Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Každý má pro něco vlohy. Pohled do zákulisí kalifornského pornoprůmyslu 70. let v americkém filmu... Režisér Paul Thomas Anderson (nar. 1970) patří k nejzajímavějším tvůrcům současného amerického filmu. Rázem na sebe upozornil svým druhým celovečerním filmem Hříšné noci (1997), v němž zobrazil zákulisí filmového pornoprůmyslu v 70. letech, jehož centrem bylo kalifornské San Fernando Valley. Hrdinou příběhu, inspirovaného skutečnou postavou pornoherce Johna Holmese, je mladík Eddie Adams, který se díky mimořádným fyzickým předpokladům stává oblíbenou hvězdou pornografických filmů pod uměleckým jménem Dirk Diggler. Jako chráněnec režiséra Jacka Hornera (Burt Reynolds) a jeho milenky a hlavní představitelky Amber (Julianne Mooreová) stoupá na žebříčku popularity až k závratným výšinám, aby se díky nezřízenému životu s drogami a alkoholem stejně rychle zase propadl na dno... Anderson pojednává choulostivé téma s překvapivou filmařskou vyzrálostí i porozuměním pro své postavy, pro něž sex už nepředstavuje téměř žádné vzrušení, ale jen tvrdou práci. Jeho pohled na „zlaté období" pornoprůmyslu, kdy se ještě natáčelo na 35mm materiál (video se teprve začínalo prosazovat) a nejproslulejší díla žánru, jako např. Hluboké hrdlo, se promítala v legitimních kinech, je zbaven nánosu zbytečné nostalgie a zachovává si humorný nadhled. Z mnoha ocenění, jež snímek získal, připomínáme oscarové nominace za Andersonův původní scénář a za vedlejší herecké výkony Burta Reynoldse a Julianne Mooreové, kteří ještě obdrželi ceny Národní společnosti filmových kritiků a Asociace losangeleských filmových kritiků. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (410)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je jedním slovem SKVOST od mého oblíbence P.T. Andersona. Pohled do zákulisí kalifornského pornoprůmyslu inspirovaný skutečnou postavou pornoherce Johna Holmese. Filmy tohoto režiséra se vyznačují podrobně vykresleným scénářem a do nejmenších detailů propracovanými charaktery jednotlivých postav. I přestože má snímek dlouhou stopáž ( 152 minut ), tak se ani na chviličku nezanudíte! V prvních téměř dvou třetinách snímku sledujeme naprosto pohodovou, uvolněnou, zábavnou sondu do světa pornoprůmyslu ( nikdy bych neřekl, že se toto téma dá zpracovat takovýmto způsobem), aby následně v poslední třetině filmu Paul notně přitlačil na pilu a následně všechny " hrdiny " nechal totálně dopadnout na úplné dno a " vykoupat se v těch největších sračkách ". Excelentní herecké obsazení ( do té doby převážně neznámých herců ) a tomu odpovídající úžasné herecké výkony, zde předvádí jak mladíček Mark Wahlbergh jako Eddie Adams, který se díky mimořádným fyzickým předpokladům stává oblíbenou pornostar Dirkem Digglerem :o) , tak i má oblíbenkyně Julianne Moore, ale takhle bych mohl pokračovat dál a dál..... Luis Guzmán, Don Cheadle, Heather Graham, Philip Seymour Hoffman, William H. Macy, John C. Reilly..... a jako třešínka na dortu Burt Reynolds ( ve své životní roli ) jako režisér, snažící se přivést do porna trochu toho umění a natočit film, kdy i po orgasmu snímek dokoukáte pro jeho filmařské kvality :o) Výborná ruční kamera, dlouhé záběry bez střihu, tak příznačné pro P.T. Andersona, to vše doplněno a umocněno výbornou hudbou. Po všech stránkách parádní záležitost zasluhující mé plné hodnocení! Ikdyby již P. T. Anderson nenatočil jiné snímky než Boogie nights, Magnolia a There will be blood, tak " pouze " těmito počiny má u mě jasnou a neotřesitelnou pozici v mé TOP10 režisérů! ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Hodně zábavná sonda do pornoprůmyslu 70. a později 80. let. V rytmech dobového soundtracku se porstě nejde cítit neuvolněně a neužívat si tu mrdací pohodu. Jak přijde na scénu kokain, začne docela přituhovat a je to vyjádřeno perfektní koláží postav, kde se každé něco sere (a soundtrack přejde do hodně temných tónů), přičemž největší psycho je posezení u vyjetého Alfreda Moliny a komicky brutální přestřelka v cukrárně. Všichni herci byli perfektní. Ale největší mazák seladon byl Burt Reynolds, tomu ta role prostě sedla. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

PTA očividně nakoukal Scorseseho v nejlepší fazóně devadesátých let, protože ty dlouhé shoty ruční kamerou bez jediného střihu jsou jak přes kopírák v porovnání s legendárním kamerovým mapováním restaurace v Goodfellas, nebo dobovými vypalovačkami a strhující sedmdesátkovou atmosférou z Casina. Je škoda, že je to plné herecké smetánky, ale místy dost nevyužité. Zároveň jsou Boogie Nights po hříchu výpravný film, který toho zase až tolik neřekne. Sice fajn mozaikovou formou, nicméně zjednodušeně řečeno na to jde režisér až na výjimky přes 5-10 velmi dlouhých steadicam sekvencí, kdy jedna je u bazénu, druhá při natáčení atd. Fajn svěží, místy správně pokleslé a hlučné, ale obří přepálená stopáž. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Režijně strhující náhled do společnosti alternativních hipíků, kteří prožívají jen na oko uvolněné a bezstarostné životy. Anderson exceluje v dlouhých záběrech s precizně inscenovaným pohybem po mizanscéně a v závěru také simultánním spojením pocitově se překrývajících linií. Všechny postavy jsou v podstatě jistou karikaturou a příběh nejlépe funguje v jejich přirozeném prostředí, když si režisér utahuje z nich i z jejich "umění". V prostřední části jsem měl problémy držet plnou pozornost a s postavami souznět, což vyrovnal až závěr a bizarně napínavá scéna u maniakálního Alfreda Moliny. Hříšné noci na mě působí spíše jako kreativní černohumorná satira, která by ale chtěla být něčím víc... A během těch 150 minut se jí to ne vždy daří. 80% ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Dlho som premýšľal čo k filmu napísať, aby som neskĺzol do trápne oslavného tónu, dojmológie a vynášaniu P.T. Andersona do nebies. Riešenie som mal pritom celý čas pod nosom: Boogiee Nights je jedným z najúprimnejších vyjadrení lásky k filmu a radosti z natáčania. Andersonov prvý veľký film (stopážou, obsadením i mapovaným časovým úsekom) sa vkráda do zákulisia tej časti odvetvia, kde je rozpor medzi úprimným a hraným neustále predmetom debaty, a kde si (to) všetci najviac užívajú. Štylizácia do 70. rokov. kamerové finesy odpozorované z filmov kolegu z nového Hollywoodu Martyho, skvelé audio, fenomenálny casting a réžia, ktorá by si svojou inovatívnosťou zaslúžila špeciálnu kategóriu na Oscaroch za umelecký prínos. Ak by som niekedy natrafil na človeka, ktorý by chcel byť filmárom ale nedokáže sa rozhodnúť, pustím mu toto a Truffautovu La Nuit américaine. 100% ()

Galerie (107)

Zajímavosti (33)

  • Poslední film Roberta Ridgelyho. (Kulmon)

Související novinky

DiCaprio bude spolupracovat s dalším velikánem

DiCaprio bude spolupracovat s dalším velikánem

18.01.2024

Warneři si nejspíš připíšou další hit, alespoň po kvalitativní stránce. Do nového filmu se jim totiž podařilo zlákat samotného Leonarda DiCapria. Co je ale přednější - od Scorseseho přechází DiCaprio… (více)

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

25.11.2018

Známý pro svoji kariéru profesionálního kouzelníka a herce z filmů a seriálů jako např. Hříšné noci nebo Deadwood, muž mnoha talentů Ricky Jay zemřel ve věku 70 let. Detaily úmrtí zatím nebyly… (více)

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama