Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Jan Hřebejk poprvé na plátně v současnosti, na aktuální téma - nebo lépe řečeno na kratší seriál aktuálních témat - "bez příkras", se zajímavými (dobře zahranými) protagonisty a propletenými osudy jedné rodiny, jedné skororodiny a jedné "rodiny". Možná je toho na jeden film až příliš, ale je to vcelku chytře vymyšlené a fungující (finální scéna je luxusní), a k vyloženému litování je tu snad jenom poněkud malý prostor pro Jana Třísku. Pro mě osobně má Horem Pádem ještě jednu přidanou hodnotu, a sice postavy Pavla Lišky a Marka Daniela. Jejich sprostí vychcánci a rádobydrsní zlodějíčci dokonale vystihují naši dobu, pokud jde o postoj spousty lidí k vymoženostem této někdy až ostudně humánní společnosti - společnosti, která naprosto kontraproduktivně chrání ty, kdo "znaj svoje zpíčený práva", ale nikdy je nenapadlo, že by mohli mít taky nějaké povinnosti. 80%(15.3.2011)

  • belldandy
    ***

    Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.)(8.11.2004)

  • 2Pac
    ****

    ...na hlasky typu: ,,Jackson dal za to aby zesvetlel 1 miliardu"...,,Gulit je to!" ...len tak skoro nezabudnem...velmi jemne a zaroven dost ostro posobiaci snimok(4.4.2005)

  • igi B.
    **

    Pejsek s kočičkou uvařili dort. Tak aspoň, že ta Lištička je taková sladká a ukázala nám, že i dobře tančí. Kluci si k tomu udělali výlet ke klokanům, kamarádi si shelpli nějaký ty veřejnoprávní prašule a celé vám to sebere skoro dvě hodiny života, aby to nakonec tak nějak prdem dolem odplynulo v zapomění. Škoda, protože ta témata ve filmu nastíněná určitě nebyla tak hloupá a povrchní, jako v mnoha momentech film sám... - - - P.S. Co je však opravdu psina, ČT film uvedla v programu s žánrovým zařazením ve vypečené kategorii "úspěšný film" . Tak to jsme se horempádem nasmáli...(1.1.2007)

  • sportovec
    ****

    Natočit dobrý film ze současnosti se zdá být pro naše současné tvůrce ještě nesnadnějším zadáním než zvládnutí ostatních témat a subžánrů hraného filmu. Jan Hřebejk, nesporná autorská i režisérská špička naší polistopadové kinematografie, zde naznačil limity svých přístupů. Limity, které narážejí o úzké meze nabízené tentokrát až křečovitě tezovitým Jarchovského scénářem. Možná i skutečný příběh se snaží na poměrně malou plochu soustředit co nejvíc z polistopadové reality na počátku tisíciletí. Výborní herci, Tříska a zvláště Vášáryová, místy nemají co hrát a ti ostatní na tom jsou ještě o poznání hůře. Místy bloudí stříbrným plátnem spíše etudy prvoplánově reprodukující požadované věty v dějích, jimž rozum nedává šanci na umělečtější zažití. V druhé polovině se sice nejostřejší hrany obrušují, ale celkový dojem z tohoto filmu už nejsou s to podstatněji ovlivnit. Určitým plusem je nesporná snaha o kritický pohled na skutečnost, kterým připomíná ještě tezovitější, dnes již starší seriál České televize SPRAVEDLNOST NA LAVICI OBŽALOVANÝCH. Fakt, že film uspěl v ČESKÝCH LVECH, vypovídá o skutečném stavu soudobého českého hraného filmu mnohé.(15.1.2009)

  • - Film navštívilo v kinech 607 489 diváků a vydělal 57 507 065 Kč. (Pumiiix)

  • - Scénárista Petr Jarchovský si ve filmu zahrál malou roli muže v hospodě, ve scéně s Emílií Vásáryovou, stejně tak se ve scéně objevuje i Petr Šabach, spisovatel, jehož knihy se několikrát staly předlohou filmů Jana Hřebejka. (Witta)

  • - Horem pádem je prvým českým filmom vôbec, ktorý vyšiel vo vysokom rozlíšení a zároveň jediným českým filmom, ktorý vyšiel vo formáte HD DVD. (Mire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace