Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Černá komedie o životě v typickém americkém satelitním městečku. Každý se stará sám o sebe a o nic jiného se nezajímá. Příběh začíná v okamžiku, kdy Dean Stiffle (Jamie Bell) najde mrtvé tělo svého přítele Troye. Ví, že nemá smysl nikomu nic říkat, protože by to stejně nikoho nezajímalo. Brzy se však ukáže, že Troy sebral peníze místním drogovým dealerům a ti jsou přesvědčeni, že Dean ví, kde jsou ukryty. Pokud jim skrýš neukáže, zabijí jeho mladšího bratra, kterého unesli. Spletli si však dítě… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (231)

Faye 

všechny recenze uživatele

Podivné předměstí obývané ještě podivnějšími lidmi, kteří jsou navíc naprosto lhostejní ke všemu, co se kolem nich děje. Městečko, kde mládež nemusí dospělým lhát, protože ti jsou tak zahledění sami do sebe, že nic a nikoho nevnímají. Jsou i tak ohleduplní, že ani nekontrolují a tím pádem ani nepostrádají vlastní děti. A tady žije Dean a žil i jeho jediný kamarád. „Troy dodával dobrou náladu pilulkami všem dětem. Ano, takhle bylo štěstí rozprostřeno všude kolem. Život už nemohl být báječnější.“ …. Než se Troy oběsil. Absurdita dnešního světa podpořená značnou dávkou cynismu a k tomu skvělá herecká sestava. Rozhodně pozoruhodná kombinace. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Tohle mě nečekaně dostalo. Nepopsatelný zážitek, film přesně podle mého gusta, navíc s úžasným hereckým obsazením (hned dva herci z mé topky!). WOW ------ Bohužel jsem se podívala na komentář uživatelky larelay, a s lítostí zjišťuji, že některým lidem asi není dáno film takového ražení pochopit. A nebo dotyčná koukala na úplně něco jiného než já. Takže mi to nedá a trochu bych se vyjádřila k tomu, co napsala: K realitě má tenhle film blíže, než se může na první pohled zdát. V tomhle příběhu se pouze otevírají dveře krásných domů, abychom nahlédli dovnitř a zjistili, že i zdánlivě normální lidé jsou v podstatě šílení. A ono je to tak i v reálném světě, jen to někteří nechtějí vidět. Ostatně výzva "Nepřehlížejte mě..." se nese celým filmem a je i určitým poselstvím snímku. Lidé jsou zahledění sami do sebe a nezajímá je, co cítí ostatní. Tady je pouze vše hnáno více do extrému a všechny ty bizarní postavy žijí v jednom městě. "Třeba brát s nadhledem a nehledat hlubší smysl"... další nesmysl, je to přesně naopak! Tenhle film má hloubku, chce to jen nebýt povrchní, ale vnímavý. Nadhled tu nemá co dělat. Právě proto se lidé vzájemně odcizují, protože nad hlubšími věcmi mávnou rukou, vždyť se jich to přece netýká a proč zbytečně přemýšlet. Smutné. A rozhodně nesouhlasím ani s tím, že jde o "cynickou koninku"... to už je na mě opravdu moc. Cynického jsem na tomhle filmu neshledala zhola nic, ba naopak: tak citlivý snímek jsem už dlouho neviděla. A k té "konince" už se raději ani nebudu vyjadřovat, to je zcela mimo mísu a nezaslouží si to ani delší komentář. ()

Reklama

larelay 

všechny recenze uživatele

Neuveritelne bizarna zalezitost, ktora ma od reality asi tak blizko, ako ja k funkcii prezidentky Pobrezia Slonoviny, ale uzasne sa na to pozeralo. A ten herecky ansabel, no co viac k tomu dodat... Treba brat s nadhladom, nehladat hlbsi zmysel a naplno si uzit tuto vybornu cynicku, cierno-humornu koninku... PS: Glenn Close je bozi! Jej asi 10 krat opakovana veta "A chcela som ti este povedat, keby ta to zaujimalo... Ja vas v ziadnom pripade z Troyovej smrti nevinim" je famozna :) ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

U filmů, jejichž příběh vyžaduje, aby se veškeré postavy chovaly jako idioti, používá Roger Ebert pojem The Idiot Plot. Podle stejného klíče by u Chumscrubber musel použít trochu jiný pojem - The Lunatic Plot. Prostě blázen kam se podíváš. Jsem už na různé ujeté světy celkem zvyklý, zde jsem však byl po půlhodině velmi zaskočen, neboť jsem si před zhlédnutím pročetl pouze obsah a žánrové zařazení. Tenhle film je podivnou a v několika místech silně mrazivou satirou na dnešní ... maloměstský svět. Takříkajíc nemilosrdně nastavuje zrcadlo ... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Postmoderně lehce stravitelně koncipovaný satirický film o těch skutečně závažných a bolestných věcech a stavech, ke kterým mílovými kroky spěje i naše společnost. Režisér Arie Posin ve svém celovečerním debutu pregnantně popisuje to, kam až může zajít západní individualismus v kombinaci s hedonisticky konzumním způsobem života a materialismem coby náhražkou duchovna. Absolutní dysfunkce mezilidské komunikace, slova pozbývající svého významu, apatie a letargie jakožto společensky jedině akceptovaný stav, útěky do virtuálních a halucinačních světů... Všimněte si, jak podezřele často generace rodičů ve filmu svírá v ruce sklenku vína, nahrazuje ji totiž to, čeho se tak panicky bojí u svých dětí - drogy. V absolutním dostatku věcí totiž všichni těžce hledají absentující pocit štěstí a naplnění. Jestli někdo varovně zvedá prst proti bezbřehému přijetí amerického životního stylu, zbožštění individualistickému způsobu života či třeba vůči absolutnímu zákazu tělesných trestů rodinných potomků, pak je to právě tenhle film... Podobné filmy: Americká krása, Pan Rosnička, Elementární částice, Ledová bouře, Volání o pomoc, Tichá dohoda ()

Galerie (53)

Zajímavosti (6)

  • Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2005 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)
  • Natáčení probíhalo převážně ve Valencii, Los Angeles a kalifornské Santa Claritě. (Terva)
  • Název filmu odkazuje na stejnojmennou videohru. (Terva)

Reklama

Reklama