Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice oblíbených kriminalistů, major Tůma a kapitán Líbal, se pouští do dalšího záhadného případu, zasazeného tentokrát do prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit svůj nový film polodokumentárním způsobem. Ukryje manekýnku Zuzanu Kroftovou na hausbót zakotvený v malé zátoce a tajně natáčí pátrání policie po zmizelé dívce. Zajímavý pokus se změní v drama ve chvíli, kdy je Zuzana skutečně zavražděna. Kriminalisté se pouští do nesnadného vyšetřování, neboť téměř všichni v neustále se rozrůstajícím seznamu podezřelých mají alibi. Situaci komplikuje nejen odhalení obchodu s pornografickými pohlednicemi, ale také další vražda. Teprve neobvyklá metoda, kdy hluchoněmý rybář Lebeda odezírá ze rtů lidí zachycených na Konrádově filmu, vede k odhalení pachatele... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (86)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Poslední díl ze série alibi už ani tak moc nestojí na vodě, spíš se potápí pod vodu. To co celkem fungovalo v prvním filmu bylo převráceno ve filmu druhém no a tenhle třetí díl už definitivně připomíná matlárnu patlárnu a místy i nechtěnou (kdo ví možná i chtěnou parodii) přehnaný příběh kterýmu by ani malý dítě neuvěřilo navíc až moc přefikaná a z prstu vycucaná pointa. Co to celé drží pohromadě? No asi pořád hlavně ta sehraná ústřední dvojice i když tady už místy připomínají karikatury. No na slabý 3* to ještě dá.50% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Kladete otázky tak rafinovaně, že se asi v příštím okamžiku přiznám." Tak se přiznej režisére, že ty jsi chtěl ze dvou soudruhů kriminalistů udělat šašky před skrytou kamerou. Chtěl, já to viděl, ale zatím je hausbót na dně, milenka tuhá a pornokarty v oběhu. To je zase zapeklitý případ a já bych dopředu nevylučoval špionáž. Taky musím soudruha majora Tůmu opětovně poučit o tom, že muž, který mluví, obvykle není hluchoněmý. Pan Lebeda je tedy pouze hluchý a báječně odezírá, což je největší pozitivum snímku. A pak mě bavila moudra o tom, že ženy raději žárlí hež vaří, avšak tuto hypotézu nemám odvahu potvrdit. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Sympatický policajtský tandem, zajímavé vedlejší postavy z uměleckého prostředí (režisér, fotograf), motiv filmu ve filmu, místy příjemně ponuré díky Vačkářově hudbě, jindy vtipné. Identita vraha nebyla kdovíjak šokující, ale přiznávám se, že jsem ho dopředu neodhalil, ač jsem měl zajímavou teorii. Spokojenost. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Film o filme a fotke, ale nie úplne a bezvýhradne. Oldřich Nový nikdy nemiloval boľševický režim v Česko-Slovensku a verný princípom si aj tu s chuťou zahral módneho fotografa, žijúceho vo svete atraktívnych modeliek a nelegálnych kšeftov s ich obnaženými fotografiami. Filmový režisér sa tiež odstriháva od režimu. Je schopný balamutiť políciu a podvodne navliecť zmiznutie krásky. Popri tom si na tajnáša nakrúti reálne policajné postupy v snahe začleniť ich do filmu. Drobné podnikanie prekvitá i v prenajímaní hausbótov na milostné víkendové hry tých, čo nechcú byť príliš na očiach a predsa v romantickom prostredí. Cinemá verité alias film pravda. No popri tejto, vo filme opakovane vyslovenej irónii, ide stále je to popritom skvelá konverzačná kriminálka. Kriminalisti nie sú stvrdnutý v upäto-vážnej vyšetrovateľskej póze, ale sú schopní vtipkovať a uťahovať si aj zo seba. Alibi na vode si s radosťou opakovane pozriem vždy, keď naň náhodne naďabím pri prepínaní televíznych kanálov. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

V prvním „alibi“ se laškuje s filmem jen finálním Högerovým vtípkem, na což bezprostředně navazuje druhé otevřenou hrou „samo na sebe“ zábavným uvedením úvodních titulků. Tentokrát už tvoří skloubení „skutečné“ a „filmové“ kriminálky samu látku i zápletku. A jestliže jsem si v obou předešlých povšiml hambatých fotografií v bytě nepoctivcově, zde i tento motiv je rozehrán na vyšší úrovni. Opět nezbytné buržoazní přežitky. Zcela bez kontextu jde opět o sympaticky podanou šarmantní a vtipnou detektivku s osvědčenou skvělou dvojicí; za vnitřními kvalitami prvního „alibi“ se zde ovšem zaostává znatelněji než v tom druhém. Dvojí (až trojí) záběr v jednom obrazu vyznívá jako líbivý projev tvůrčí impotence. Patrná je tendence k dílčím skečům a hláškám, jež zřejmě pochází z přehnané snahy využít potenciálu ústřední „kultovní“ dvojice; na něčem podobném staví rovněž samotná hra na filmaře a kriminalisty, zdařilá sice, ale na úkor uvěřitelnosti. Nicméně konverzačně a jaksi dobově „stylově“ je to opět velmi příjemný retro požitek. Herci opět skvělí, jakkoli síla prvního „alibi“ už v tom není. Pochvaly jsem uvedl slovy „zcela bez kontextu“. Pokud si promítneme dobový kontext, celé to vyznívá trochu jinak. Vladimír Čech se dosti nejapně strefuje do kolegů po tvůrčí stránce nesrovnatelně zajímavějších, když svého „režiséra“ pracujícího s neherci, experimentálně, dokumentačně („film pravda“) – rozuměj exponenta tzv. nové vlny – představuje jako bezskrupulózního, snobského a poněkud namyšleného, zkrátka moderního „intelektuála“ (téměř nadávka z Bekových úst), který je sice ne přímo prevítem, ale přece jen jakýmsi protielementem obou sympatických kriminalistů, kteří v této subtilní konfrontaci se sotva postřehnutelnou falší divákovi naznačují, na které straně (totiž v které Straně) má hledat ty správné chlapíky. Jestliže jsem podobné poměry v „alibi“ z r. 1959 vnímal jako osvěžující a „buržoazní přežitky“ jako roztomilé, v roce 1965 to vše naopak páchne zatuchlinou (zdůrazňuji – právě v této době právě taková postava režiséra, jak jsem ji popsal). Otřesnost Čechových kolaboračních snímků v době normalizace pak už nepřekvapí. V zanícení onoho „pohledu do vlastních řad“ Čechovi dokonce uniká takový detail, že by kriminalisté museli Konrádovi strašlivě spílat (ne-li ho pohnat před soud), jakmile v souvislosti s vraždou vyšlo najevo, že je skutečně zaměstnal fingovaným zmizením osoby. To se zde zcela přechází. Pro pořádek jsem si nemohl ideovou kritiku odpustit. Stále se však jedná přinejmenším o velmi slušný průměr. Ba dokonce právě to, co mám filmu za zlé, podává Čech takovým způsobem, že to dodává poslednímu dílu báječné trilogie zvláštní dobovou zajímavost. Malé bezvýznamné plus za závěrečnou „bandu dětských chuligánů vedenou dvěma dospělými příživníky“. Celkově má tato trilogie sice lehce, ale přece jen zřetelně sestupnou tendenci. Podotýkám, že posuzuji velmi přísně: všechny díly patří k tomu nejlepšímu a nejsympatičtějšímu, co z českých kriminálek znám. Přinejmenším pokud jde o přesvědčivost dialogů a výslechů, jakož i přesvědčivost a logiku jednání postav, dalece předčí např. nejeden díl oslavovaných Hříšných lidí města pražského. Pražákovu komentáři vděčím za postřehy sympaticky podezřelých detailů, které mi unikly; jejich zakomponováním by můj komentář vypadal asi trochu jinak, jenže nevím jak; Prážákův názor, že si Čech i s Högerem a Bekem střílí sami ze sebe, není vůbec od věci. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (11)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe, konkrétne v častiach Staré Mesto a Hradčany, v Národnom technickom múzeu, na priehrade Orlík a pri hrade Zvíkov. (dyfur)
  • Film natáčeli relativně těsně po napuštění přehrady Orlík a měl sloužit také jako reklama na trávení dovolené u přehrady. (Jarek572)
  • Vo filme boli na svoju dobu dosť odvážne erotické scény, no kvôli priamej intervencii vtedajšieho prezidenta Antonína Novotného boli vystrihnuté. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama