Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vynálezce Preston Tucker na konci druhé světové války rozvíjí vizi auta budoucnosti, technicky dokonalého, a přitom velmi laciného vozidla. Jeho myšlenka ale nemá úspěch, protože proti odporu velkých automobilových koncernů v Detroitu nemá Tucker šanci bojovat. (oficiální text distributora)

Recenze (37)

pepo 

všechny recenze uživatele

Dieťa dvoch otcov. Má to Coppolovu režijnú virtuozitu aj Lucasovu zábavnosť. Pohromade to však drží skvelý Bridges a najmä fascinujúci príbeh o ktorom som nemal poňatia, že sa stal (som motoignorant). Cinefilské potešenie potom pramení najmä z druhého plánu (možno nezámerného, ale skôr zámerného). Keď si človek uvedomí, že podobný boj viedli aj filmoví mágovia v inej na dobe, na odlišnom fronte, vylezie z toho aj silná autorská výpoveď. Bavilo ma to, veľmi. Pre milovníkov áut samozrejme povinnosť. 8/10 ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Fascinoval mě způsob, jakým Jeff Bridges zahrál Tuckera - člověka s věčným úsměvem, který mu ale ani za mák nevěříte, protože víte, že se za ním něco skrývá a chcete vědět, co to je. Může to být urputná umanutost stejně jako nebezpečná výbušnost, říkal jsem si, a tak jsem čekal na odpověď a při tom se neustále dobře bavil roztomile stylizovanou Coppolovou režií plnou nápadů. Překvapuje mě, jak nízké hodnocení tenhle film má. Ano, Kmotr nebo Apokalypsa to není, ale přece také nebudu kritizovat Da Vinciho skicu ruky jen proto, že není tak skvělá jako jeho Poslední večeře. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

"Budete kupovat rádia od našich nepřátel." Jestli tohle Tucker vážně řekl, tak génius skutečně byl, minimálně v oblasti předpovědí. Coppola natočil nezvykle svižný film, v němž upřednostnil silný příběh před formou. Snímek je zručně sestříhán, takže dokáže po celou stopáž udržet diváka v příjemném napětí. Vše doprovází nadmíru vydařená hudba. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Poněkud naivní a až příliš stylizované vyprávění na motivy skutečných událostí, líčící historii jednoho amerického snu o >Car of Tomorrow< ... Možná svou formou až trošku zbytečně znedůvěryhodňující některá historická fakta. Pravdou je, že Preston Thomas Tucker v létech 1947-1948 vyprojektoval a doslova na koleni vyrobil 51 vozů typu Tucker48 Torpedo. Souhra okolností souvisejících i s potížemi poválečného hospodářství, byrokracie a technické problémy vozu způsobily, že podnik zkrachoval. Každopádně musím uznat páně F.F.C. jeho zaujetí pro věc a předpokládám, že má jeden kousek >nejlepšího auta na světě< někde v garáži...;-) Přiznávám, že sám jsem po shlédnutí tohohle filmu podlehl a musel si koupit tuhle nádheru aspoň jako model v měřítku 1:43 :-)) ()

curunir 

všechny recenze uživatele

Jeden z menej známych a menej vydarených Coppolových filmov. Nakrútenie filmu o síce menej známej, avšak nijak bezvýznamnej osobnosti americkej priemyselnej, či skôr automobilovej histórie bol istotne dobrý nápad, problém je v tom, že Coppola aj napriek mnohoročným skúsenostiam,  či už nešťastnou náhodou alebo vlastným pričinením, vytvoril skôr priemerné dielo. Problém je už v jeho zbrklom podaní (začiatok vyzerá tak, ako kedy sa jednalo o 2. časť 2-dielneho filmu), ktoré malo skôr charakter dobrodružného filmu, vďaka bláznivému Jeffovi Bridgesovi v klobúku som si nemohol pomôcť s predobrazom Indiana Jonesa. Rýchle tempo filmu veľmi neprospieva, pri jeho sledovaní som si spomenul na Letca a milým potešením bola jeho krátka spojitosť s týmto filmom. Krátka scéna s Howardom Hughesom (skvelý Dean Stockwell, väčšia podobnosť ako u DiCapria) má svojou temnosťou až horovový nádych, Hughes pôsobí až mysticky a pre mňa bola táto pasáž jedna z najlepších vo filme. Veľmi som zvažoval svoje hodnotenie, malo by byť niekde okolo 3,5* avšak ako som už povedal ak by sa Coppola viacej posnažil, výsledok by mohol byť omnoho iný - lepší. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • Producent George Lucas v roce 2005 prodal svůj model sedanu Tucker za 385 500 amerických dolarů. (Terva)
  • Vývoj filmu začal Francis Ford Coppola již v roce 1973. Tehdy chtěl do hlavní role Marlona Branda. Projek však nevyšel. (Terva)
  • Natáčení bylo zahájeno 13. dubna 1987 v závodech Ford Motor v Richmondu. Dále se například natáčelo v San Franciscu nebo Chicagu. (Terva)

Reklama

Reklama