Reklama

Reklama

Přejezd Cassandra

  • Československo Přejezd Kassandra (více)

Obsahy(1)

Skvěle obsazený katastrofický thriller plný napětí o tom, jak teroristé při přestřelce ve výzkumném ústavu rozbijí baňky s plicním morem a ukryjí se pak v mezinárodním expresu. Ten je izolován a má být odvezen do karanténního tábora... Mezinárodní zdravotnickou organizaci v Ženevě přepadnou teroristé. Postřelený strážný stačí zalarmovat ostrahu, jeden z teroristů však unikne. U druhého doktorka Stradnerová diagnostikuje vysoce nakažlivý plicní mor, kterým se nakazil v přepadené laboratoři. Pacient zanedlouho zemře. Terorista, kterému se podařilo uprchnout, se schová v transkontinentálním expresu směřujícím do Stockholmu – i on je s největší pravděpodobností nakažený. Případ vyšetřuje plukovník Mackenzie. Při kontrole seznamu pasažérů expresu zjistí, že ve vlaku se nachází též známý neurolog Jonathan Chamberlain. Plukovník se s ním zkontaktuje a pověří ho, aby zjistil, zda se terorista opravdu nachází v tomto vlaku. Jonathan se svou exmanželkou Jenny objeví teroristu ukrytého v zavazadlovém prostoru. Zdá se, že nákaza u něj už značně pokročila a protože se předtím pohyboval mezi cestujícími, u mnohých z nich se také začínají projevovat příznaky plicního moru. Situace je kritická. Mackenzie dostane příkaz odklonit vlak přes přejezd Cassandra do Polska, kde má skončit v karanténě. To by ale pro většinu postižených znamenalo smrt… (TV Prima)

(více)

Recenze (176)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Film s poměrně hustou koncentrací podivných náhod, které do jednoho vlaku svedly cesty špičkového lékaře a smrtelně nemocného člověka, manželky německého zbrojaře, pamětníka holocaustu či tajného policisty a drogového dealera, film s řadou nepřesností, chyb (nejen zeměpisných) a jiných renonců, který je ovšem tak napínavý, že si člověk ničeho z výše jmenovaného skoro (!) nevšimne. Čeho jsem si ovšem všiml, a to dost, byla poslední čtvrtina snímku, která se zcela zbytečně zvrhla v "napínavou" (jako by děj snad potřeboval být ještě dramatičtější) akční podívanou plnou doslova nablblých přestřelek a umírání... A té nás mohli pánové od filmu opravdu ušetřit. Tři a půl hvězdy i za hudbu J. G. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Jedna nafúknutá bublina tento katastrofický triler. Silne cítiť z neho, že to netočili Američania a napriek áčkovému obsadeniu niektorých hercov (Harris, Lancaster) ho pochováva slabšie remeselné spracovanie - také skoro až typicky taliansky odfláknuté. Spracovanie, ktoré by nemalo prejsť ani o 15 rokov skôr. Samozrejme nemožno mu uprieť určitú originalitu príbehu, celkový odkaz a aj atmosféru, teda hlavne teda prvej polky filmu a dobrej hudbe. Ale to ostatné - od réžie a scenár cez hercov, charaktery postáv až po dialógy, je na pováženie. A na zbabraný záver radšej ani nepomyslieť. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Největším problémem tohohle filmu je jeho délka. Ony ty dvě hodiny jsou fakt zbytečně moc a už jenom ten samotný úvod trvá moc dlouho. S tím souvisí i to, že je tady hromada vaty, která by tu vůbec nemusela být. Dále tu je celkem velký počet nelogičností (za jeden se objeví nebezpečný virus, co člověka zabije do pár hodin a ještě ten den se na něj najde lék? ale no tak...) a posledních zhruba 40 minut je dost nerealistických (celá ta přestřelka ve vlaku atd.). I tak to ale mělo nějakou atmosféru a napětí, taky sympatické postavy (ale moje oblíbená zase umřela) a když tam zrovna není vatová scéna, tak se na to dobře dívá. Celkem se mi ten film i líbil, ale víc jak silné 3* mu prostě dát nemůžu. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Průměrný evropský koprodukční příspěvek vlně katastrofických filmů 70. let v Pontiho produkci, Cosmatosově režii a s Goldsmithovou hudbou. Sice je překvapivě komorní a nesází na efekty, jinak ale tradičně láká na hvězdné obsazení a nevynechá snad jediné myslitelné žánrové klišé. Proměna sobeckého hrdiny ve spasitele, v krizové situaci obnovený milostný vztah, zlá byrokratická armáda, policajt musející spolupracovat se zločincem, dítě, pes... I když by to mohlo být kratší, svižnější i akčnější, je to řemeslně natočeno, slušně napínavé a místy dojemné (děda, co se při cestě do izolačního tábora rozpomene na léta strávená v koncentráku) a při finální scéně pádu vlaku z mostu (vyrobeného Gustavem Eiffelem), kdy vidíme jak se sešrotuje jedno kupé s lidmi uvnitř nebo jak jedním cestujícím proletí traverza, člověku zatrne. Rozesmál mě prostřih z vlaku řítícího se od záhuby na Lancastera umývajícího si (nad ním) ruce a jakkoli jsem nikdy neměl a nemám rád Martina Sheena, tady se mi mladý a ohárovaný líbil. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Jste jen poslušný článek řetězu rozkazů...“ Ten bezskrupulózní plukovník v podání Burta Lancastera mi ale dovedl pít krev! Přes jednoznačně komerční styl snímku musím zde vychválit nejen samotný vynalézavý námět o rozšíření infekce i panice uvnitř vlaku, ale rovněž překvapivé rozpracování děje do zajímavě nadčasových rozměrů. Skrze postavu plukovníka, jeho personálu a roboticky poslušného týmu doktorů zde tvůrci dokonale vykreslili problém lidského konformismu ohledně až absurdně poctivého plnění rozkazů nadřízených, které mělo na svědomí tisícky lidských obětí mj. i za Hitlera. Napětí v rozjetém vlaku bez možnosti zastávky stoupá, i navzdory rozvláčnému rozjezdu jsme postupně svěkdy strhujícího thrilleru. Zatímco uvnitř vlaku se řítíme do zkázy „morové“, zvenčí se stále více blíží ještě větší zkáza v podobě nebezpečného území... polského mostu Cassandra. Škoda, že celkově silný dojem z velmi dobře rozehrané studie pestrých charakterů různých postav v hraniční situaci místy zabíjí dobové pojetí akčních scén. Cosmatos evidentně nepatřil v 70. letech k těm režisérům, kteří by uměli natočit realistickou akci, proto si mohl odpustit (na rok vzniku již opravdu směšné) pokusy plné zadních projekcí a místo zabírání osudové akce horolezce se raději v těchto chvílích ještě více zaměřit na psychologii uvnitř vlaku. 75% ()

Galerie (93)

Zajímavosti (9)

  • Vojáci doprovázející vlak do Polska byli vyzbrojeni italskými samopaly zn. Beretta M12. (JohnSmith)
  • Filmaři si evidentně nehlídali řazení vagónů rychlíku, protože červený restaurační vůz je v různých záběrech řazen obráceně (pozná se to podle toho, že tento vagón má na střeše sběrač elektrického proudu a ten je na vagóně jednou vpředu a pak zase vzadu). Ještě pět kilometrů před mostem nejsou na trati vidět žádné sloupy elektrického vedení s trolejí, ale kilometr před ním ano, ačkoliv nikde není žádná odbočka. Jízda vlaku se natáčela na různých místech a produkce si neohlídala, zda je trať elektrifikovaná či nikoli. Při vrtulníkové akci kolem trati opět chybí sloupy elektrického vedení a trolej. To by samo o sobě nebyla taková vada, kdyby vlak netáhla elektrická lokomotiva. Z minimálně tří záběrů těsně před katastrofou je vidět, že první třída (od lokomotivy po restaurační vůz) čítá šest vagónů. Ovšem do propasti se těch vagónů zřítí hned devět. (Robbi)
  • Snímek byl v Československu promítán během Letního filmového festivalu pracujících, ale po necelých dvou měsících z kin zmizel. Důvodem měl být průjezd vlaku z nařízení NATO přes území ČSSR do Polska, což bylo ze strany členů paktu Varšavské smlouvy nemyslitelné. (Robbi)

Související novinky

Zemřel O. J. Simpson

Zemřel O. J. Simpson

11.04.2024

Ve věku šestasedmdesáti let zemřel ve středu 10. dubna v nevadském Las Vegas bývalý profesionální hráč amerického fotbalu, úspěšný herec a později jedna z nejkontroverznějších osob americké kultury a… (více)

Reklama

Reklama