Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faustka
    *****

    Rozhodně jeden z těch mimořádně kvalitních Hřebejkových filmů,který bezpochyby zaujme svým nahlédnutím do dnešní společnosti. Zvláště vyjímečné výkony Jirky Macháčka,Petra Formana,Pavla Lišky a Jana Třísky k tomu nemálo přispěli,ale jistě nejvíc zde zazářila Emília Vašáryová,která svým úžasným herectvím,vždy dokáže rozeznít mou skrytou citlivější strunu.(20.2.2009)

  • Jordan
    ****

    po veľmi úspešných a kvalitných retro štúdiách rôznych období minulého režimu sa Jan Hřebejk zahryzol aj do súčasnosti - týmto sa mu ponúkla naozaj široká škála problémov, z ktorých si vybral tému emigrantov a imigrantov a túto tému nejakým spôsobom zapracoval do každej postavy, do každého osudu a pomerne ľahko, prístupne a obratne vyobrazil zo všetkých strán. nemôžem si pomôcť, ale miestami mi pripadal strih trochu roztrieštený, tento drobný nedostatok ale veľmi neubral na nenápadne budovanej atmosfére vzťahov rozvráteného manželstva umierajúceho profesora a (vynikajúcej, doslova geniálnej) Milky Vášáryovej, ktorá tu svojim hereckým výkonom tróni vysoko nad ostatnými (čo je fakt excelentný výkon, lebo aj ostatní sú pod taktovkou pána režiséra štandardne veľmi dobrí). Výlsedný efekt - príjemný, vtipný a zároveň drobnosťami a žartíkmi nabitý film, ktorý zároveň ako văčšina Hřebejkových, svojsky sonduje, odhaľuje, informuje a zaujíma postoj k precízne zvolenej téme.(4.8.2005)

  • Brouk
    ***

    Já se na něj tak těšil !!! Pořád jsem žil v přesvědčení, že přicházím o strašně moc, když jsem tenhle snímek viděl až po více jak 3 měsících od premiéry... Herci naprosto vynikající, osudy lidiček vynikající, muzika skvělá....ale ale ale proč mě pronásleduje ten divný pocit, že by se zas tak nic moc nestalo, kdybych ten film neviděl.... Osobně na mě působí ten film dojmem asi tak, jak pejsek s kočičkou dělali dort... naházeli tam s nejlepším vědomím a svědomím (možná!!!) nejlepší ingredience co měli po ruce (v případě filmu: herci, hudba, příběh respektivě námět a jiné) a logicky by měl vypadnout superdort, ale dort není úplně "apetýtlich"... a navíc působí poněkud levně a podbízivě a tak křehce... možná s odstupem času, až se ten "dortík" rozleží a vstřebá nebo si ho "dá" ještě jednou..., tak člověk přehodnotí ten prvotní pocit...(15.1.2005)

  • belldandy
    ***

    Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.)(8.11.2004)

  • Marigold
    ***

    Navzdory rozpačité recepci musím Hřebejkovi přiznat jedno vítězství... konečně natočil film z české současnosti, který mi přijde jak vtipný, tak pravdivý a něco vypovídající. Netopí se v samoúčelné sprostotě (jako Anděl Exit) ani v násilném cool stylu (Samotáři a další Ondříčkovy polotovary), disponuje solidním scénářem, který má konečně jak smysluplný průběh, tak výtečně vypointovaný závěr – právě za bezútěšný a minimem prostředků odvyprávěný konec jsem ochoten hodně odpustit. Odpustit co? Absenci jednotící atmosféry... bez lehké nostalgie a melancholie jakoby Hřebejk nemohl najít svou optimální vypravěčskou polohu a marné je pak kouzlení barevnými filtry. Zejména kdesi veprostřed, při shledání otce se synem, se film rozsýpá do dlouhých záběrů a zbytečně natahovaných dialogů. Podstatným faktem je, že ty nejsou samoúčelné a někam vedou, čili chvilková utrpení a ztráty koncentrace mají v důsledku smysl. Poučen Pupendem nedělá Hřebejk z Horem pádem nesoudržné pásmo za každou cenu vtipných gagů, ale hlášky a anekdoty vsouvá ústrojně do plynoucího děje. Některé skeče bohužel kostrbatě vyčuhují a připomínají, že Jarchovský to ve snaze být oduševnělý pravidelně přehání. I tak mě Horem pádem dokázalo rozesmát mnohem upřímněji než jeho předchozí snímek. Sázka na sílu herectví vyšla – osobně mě nejvíc překvapil Jiří Macháček, jehož Bejk je nádherným kouskem (a výrok: "Bůh není, proto fandím" vystihuje celé jeho nešťastné nitro). Výtečný je i divadelník Forman, kterému to hraje zejména ve scénách s Emílií Vášáryovou... nicméně nenašel jsem důležitou postavu, která by byla zazděná hereckým výkonem. Vyšlo i kouzlení s různými žánry v soundtracku, poněkud nevyšly ony barevné filtry, ale to je vedlejší. Nejdůležitějším faktem je, že tahle výpověď o stavu společnosti a jedinců v ní, studie tolerance a mnohostranná úvaha nad problémem menšin, má hlavu a patu, obsah, sdělení... neznám lepšího slova nežli "smysl". A ačkoli tvůrci žvýkají obrovské sousto, které si ukousli, často s velkými obtížemi, přesto je Horem pádem film zábavný, kvalitní...(27.10.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace