poster

Hříšné noci

  • Česko

    Hříšné boogie

  • USA

    Boogie Nights

  • USA

    Pushing Thirteen

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Hriešne noci

  • Nový Zéland

    Boogie Nights

  • Velká Británie

    Boogie Nights

  • Austrálie

    Boogie Nights

  • Kanada

    Boogie Nights

Drama

USA, 1997, 155 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Webb
    ****

    Docela zajímavý film. [7/10] (Ghoulardi, Lawrence Gordon, New Line) (Barevný /// Produkce: Paul Thomas Anderson, Lloyd Levin, John S. Lyons, Joanne Sellar /// Scénář: Paul Thomas Anderson /// Kamera: Robert Elswit /// Hudba: Michael Penn /// Nominace na Oscara: Paul Thomas Anderson (scénář), Burt Reynolds (herec ve vedlejší roli), Julianne Moore (herečka ve vedlejší roli)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](14.6.2009)

  • ripo
    ***

    Téma filmu navýsosť zaujímavá .... Ako natočiť realistický film o praktikách pornopriemyslu v USA tak, aby bol zaujímavý a zároveň nemusel byť XXX-rated ? Dajte túto tému P.T. Andersonovi .... Je to niečo ako odvrátená strana pozlátka, aj keď toho pozlátka tam je omnoho viac - sex, drogy, alkohol, divoké party oproti narušeným ľudským vzťahom, závislosti i erektílnej dysfunkcii (ale dnes by to vyriešila modrá tabletka )). Videl som najprv Magnoliu, z ktorej som bol unesený ... Preto, podľa môjho názoru, beriem Hriešne noci len ako pracovný film, na ktorom si chcel PTA odskúšať nové postupy a finty.To spletenie všetkých osudov do záverečného dramatického finále je viac ako očividné , avšak nie až tak dômyselne prepracované , ako v neskoršej Magnolii (pristihol som sa pri tom, že som očakával, kedy už začnú padať žaby z oblohy )))) P.S.: odkaz pre dámy : "klacek" bude - ale musíte byť trpezlívé ....(22.3.2006)

  • Radek99
    ****

    Andersonův druhý celovečerní film si nese všechny rysy jeho osobitého tvůrčího rukopisu - kontroverzní téma je, co se týče stopáže, velmi rozvolněno v několika liniích, které se vždy váží na jednotlivé postavy, přičemž spojující je sociální vyčlenění, které je kompenzováno nadbytkem peněz a bohatstvím, Anderson formálně snímek člení jakýmisi předěly či intermezzy, které jsou vystavěny sestříháním několika makrodetailů přímo za sebe, což dodává snímku zvláštní kouzlo (nechce se mi napsat přímo experimentální rozměr), které odráží mapování dlouhého časového úseku, kdy subjektivně čas někdy plyne bleskově rychle a někdy jakoby se až zastavil. Zajímavý je též Andersonův autorský přístup k danému tématu - zjevná fascinace prostředím pornoprůmyslu (nelze nezmínit, že tenhle film je čímsi Andersonovi blízký, dá se říci až osobní téma, neboť již v roce 1988 natočil coby svůj první krátkometrážní snímek dokument o Dirku Digglerovi, tedy hlavní postavě Hříšných nocí...) se kříží se sociálně kritickým pohledem odrážejícím veškeré aspekty sociální skupiny zapojené v tomto kontroverzním oboru lidské činnosti, Hříšné noci jsou tak napůl oslavou dřevních dob pornokinematografie (místy některé scény téměř asociovaly pokus o ,,ošvédování" klasických béčkových filmů) a zbytkem velmi otevřeným pohledem mapujícím až varujícím - což si ale musí každý divák při percepci filmu rozhodnout sám... Podobné filmy: Lid versus Larry Flynt, Mocná Afrodité(8.3.2009)

  • Aluska88
    ****

    Silně a autenticky zpracován příběh o jednom chlapci, jeho snu, možnostech, moci a následkům, které vždy šoubyznys a v tomto případě porno průmysl přináší. S "Dirk Digglerem" se dostáváme až do nitra tohoto výnosného byznysu. Film kromě působivého děje stojí také na hereckých výkonech a charakterech postav. Skvěle opravdový Mark Wahlberg, tato role mu dokonale padla na tělo, civilní Burt Reynolds a opět zvláštně okouzlující Julianne Moore. Ačkoliv se jedná o "tvrdou" branži, tak film nebyl jakkoli zahanbujícím, či příliš vulgárním. Naopak, byl zpracován velmi profesionálně, v rámci daného tématu, ale zároveň v něm nebyly obsaženy (obnaženy:) všechny ty věci, které jsou v tomto žánru na denním pořádku. Kvalitní snímek (nejen) o tom, jak to zkrátka chodí a vždycky chodit bude.(27.8.2010)

  • Cival
    *****

    Paul Thomas Anderson jako výjimečný režisér s pečlivě vybroušeným, leč flexibilním stylem. Dokáže chvíli točit ve stylu 70. nebo 80. let, pak na moment přidusit dváka drsnější atmosférou, aby posléze dál vyprávěl svůj příběh. Pro fajnšmekry možná jeden z nejzajímavějších režisérů své generace - a Hříšné boogie jeho formálně nejživelnější, ale stále velmi intenzivní film.(23.11.2003)

  • - Věta z úst Williama H. Macyho "Moje žena má prdel v jeho čurákovi" byla přeřeknutím. Měla znít "Moje žena má čuráka ve svý prdeli". P. T. Andersonovi to přišlo vtipné a ve filmu to nechal. (Kulmon)

  • - V Jižní Koreji bylo zakázáno film promítat. (HOODY)

  • - Williama H. Macyho odrazoval prý jeho agent od přečtení scénáře. Macy však neposlechl, scénář přečetl, zamiloval si ho a okamžitě podepsal smlouvu. (HOODY)