Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    ***

    Jana Hřebejka mám rád a jeho filmy nejsou vůbec špatné. Horem pádem se mi poměrně líbilo, hlavně tedy výkon Macháčka a Formana. Také Pavel Liška v roli jakého si překupníka je velmi dobrý. Scénář a téma filmu jsou zajímavá, ale nevím proč mě tyhle současná témata nějakým způsobem neoslovují. Pro mě je vrchol Hřebejkovi kariéry prozatím Musíme si pomáhat a především kultovní Pelíšky, ale Horem pádem se jim nevyrovná. Možná až film uvidím vícekrát tak hvězdičku přihodím, ale zatím tři.(9.11.2007)

  • Sarkastic
    ****

    Sice si nejsem jistý, jestli si film zaslouží tolik lvů, ale je to bez pochyby kvalitní snímek. Je zde spousta kvalitních herců, někteří v docela pro ně netypických rolích (např. Jaroslav Dušek). Nejvíc mě zaujal asi Jiří Macháček, naopak výkon skoro bez výrazu předvedl Pavel Liška (umí zahrát mnohem lépe). Já osobně od toho čekal film se všemi prvky (tzn. nejen těmi humornými), tudíž jsem nebyl zklamán a nenudil se u těch vážnějších jako někteří uživatelé (scéna u rodinného obědu byla možná někomu hodně nepříjemná, ale patřila k těm herecky nejlépe zahraným). A vůbec mi film přišel hodně realistický a hlavně společensky AKTUÁLNÍ. Musím ještě vyzdvihnout ten konec, kdy sparťanští fanoušci halekali: "Pískej konec, pískej konec", čímž byla velice umně vyjádřena blížící se smrt Jana Třísky (naštěstí jen na filmovém plátně). Asi jsem od filmu čekal také trochu více a 1* musím strhnout kvůli těm "netitulkovatelným" scénám, kterým určitě málokdo rozumněl (byly hodně potichu, nesrozumitelné a ne úplně jednoduché na překlad-myslím nejenom pro moji mamku ;-)).(11.7.2008)

  • Radyo
    ***

    Vlastně je to spíše na dvě a půl hvězdičky. Žánr komedie se v tomhle filmu vyskytuje spíše náznakově - zasmál jsem se asi 2x, a vlastně to nebylo ani úsměvné, spíše takové hořké. Ale na hořké téma jsem již viděl spousty filmů, a všechny byly natočeny lépe, zručněji a hlavně - urovnaněji. Celý film na mě totiž skutečně působil neurovnaně, což možná byl záměr, možná moje nepochopení. Jinými slovy - po Pelíšcích a hlavně Musíme si pomáhat měl u mě Jan Hřebejk otevřenu "nebeskou bránu". Po Pupendu a hlavně Horem pádem se ta brána s velkým rachotem zabouchla a nejsem si jist, zda budu mít na příští Hřebejkův film vůbec náladu, protože bych pak už taky mohl mít chuť klíč od té brány hodit do kanálu...(29.7.2005)

  • Galadriel
    ***

    Filmy pana Hřebejka mají poslední dobou zoufale sestupnou tendenci, bohužel. Po naprosto úžasných Pelíšcích a Musíme si pomáhat následovalo slabší Pupendo a teď tohle dílo. Ja si tak pročítám komentáře, tak u mě to na odpad rozhodně nen z několika důvodů. V rámci české kinematografie jde o dílko z lepších, navíc herecké výkony jsou famózní (nejen Emília Vášáryová, která je naprosto úžasná, také Jiří Macháček, Pavel Liška atd., jenom Petr Forman mi přišel dost slabý v některých chvílích, zejména když byl osamotě s paní Vášáryovou), ale bohužel herci nedostávají moc prostoru, postavy jsou strašně málo nápadité - a tím se dostávám k asi největšímu problému filmu - totiž ke scénáři. Ten se tentokrát podle mě prostě nepovedl, autoři se snažili být cool, natočit o tom, jak to dneska chodí, ale vybrali si tak extrémní prostředí, situace a osoby, že toho je prostě na jeden film moc. Navíc chtít ve 108 minutách rozebrat problémy rasismu, emigrantů, ilegálního převozu imigrantů, rodinného odloučení, touze po dítěti, fotbalové fanoušky, zloděje a lichváře, a ještě pár jiných věcí je prostě moc velké souto. A co mě zklamalo ještě víc, je ta složka filmu, kterou jsem na panu Hřebejkovi vždycky obdivovala, že jí dokázal bravurně zvládnout - totiž kamera a hudba. Modrozelené (á la Matrix), žluté a žlutozelené filtry mi například přišly naprosto nevhodně použité a připadaly mi spíš jako že si tvůrci hráli na západní kinematografii, ale přitom tvořili film o českém národu... A hudební složka pouze připomínala snahu o moderní filmový podkres, ale je zoufale křečovitá. Já jenom doufám, že pan Hřebejk si dá pro jednou větší pauzu a příště natočí zase něco moc hezkého, protože na to má.(14.7.2005)

  • Jordan
    ****

    po veľmi úspešných a kvalitných retro štúdiách rôznych období minulého režimu sa Jan Hřebejk zahryzol aj do súčasnosti - týmto sa mu ponúkla naozaj široká škála problémov, z ktorých si vybral tému emigrantov a imigrantov a túto tému nejakým spôsobom zapracoval do každej postavy, do každého osudu a pomerne ľahko, prístupne a obratne vyobrazil zo všetkých strán. nemôžem si pomôcť, ale miestami mi pripadal strih trochu roztrieštený, tento drobný nedostatok ale veľmi neubral na nenápadne budovanej atmosfére vzťahov rozvráteného manželstva umierajúceho profesora a (vynikajúcej, doslova geniálnej) Milky Vášáryovej, ktorá tu svojim hereckým výkonom tróni vysoko nad ostatnými (čo je fakt excelentný výkon, lebo aj ostatní sú pod taktovkou pána režiséra štandardne veľmi dobrí). Výlsedný efekt - príjemný, vtipný a zároveň drobnosťami a žartíkmi nabitý film, ktorý zároveň ako văčšina Hřebejkových, svojsky sonduje, odhaľuje, informuje a zaujíma postoj k precízne zvolenej téme.(4.8.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace