Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Černé brýle, sirka v puse a bouchačka vykládaná slonovinou... Dnes již klasický Stalloneho film, ostrý jako břitva. Záporáci jsou odporně slizcí a šílení a Sly, jako Cobretti - doslova prvotřídní. Cobru bych svou syrovostí přirovnal třeba k Drsnému Harrymu (například námět i ponurá atmosféra jsou si dosti podobné, stejně jako zde zmíněná práva zločinců a navíc se zde objeví i dva herci, kteří hráli v prvním filmu o Harrym Callahanovi - Andy Robinson a Reni Santoni) a trošku zde cítím i Halloween. No prostě, jeden z lepších Sylvesterových filmů a drsná vzpomínka na akční a nekompromisní osmdesátá léta. ()

choze 

všechny recenze uživatele

„V AMERICE DOCHÁZÍ K VLOUPÁNÍ KAŽDÝCH 11 SEKUND, K OZBROJENÉMU PŘEPADENÍ KAŽDÝCH 65 MINUT, K NÁSILNÉMU ZLOČINU KAŽDÝCH 25 SEKUND, K VRAŽDĚ KAŽDÝCH 24 MINUT A KE ZNÁSILNĚNÍ 250KRÁT DENNĚ,“ oznamuje v úvodu Stallonova nového filmu deviantně sípající hlas než ho přeruší výstřel z Coltu ráže 45 s královskou kobrou na slonovinové rukojeti. Kolem vyděšených zákazníků krčících se pod regály se zeleninou projde pomalu muž v černém, držící kouřící brokovnici a hledající horečnatýma očima svůj příští terč. „Vzdej se a nic se ti nestane,“ doléhá zvenčí do vánočně vyzdobeného supermarketu hlas policejního vyjednavače. Ale takhle tuhle hru losangelský anděl smrti, detektiv Marion Cobretti přezdívaný Cobra, pozorující psychopatického zabijáka mezerou mezi vyrovnanými lahvemi, nehraje. „Jsi choroba a já ji léčím,“ vyvádí vzápětí šíleného střelce z jeho blouznivého snu o vlastní nadřazenosti střelou ze své famózní zbraně. Když jedna z přítomných novinářských hyen zpochybní jeho metodu, přistrčí jí hlavu k mrtvole fanatikem zastřeleného chlapce. --- Smrtelnou úzkost ze života v moderním americkém velkoměstě vystaveném napospas zběsilosti zločinců sugestivně evokuje drsný akční thriller Cobra (1985), u kterého se po druhém Rambovi Stallone znovu schází s režisérem Georgem Panem Cosmatosem. Stallonův nesmlouvavý detektiv, se sirkou v koutku úst a svým „Tady končí zákon a já začínám“ na rtech, se v něm noří hluboko do špíny ulice, mezi feťáky, prostitutky a houmlesy, aby našel a zlikvidoval bizarní kult sekerami vyzbrojených zbloudilých stoupenců Darwinova učení o přežití nejsilnějších. Plus ochránil křehkou fotomodelku Ingrid (Brigitte Nielsen), která má být jejich další obětí. Výsledkem je hutný, ale až komiksově plochý film nastavující v červenomodré záři neónové reklamy na Pepsi-Colu zrcadlovky prohnilé západní civilizaci. (toliko z mé absolventské práce o Sylvesteru Stallonovi) P.S.: Pro zajímavost, Cobra byla natočena podle románu Fair Game Pauly Gosling, kterým se inspiroval i stejnojmenný film z roku 1995 s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford (u nás pod názvem Jako štvaná zvěř) a Stallone tu prodal několik svých nápadů, které mu při vylepšování scénáře Policajta z Beverly Hills (ve kterém měl původně hrát hlavní roli) studio pro jejich nákladnost zamítlo. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nikto by nedokázal lepšie stvárniť postavu svojrázneho policajného poručíka Mariona Cobrettiho, tak ako to predviedol Sylvester Stallone. Vďaka nemu je tento film pozerateľný aj dnes. Jeho akčný potenciál, ktorým disponoval v osemdesiatych rokoch, bol zárukou úspechu i pri tak jednoduchom scenári ako je pri tomto snímku. Rocky, Rambo, Cobra - tri nezabudnuteľné podoby Sly Stalloneho. *** ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica je nádherné klasické 80-kové guilty pleasure so všetkým, čo k tomu patrí. Mestská symfónia, ktorú má pod palcom jeden ultradrsný policajt. Tá druhá sa však presúva mimo mesto a celá atmosféra je fuč. Film je zrazu mŕtvy, ako človek po uhryznutí kobry. Stále je to však povinnosť pre všetkých, ktorí si myslia, že akčný hrdina rovná sa komiksový šašo s nadprirodzenými schopnosťami. Toľko upozornenie pre dnešných puberťákov. Pre nás starších pekná nostalgická spomienka na časy, kedy bol pre nás Stallone boh a jeho diela vrcholnou métou kinematografie. Som rád, že som sa k filmu po 25 rokoch vrátil. Aj napriek drsnému, objektívnejšiemu hodnoteniu, ktoré si asi takto koncipovaný film nezaslúži. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Netradičními metodami nechvalně pověstný Marion Cobretti v jednoduchém balení, na které se ale nezapomíná.. zejména na zástup po zuby ozbrojených a totálně vyšinutých motorkářů, kteří zřejmě nemají nic lepšího na práci, než se projíždět Slyovi přímo před hlavní jeho arzenálu.. v tu ránu je z nemluvného stylového poldy akcimilující John Matrix a divák se tetelí blahem!! Na 80. léta se nezapomíná.. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)
  • Cobra byla nasazena v 2131 kinech současně. Ale aby se do denního programu kin vešlo ještě jedno představení, nechal Stallone film zkrátit na necelých 90 minut. (dezert)
  • Cobrettiho (Sylvester Stallone) auto je upravené Mercury Monterey. Pro film byla použita celkem čtyři v různých stadiích poškození, dvě byla z roku 1949 a dvě 1950. Jedno z nich patřilo přímo Sylvesteru Stallonemu a v roce 1994 bylo ukradeno z jeho garáže. O pět let později bylo nalezeno, zrestaurováno a použito ve filmu 60 sekund (2000), kde vystupuje pod jménem "Gabriela". (Stejšn)

Reklama

Reklama