Režie:
Robin HardyScénář:
Anthony ShafferKamera:
Harry WaxmanHudba:
Paul GiovanniHrají:
Edward Woodward, Christopher Lee, Diane Cilento, Britt Ekland, Ingrid Pitt, Robin Hardy, Aubrey Morris, Roy Boyd, John Hallam, Paul Giovanni (více)Obsahy(3)
Policejní seržant Howie (Edward Woodward) odjede na odlehlý skotský ostrov vyšetřovat záhadné zmizení mladé dívky.Velmi brzy se ukáže, že místní venkovská komunita, vedená podivínem Lordem Summerislem (Christopher Lee) není tím, čím by se mohla zdát na první pohled. Detektiv, silně věřící křesťan, v ní totiž odhalí tajuplnou společnost prostopášníků a pohanů. Dokáže Howie zabránit podivuhodné sektě v tom, aby přinesla oběť nejvyšší dříve, než se jí stane on sám v rámci hrůzostrašného Rituálu, s nímž je spojena? Britt Ekland, Diane Cilento a Ingrid Pitt jsou hlavními představiteli tohoto provokativního a šokujícího díla scénáristy Anthony Shaffera, které fanoušci i kritici po celém světě považují za skutečnou kultovní klasiku a moderní hororové mistrovské dílo. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (266)
Malá filmová lahůdka, která v době svého vzniku zcela zapadla a byla objevena a velebena filmovými kritiky až mnohem později. Příběh policisty, který se vydá na obydlený ostrov blízko Anglie hledat zmizelou dívku a na něm je konfrontován s pohanskými zvyky místních obyvatel, pohltí diváka jedinečnou atmosférou a působivou hudbou. Ta zde hraje opravdu velikou roli a celý film je prošpikován hudebními a tanečními vsuvkami, které děj nezpomalují, ale naopak mu dodávají na působivosti. Žánrově je film řazen mezi horory (některými kritiky je dokonce nazýván Občanem Kanem hororů), ale spíše působí jako nějaká detektivka a hororové zařazení splňuje až samotný lehce šokující závěr, který co do překvapivosti staví film do stejné řady s např. Shyamalanovými filmy. Lze jen litovat, že pan režisér nebyl v budoucích letech po tvůrčí stránce příliš pilný..... ()
Atmosférická ochutnávka s jemně hororových odérem, zpěvy, tanci a PROUTÍM, která má pár slabých míst - jak po stránce řemeslné, tak i po herecké, zato příběh je maximálně originální a já se trochu bojím, že nová verze s Cagem, na kterou se velmi těším, možná svými technickými možnostmi tu nedokonalou působivost pohřbí. Kéž by ne. ()
Toto je jeden z těch filmů, který mě vždy spolehlivě přesvědčí (když jsem na pochybách), že snaha doplňovat si filmové hororové vzdělání není vůbec zbytečná. Snímkem prostupuje neskutečná atmosféra - ale ne atmosféra strašidelná a hororová (The Wicker Man je vlastně hororem jenom značně okrajově), nýbrž navýsost osobitá atmosféra venkova, polí, slunce atd. Muzikální vložky mi absolutně nevadily (i když jinde je moc nemusím), neboť snímku ve všech ohledech pomáhají, hudba je zde zkrátka velice dobrá. Film má také skvělou pointu, která už dnes asi nezapůsobí tak šokantně jako před třiceti lety, ale pořád filmu dodává další plusové body. Pro mě je tento snímek klenot, jenž musí člověka (pokud je tedy v té správné náladě, což já jsem byl) uchvátit, a to ačkoli by se mu dalo i něco vytknout. Novodobý remake s Cagem jsem neviděl a ani ho vidět nechci. Horror movie of the year ()
Tato velmi netradiční detektivka (mylně označována jako horor) staví hlavně na zvláštní mysteriózní atmosféře malého britského ostrova, kde místo křesťanství vládnou pohanské zvyky. Konfrontace bigotního policisty a místních domorodců, uznávajících prastaré božstva, je vystupňována do znamenitého konce, kde je pouze na každém diváku jestli se mu více bude zamlouvat lidská oběť bohyni země, či slova „Hospodin je můj pastýř“. Edward Woodward v hlavní roli silně věřícího detektiva exceluje, a stejně tak jako oproti němu stojící Christopher Lee, rozdává svůj charismat v každém záběru. Silný zážitek je navíc umocněn zvláštní lidovou hudbou a tanečními rituály, které překvapivě neruší (a přitom se nejedná o žádný muzikál), ale prostě do snímku patří jako všechno ostatní. Při tom posledním vás navíc nepříjemně zamrazí. ()
Odlehlý skotský ostrov s dramatickými skálami a větrem ošlehanpu zelení... Atmosférou místa a vystižením sektářské mentality jeho obyvatel uníkátní film, na to, že se jedná o takřka béčkový debut reřiséra, který pak pověsil filmařství na hřebík. Mlžení všech přítomných, svůdný sexuální podtón, bezradnost hlavní postavy komisaře kterého nikdo nerespektuje, a takřka až výpravná rozpracovanost jejich ujeté víry i jejího původu dělají z filmu vtahující a dějově odsýpající biják. ()
Galerie (46)
Photo © National General Pictures

Reklama