sedí k sobě dobře. Děj je, slušně řečeno, minimalistický a slouží hlavně k propojení jednotlivých závodů, ale není špatný. Vedle hlavní dějové linky vidíme i ostatní postavy a zpracování závodů, kde vždy vidíme co se děje a k tomu dostáváme komentář od diváků nebo slyšíme myšlenky hlavního hrdiny nebo jeho rivala. Vůbec všechny záběry ze závodů nebo rozvážky tofu v první sérii patří k tomu lepšímu (ne li nejlepšímu) co jsem z automobilových závodů v seriálech a filmech viděl a rozhodně stojí za to. Aktuálně je pět hlavních "stage", z čehož 4 jsou seriály a místo třetí série je animovaný film + několik "extra stages", které vysvětlují různé vedlejší souvislosti nebo "jenom" převádějí předchozí závody do nové animace. První stage má asi největší jiskru ze všech. Děj ještě není zamotaný a i přes nejstarší animaci mají závody z těch čtyř sérií co jsem viděl největší šťávu a drive. Nakonec měním hodnocení na pět hvězd pro všechny série a filmy z initial D (až po pátou sérii která teď vychází) na pět hvězd. Je to sakra nejlepší seriál o závodění v autech co jsem viděl. P.S: yenn to svým komentářem velmi dobře vystihnul. ()

Fordzy 

všechny recenze uživatele

Láska, přátelství a vůně spálených gum v atmosféře "devadesátek" za doprovodu božího retro soundtracku a spoustou technické "hatmatilky". Perfektní kamera a střídání různých záběrů z venku a zevnitř auta při závodech vytáčí otáčkoměr adrenalinu do závratných výšin a nenechá diváka ani spolknout slinu co mu teče po bradě. Správňák Takumi a jeho "osm šestka" tu předvádí nejlepší závody co jsem kdy viděl. 87% (V mé topce) ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Takumiho autem je Toyota Sprinter Trueno AE86 – sportovní kupé postavené na základech modelu Corolla. Podobný model Levin AE85 si později pořídí i jeho nejlepší kamarád Itsuki. Jejich kamarád a lídr týmu Akina Speed Stars Iketani řídí Nissan Silvia S13 (Martin_Happy)
  • Takumi postupně v první sérii porazí Mazdu RX-7 FD (řidič Keisuke Takahashi – tým Red Suns), Nissan Skyline GT-R R32 (Nakazato – Night Kids), Honda Civic EG6 (Shingo – Night Kids), Nissan Sil-Eighty (Mako a Sayuki – Impact Blue), Nissan Silvia S14 (Kenta – Red Suns) a Mazda RX-7 FC (Ryosuke Takahashi – Red Suns). (Martin_Happy)

Reklama

Reklama