Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muzikál Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové, v roli Johanky z Arku - Lucie Bílá. Na motivy legendy o francouzské národní hrdince vznikl světoznámý muzikál Johanka z Arku. Stal se největší událostí pražské muzikálové scény roku 2000. Čeká Vás originální soudobá hudba, využívající středověké postupy, inspirovaná poetickým libretem. Od roku 2000 do roku 2003 bylo v divadle Ta Fantastika v Praze odehráno přes 800 představení, které shlédlo více jak 350.000 diváků. Lucie Bílá byla za roli Joahnky z Arku oceněna prestižní cenou české herecké a divadelní asociace Thálie za rok 2001... Johanka z Arku, zvaná též Panna Orleánská, se narodila roku 1412 ve vesnici Domrémy, v Lotrinsku ve Francii. Její rodná víska se nacházela v době našeho příběhu v severní polovině Francie, okupované v té době vojsky anglického krále Jindřicha VI. Zde, mezi svými ovečkami, vyrůstala v bohabojnou dívku, která od svých 14-ti let slýchávala hlasy a za sluncem prozářených dní se jí zjevovali andělé a světci. Boží milostí se z prostinké venkovské dívenky stala sjednotitelka Francie francouzská národní hrdinka blahoslavená Johanka z Arku. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (35)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pokud ideální spolupráce Soukup - Osvaldová - Bílá, tak Johanka z Arku. Jejich muzikál z Ta Fantastiky je sice chudý výpravou a jeho scénografie je opravdu podivná, nicméně k poslechu je to muzikál vpravdě ideální. Známý příběh svaté Jany předkládá protkaný zajímavými emocemi. Jako celek je zážitek příjemně vyvážený, a co je hodně příjemné, některé písně se staly hity i samostatně. Není divu, že se nechala zlákat i Iveta Bartošová. ()

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Také souhlasím, že Johanka je nejlepší český muzikál (z těch, co jsem viděla). Písně jsou po hudební stránce na vynikající úrovni, ale to se dá možná říct i o dalších muzikálech. Neobvyklé však je, že má i srovnatelně dobré libreto, které je funkční, dějotvorné a hlavně téměř neobsahuje hloupé rýmy (nejsou v něm zbytečné, rádoby emocionální větičky, které k obsahu písně nijak nepřispívají a jejich hlavním úkolem je mít na konci slovo rýmující se závěrem předchozího verše). Je mi líto, ale v tomhle ohledu se mi například dost nelíbí Dracula (hudba je ovšem výborná). Je pravda, že scénicky Johanka za moc nestojí, ale to je jen malá vada na kráse, beztak jsem vnímala hlavně obličeje a hlasy protagonistů. Jinak se mi z českých muzikálů ještě celkem líbil Hrabě Monte Christo a Galileo, dále až na výše zmíněnou výhradu Dracula a podle soundtracku možná není špatný Excalibur. Docela obstojný mi při přišel i Hamlet, zato u Kleopatry a Tři mušketýrů jsem usínala. ()

Reklama

Ellesime 

všechny recenze uživatele

Úžasný muzikál, skvělé texty a hudba. Viděla jsem ho v novém zpracování Divadla Kalich a byl to skvělý zážitek. Scéna, herci-zpěváci, tanečníci, zpracování, pojetí, všechno perfektní. A i když jsem myslela, že bez Bílé to nebude ono, tak proti Licii Šoralové nemůžu říct jediné špatné slovo, právě naopak. A za výkon Kamila Střihavky klobouk dolů. Třičtvrtě představení jsem měla husí kůži, prostě nemůžu dát míň jak 5*. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Muzikálová nuda téměř k nedokoukání. Málo nápaditá hudba (až na jediný hit), místo zpěvu se často jen ječí, chaotická a přeplácaná scéna, příšerné kostýmy a režie nehodná slavného jména Jozefa Bednárika. Nejsem sice zrovna milovník muzikálů, ale pár kvalitních, vesměs zahraniční provenience, jsem už také viděl. Tohle je ovšem příliš... Kýč jak bič. Dvě hvězdy jen ze soucitu. ()

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Asi nejméně povedený český muzikál nové doby. Hudba nezapamatovatelná, nemelodická, nelíbila se mi výprava, vůbec všechny ty divadelní novoty. Jedna hvězda jen za pěvecké výkony. České rádobymuzikály jsou vůbec specifická věc, málokterý je povedený. Ovšem v 90. letech a v prvním desetiletí tohoto století jich bylo jako hub po dešti, a přiznejme si, kolik jich nám utkvělo v paměti? Kde je ona melodičnost A. L. Webera? Z Jesus Christ Superstar si člověk pamatuje skoro vše, Weber stvořil aspoň jednu zapamatovatelnou píseň i v takové ptákovině jako Cats, i jeho Fantom opery a dokonce Aspects of Love mají něco pěkného. Ale tohle? Je to nezpěvné, obdivuju, že to ti herci vůbec uzpívali. Soukup tvoří k filmům pěknou hudbu, ale muzikály neumí. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama