Obsahy(1)
Dnes již legendární film bratří Lumiérů, kteří sestrojili první kameru a kopírku v jednom. Děj je velice jednoduchý. Statická kamera stojí na nádraží a sleduje přijíždějící vlak. Když vlak zastaví, začnou vystupovat a nastupovat cestující. (RadimFišer)
Recenze (114)
"Nelze dosud zapomenout na geinální film ještě z minulého století, film, kterým všechno začalo, Příjezd vlaku. Tento proslulý film bratří Lumiérů vznikl jednoduše díky vynálezu kamery, filmového materiálu a promítačky. Tato pouze půlminutová podívaná ukazuje část nástupiště osvětleného sluncem, promenující pány a dámy a vlak, který z hlubiny záběru najíždí přímo na kameru. Postupně jak se vlak přibližoval, lidé vstávali a prchali, v sále narůstala panika. Připadá mi, že právě toto byl okamžik zrození filmového umění. Nešlo jen o snímací techniku nebo nový postup reprodukce reality, nikoli. Zrodil se nový estetický princip. V čem spočívá? Poprvé v historii umění a kultury byl nalezen způsob jak se bezprostředně zmocnit času, zafixovat jej a kdykoli na plátně oživit. Člověk tak získal matrici reálného času...." (A.Tarkovský) ()
Teaser trailer na kinematografii. ()
Nespatřuji nic mimořádného na tom, že na nádraží přijel vlak, ale když stejný vlak přijel poprvé do kina, tak začalo být jasné, že v pohyblivých obrázcích se skrývá velký potenciál. ()
Popular legend has it that, when this film was shown, the first-night audience fled the café in terror, fearing being run over by the "approaching" train. This legend has since been identified as promotional embellishment, though there is evidence to suggest that people were astounded at the capabilities of the Lumières' cinématographe. zdroj:http://www.imdb.com/title/tt0000012/trivia ()
Aneb jak bratři Lumiérové objevili sílu celku, polodetailu i detailu v jedné minutě. ()
začátek, takhle to pánové a dámy začalo... ()
Pro diváky tehdejší doby asi nejvíce šokující film a spolu s Pokropeným kropičem nejvíce kopírovaný. Svým způsobem snímání vzbuzoval rozruch mezi obecenstvem, které vyskakovalo ze svých sedadel. Z povzdálí se blížící každou sekundou mohutnější vlak vzbuzoval pocit, že diváci skončí pod jeho koly. Tak silná byla z počátku kinematografie. Lumiér zde využil všech možností svého kinematografu. Sleduje vlak od nejmenší skvrny na obzoru až po jeho blízkou detailnost. Kamera zůstává ve statické poloze, takže pouze předměty mění svoji polohu. Můžeme zde zahlédnout i starou paní Lumiérovou ve skotské pláštěnce. ()
Typický Lumierovský dokument, je dost zajímavé to vidět, ale nějak rozumně to ohodnotit a zdůvodnit už je velmi obtížné. Co na tom také hodnotit, když kamera je statická, zvuk pochopitelně není a trvá to ani ne minutu... Snad leda to, že je to koukatelné a je to výborný dobový dokument. Odchod z továrny je v tomto směru ale ještě lepší. ___ Mylný komentář: dwi - tohle není stránka o Urban legends. Zajímavý komentář: Radko. Vtipný komentář: gr8 escape. Nepochopitelný komentář: Klobouček. ()
Byly jednou jedny dějiny filmu a ty vždycky začínaly na nádraží v La Ciotat. ()
Zaujímavé je, že existujú dve rôzne verzie tohto filmu, pričom obe sú označené ako Lumiérovský film č. 653. Jedna sa nachádza napr. na http://www.youtube.com/watch?v=1dgLEDdFddk a druhá na http://www.youtube.com/watch?v=v6i3uccnZhQ Evidentne ide o dva rôzne vlaky, iné prostredia. Ďalšia do očí bijúca odlišnosť je rodová: kým v prvá verzia je takmer výhradne mužská, v druhom je počet žien s dlhánskymi sukňami a klobúkmi oveľa vyšší. ()
Dospel som k názoru, že najväčšiu zásluhu na vzniku kreatívnej filmovej tvorby majú francúzski bratia Auguste Lumiére a Louis Lumiére – The Lumiére Brothers. Veď práve oni začali nápadito experimentovať s kamerou. Začali tvoriť vlastné filmové diela. Z pohľadu dnešného konzumného diváka sú to len veľmi jednoduché, krátke, prestarnuté, nekvalitné zábery. Avšak pre históriu kinematografie a ľudí, ktorí sa o ňu zaujímajú to má veľkú hodnotu. A tak aj obyčajný „Príjazd vlaku na nádražie v La Ciotat“, ktorý natočili v roku 1895, je dnes cenným filmárskym klenotom. *** ()
tu to všetko začalo ()
nikdy nezapomeňme vzdát hold těm, díky kterým se na film můžeme s takovým obdivem dívat ()
Sedmá múza se plnou parou řítí do světa. Nastupovat! ()
V raných letech kinematografie byl Příjezd vlaku najnapodobovanějším námětem. Je to pochopitelné, už při první projekci vzbuzoval tento snímeček šokantní reakce a údiv. Postupem doby se už však podobný styl lidem zajídal a bylo jasné, že tohle je slepá ulička. Pokud jde o kopírování jako takové (ne jen přebírání námětů, ale skutečnou krádež), tak pan Lumiér v tom byl sám mistr. Bez rozpaků kopíroval např. Méliésovu Cestu na Měsíc a dál prodával s tím, že nedělá nic nekalého, protože kinematograf je vlastně jeho vynález a takže i ten film (který jím byl pořízen) patří svým způsobem jemu... Autorství v té době ještě nikomu nic neříkalo. ()
malej krůček pro bratry Lumiérovy, velkej skok pro kinematografii. ()
Jede jede mašinka... Kompozične dokonalý notoricky známy záber prichádzajúceho vlaku, vezúceho babičku Lumiérovú. ()
První emocí, které film vzbudil byl strach. Strach z něčeho tak obyčejného, jako je dvojrozměrný vlak přijíždějící na nádraží. Už tehdy se dalo tušit, že se na kinematografické cestě do neznáma skrývá obrovský potenciál. ()
v hlavní roli vlak, ve vedlejší cestující... :) dobře postavená kamera. 60% ()
Jeden krátký záběr statické kamery a co to všechno způsobilo! ()
Reklama