Režie:
Richard KellyScénář:
Richard KellyKamera:
Steven PosterHudba:
MobyHrají:
Seann William Scott, Dwayne Johnson, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Jon Lovitz, Kevin Smith, Amy Poehler, John Larroquette, Wallace Shawn (více)Obsahy(2)
Horká vlna zaplavila L.A., všichni se chystají na velkolepé oslavy 4. července a svět stojí na pokraji katastrofy. Vlna veder zaplavila Los Angeles. Všichni se chystají na velkolepou oslavu 4. července 2008. Hlavní postavou je boxer Santaros, který trpí amnézií a jehož osudy se spojí s pornoherečkou Krystou, která rozjíždí vlastní televizní projekt. Svět stojí na pokraji společenské, ekonomické a ekologické katastrofy a policejní důstojník Ronald Taverner má důkazy o spiknutí obrovských rozměrů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (367)
Peter Greenaway kdysi řekl, že pokud chcete vyprávět příběh, napiště knihu, ale netočte film. Tím chtěl nejspíš říct, že pouhé podání příběhu je plýtvání filmovým médiem, jelikož ve filmu se skrývá více možností, jak obohatit lidský život. Vemte si to takhle: film je spojením několika různých uměleckých směrů dohromady, tedy literatury (scénář), výtvarného umění a fotografie (kamera, filmový vizuál, kulisy, efekty, kostýmy,...), hudby, či choreografie (taneční čísla, bojové scény,...). Zkrátka je film komplexním uměleckým dílem útočícím na vaše smysly na všech frontách...a u Southland Tales jsem si to uvědomoval více než kdy předtím. Richard Kelly se právě díky tomuto filmu může se ctí zařadit hned vedle Greenawaye a Davida Lynche, jehož vnímání filmového média je velmi podobné tomu Petera Greenawaye. Troufal bych se nazvat Southland Tales jako "Kellyho Lost Highway". Kelly ve svém díle ale zašel mnohem dál a vytvořil jakousi monstrózní popkulturní hříčku, do které se sbíhají kvanta úváh a odkazů (ať už na jiné filmy nebo na bibli...ba dokonce na stávající politickou situaci v našem skutečném světě) a kterou směle prohlašuji za zrcadlo stávajícího filmového umění. Svou žánrovou nevyhraněností se blíží asijské tvorbě - je to satira, je to komedie, drama, hudební film (plus jedno ryze muzikálové číslo), podobenství a mnoho mnoho dalšího a je až k nevíře, že takový mišmaš vůbec může držet pohromadě...ale drží a i když se to zprvu nezdá, ve výsledku dává dokonalý smysl, pokud si tedy dáte tu práci a přečtete si komiks, který je prvními třemi kapitolami tohoto epického losangeleského dramatu. Ano čtete dobře, první částí příběhu je komiks, jehož tvůrcem je také Richard Kelly. Film tedy začíná kapitolou čtyři a dá se se částečně pochopit i bez znalosti komiksu, ale opravdu jen z části, hlavní příběhovou linii sice dokážete rozluštit, ale i tak zůstane spousta nevyřešených otázek. Pokud tedy toužíte po filmu na jedno shlédnutí, který vás zabaví na dvě a půl hodiny, radši se Southland Tales vyhněte, ale pokud jste ochotni film zkoumat s každým dalším shlédnutím a pídit se po detailech a odkazech, garantuji vám, že vás čeká komplexní zážitek. A o čem že to celé je? O spoustě věcí...o spoustě důležitých věcí. ()
DVD/// Obsazení 5/10 Děj 0/10 Hudba 1/10 Efekty 1/10/// +jen kvůli těm hercům -kteří tam předvádí ale naprostý hovno, před zhlednutím snímku jsem se držel pravidla "nic nedává smysl", po zhlédnutí říkám: "tento film nedává smysl"/// Na Apokalypsu jsem se dlouho těsil. Jenže, od první minuty jsem na film koukal jak blbec. Koukal jsem s kámošem, ten na tom byl stejně. Pořád jsem čekali jestli to jako nějak pochopíme. Po dvou hodinách utrpění jsem to vypli a já na to dokoukal až teď, ani v závěru jsem nic nepochopil a příšerně mě tento film otrávil. Je to naprostá ztráta času a vůbec nejhorší film co jsem za poslední rok viděl. Ehm nakonec je z toho slušný komentář, původně jsem chtěl napsat něco co by muselo být vypípáno./// Celkem 13%/// ()
Republikáni, porno, neomarxisté, Pixies, válka v Iráku a prozatím nejdokonaleji zvládnutý film na motivy románů Phillipa K. Dicka, přestože se o adaptaci žádného z jeho románů nejedná. Subjektivní tak může a dokonce musí být bráno rázem jako objektivní a jak boxer Santaros/Jericho Cane prostřednictvím svého scénáře, tak Ronald/Roland Taverner pomocí drog určují, co je realita. Kelly uvařil bezbřehý postmoderní guláš, kdy odkazuje, cituje a parafrázuje vše možné, dokonce i svůj první film, ale jednotlivé ingredience k sobě dokonale pasují a výsledkem je mimořádně chutná krmě. A jelikož "bezbřehý" nemusí nutně znamenat beze smyslu či zmatený, tak ani onen výsledek není zdaleka nesrozumitelný. Jen to chce trochu pozornosti. Zároveň se ovšem nedá vyloučit možnost, že jsem viděl to, co jsem vidět chtěl. No a co? ()
Na chápání, správné vnímání a smysluplné interpretování tohohle prapodivného díla moje mozkové závity vážně nestačí (a asi ani nikdy stačit nebudou). Richard Kelly se po úspěchu Donnieho Darka zřejmě zcela zamiloval sám do sebe a myslel si, že mu nyní projde už úplně všechno. V mém případě se tedy šeredně spletl. 40 % ()
Je to podivné, je to neopakovatelné a je to jiné. Nečitelné. Nepochopitelné. Kelly sice spíš patlá páté přes deváté a kombinuje až moc očividně, ale i tak mě svým způsobem uchvátil. Možná je ještě nezkušený - teprve druhý film - ale už v Darkovi dokázal, že ví jak na to. Tady nejspíš hranici překročil. Nejspíš. Možná ale ne. Tenhle film si mě získal stejně jako mě naštval a znechutil. Ale já bych rád ocenil ten nový přístup. Southland Tales jsou unikátní, nehodnotitelné. Mohl bych dát jakékoli hodnocení a uměl bych si ho zdůvodnit. Mohl bych dát pět hvězd i odpad. Nevím, vážně ne. ()
Reklama