Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

nash. 

všechny recenze uživatele

Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()

Lennnnna 

všechny recenze uživatele

Zase jeden film ke kterému jsem už od začátku přistupovala s velkou nedůvěrou, točit básníky po tolika letech mi přišlo jako nápad totálně praštěný, z něhož nemůže vzejít nic dobrého a nutno říct, že jsem se nespletla. Źádné kouzlo, podivný příběh. Z Popelky se najednou stala poněkud dračice a ač je Šafránek díky svým psím očím stále roztomilý, jeho verše už tady prostě nestačí. Důkaz toho, jak jde v jediném okamžiku zkazit iluzi veškerých předcházejících dílů. ...Navíc mi nejde na rozum jedna věc, proč vlastně ta Veverka tak hloupě utekla a před čím? Důvody uvedené ve filmu se mi zdají poněkud nelogické.A ten porod na konec?!Nemám slov..... ()

Reklama

Huntelaar 

všechny recenze uživatele

Sto čtrnáct minut trvající reklama na Starobahno, Tetku drogérii a Mazdu aneb jak Dušan Klein a Ladislav Pecháček zneužili sebou vytvořenou značku, aby měli na placení složenek. Jinak si nedokážu vysvětlit, jak moc to mohli zprznit. Scénář, který nenasytně a bezdůvodné naroubovává skoro všechny postavy s předešlé trilogie a režie, která tak zhovnabičvsky podává product placement. A proto říkám, zbytečný film. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se celý džbán rozpadne a životodárné kapky se vsáknou do vyprahlé země. Nenucená lehkost zmizela již ve čtvrtém dějství, v tom pátém se postrádá i ta příslovečná laskavost. Zůstal jen smutek. Smutek z příběhu, smutek z některých rolí, smutek ze života. Skrytá reklama se neschovává a ani se nesnaží zůstat decentní nutností, ale křičí, opaluje se a ukazuje všechny své povadlé krásy zestárlých těl tvůrců pátého dílu. Básníci ztratili svůj půvab, svěžest a mládí a ani ten humor jim nezůstal. Sice se snaží poukazovat na nešvary doby, ale jen ukazuje, bez známky hravosti a ladnosti. O poetice si můžeme nechat jen zdát. Hlavní postavou je lékař Štěpán Šafránek (Pavel Kříž), který si sice zachovává morální kredit ve veřejném životě, ale pro vlastní soukromí má jiná měřítka. A divák se může jen ptát, jak je to s jeho horlivostí a nadšením ke stálosti lásky? A pochopitelně je zde i Štěpánův nejlepší kamarád Kendy (sympatický David Matásek), který své životní těžkosti zvládá s větší elegancí a duchaplností. Básníkovou múzou je další žena ze zdravotnictví Anna Posedlá (půvabná Michaela Badinková). Nechce se nechat chytit, ale co zmůže proti osudu? Je zde i bývalá básníkova múza Ute (Tereza Brodská), která může jen smutně přihlížet mizení lásky. Z dalších rolí: nestoudná náhrada za Karabce a velmi úspěšný obchodník s auty Karas (Lukáš Vaculík), popletená dispečerka rychlé záchranné služby Tonička (Jana Hlaváčová), již zcela senilní bývalý gymnaziální profesor Ječmen (Josef Somr), ochotný hostinský Hanousek (Miroslav Táborský), majitelka domu a salónu krásy se slabostí pro Kendyho paní Krásná (půvabná Adriana Sklenaříková-Karembeu), úspěšný provozovatel pohřebního ústavu Písařík (Pavel Zedníček), nově probudivší se politik Nádeníček (Oldřich Navrátil), dlouholetý ředitel nemocnice Sahulák (Tomáš Töpfer), stále šarmantní náměstkyně ministerstva zdravotnictví Vendulka (Eva Jeníčková), zlobivá Kendyho manželka Sylvie (Lenka Kořínková), stálá sekretářka ředitele nemocnice Ivetka (elegantní Markéta Hrubešová), vietnamský obchodní se záhadným výskytem v tomto dějství Čeng (Hoa Guyen Khac), či stále remcající nemocniční lékař (trapný bourák Leoš Mareš). Ach ten smutek! Filmovým režisérům s počínající senilitou by nemělo být umožněno natáčet filmové výtvory! Senilita by neměla být vydávána za moudrost! Standardní výroba komerčních televizí by neměla být měřítkem vkusu kultury a umění! ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle byl spíš takovej výstřel do tmy. Film je naprosto o ničem a kdyby neměl svoje slavnější přechozí díly, tak by se snad na něj ani nekoukal.: Dušan Klein se sice tak nějak snažil zakončit sérii o básnících, to se mu sice jakž takž povedlo, jenže jak.Všechno je tady špatně a nudně natočený, že chvilku po skončení filmu mi v paměti moc scén nezůstalo a těch pár vtipnýxh scén, které se dají spočítat na prstech jedné ruky po výbuchu dělobuchu ani nestojí za řeč. Snad by bylo lepší, kdyby se zůstalo bez zakončení série, tenhle paskvil s herci, kteří už spíš patří do starého železa je jen pokus o oživení toho, co se už oživit nedá ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Kvůli onemocnění Parkinsonovou chorobou ve filmu nehrála Míla Myslíková, která v předchozích dílech hrála Štěpánovu (Pavel Kříž) matku. Film vznikl rok před její smrtí. (TomasSlach)
  • Ve scéně v hospodě v čase 01:41:00 můžeme v pozadí slyšet melodii písně „Hospůdka“, která byla znělkou seriálu Hospoda (od r. 1996), ke které Jaroslav Uhlíř složil hudbu – stejně jako k tomuto filmu. (mnaucz)
  • Film navštívilo v kinech 409 488 diváků a vydělal 36 643 102 Kč. (Pumiiix)

Reklama

Reklama