Režie:
Susan StromanHudba:
Glen KellyHrají:
Nathan Lane, Matthew Broderick, Uma Thurman, Will Ferrell, Roger Bart, Eileen Essell, Michael McKean, David Huddleston, Debra Monk, Andrea Martin, Jon Lovitz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Známého producenta Maxe Bialystocka, přezdívaného „král Broadwaye“, jednoho dne nečekaně navštíví účetní, který má zkontrolovat jeho účetnictví. Zatímco Bialystock se snaží zbavit jedné ze starých dam, které mu za trochu laškování slouží jako pravidelný přísun peněz, Leo Bloom, jinak velmi nervózní a nesmělý mladý muž, mu ukazuje lístek na hru, kterou kdysi shlédl a kterou uváděl právě Bialystock. Přáním účetního totiž vždy bylo stát se producentem. Má ale ze všeho strach, takže se drží při zemi. Během kontroly ho náhle napadne, že by se paradoxně dalo na ohromném propadáku vydělat víc než na úspěšné hře. Shromáždí se velký kapitál, vyprodukuje propadák za málo peněz a zbytek shrábne producent. Bialystock, který není v nejlepší finanční situaci, se toho hned chytí a láká Blooma, aby se spolu o něco takového pokusili. Ustrašený Leo ale tvrdohlavě odmítá… Když se ovšem v úřadě opět setká s nesnesitelným šéfem Marksem, náhle vidí, že žije jako otrok, a na místě se rozhodne odejít a přidat se k Bialystockovi. Ten je nadšením bez sebe a oba hledají nejhorší hru, jaká kdy byla napsaná. Max nakonec vytipuje hru nazvanou „Jaro pro Hitlera“. Její autor, jistý Franz Liebkind, se ukáže být nadšeným chovatelem poštovních holubů a také bezvýhradným obdivovatelem Hitlera… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
WTF? Co na to říct? Chudák Mel Brooks? Vždyť si to zpotvořil sám a dokonce se na samém konci i objevil... Místy zábavné drobnosti, z velké části nesnesitelné. A teď si běžte koupit Mein Kampf... Vřele doporučuji původní verzi, která je vtipnější, lépe obsazená (Lane se se Zeno Mostelem nemůže srovnávat), o dost kratší a hlavně to není muzikál. ()
V rámci Febiofestu to nejlepší, co mohli nabídnout, když už to nedali do normální distribuce. POMO se mýlí, když předpokládá, že Mel Brooks napíše a vyprodukuje něco jiného, než čirou parodii, takže na Chicago nikdo nechtěl navazovat. I tento remake je jeho dítkem. Nathan Lane je naprosto úchvatný, Broderick na jeho obvyklou bídu překvapivě dobrý a Uma hraje švédskou blondýnu s velkou chutí. Ferrellovy eskapády a jeho loutkoví holubi jsou správně praštění, sem se to víc než hodí. A poznámka - vyslechněte písně během titulků a na konci očekávejte krátký bonus i s Melem. ()
Budu asi kacíř, ale mě se tento remake líbil víc. Možná je to dáno jeho rozvernou muzikalnosti a teatralnosti. Dvojice Leo Bloom (Mathew Broderick) a Max Bialystock (Nathan Lane) je dostatečně dobrá na to, aby bavila. Možná je preference remaku před originálem dáno tím, že jsem verzi z roku 2005 viděl před verzi z roku 1967. A pak bonusem je Uma Thurman a Will Ferrel. ()
Oproti originálu to je slabota. Ale tato filmová verze spíše vychází z brodwayského megahitu z přelomu tisíciletí a je to na filmu vidět. Hudební doprovat a texty písní jsou perfektní, ale zbytek filmu už takový není-divadelnost je na filmu znát hodně sině. Navíc má film i přemrštěnou stopáž s nezvládnutým úvodem a koncem, nebýt tam prvních a posledních 20 minut nebylo bz to vůbec ke škodě. Ale co je mezi tím nemá chybu. Perfektní zábava, zvláště kdykoliv se na scéně objeví fanatický nacista a milovník holubů v podání fenomenálního Willa Ferrella. Z ústřední dvojice je hodně nevýrazný M. Broderick--ten je v mnohých momentech přímo nesnesitelně křečovitý, za to Nathan Lane je uvolněný. No a Uma Thurman je zde pouze na okrasu (ale čas bych si na ní udělal kdykoli v 11h). Celkově je tato filmová podoba muzkálu z jeviště silně nedotažená, problémová a na každou podařenou věc v ní, tu najde divák tři kiksy. Ty**** jsou silně přidané, hlavně za svělou prostřední hodinu, u které jsem se neskonale bavil a celou podobu Hitlerova jara jsem se prosmál se slzama na tváři. PS: scéná na střeše s hajlujícím holubem a oblýbeným tancem píči s knírkem taky nemá chybu. ()
Samotný soundtrack je za pět hvězd, film / muzikál stojí za starou bačkoru. A možná ani za ni ne. Já totiž miluji původní snímek Mela Brookse, a tím to asi všechno bude. Věděl jsem, že nemám čekat jeho remake, ale adaptaci muzikálu, který podle něho vznikl, ovšem... Nemám slov. Vzniklo přeplácané, nevtipné, ukřičené až hysterické dílo s mamutí stopáží, které mě málem zabilo... Ano, Springtime for Hitler je zde nastudováno lépe než v originálním snímku, je velkolepější a bombastičtější, na Umu Thurman se dobře dívá a Will Ferrell se coby nacistický libretista také celkem vyvedl... Ale co naplat, když je zbytek taková otřesná bída. Mám podezření, že producenti tohoto kusu si pěkně nahrabali. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- Mnozí komparzisté nejsou skuteční herci, ale lidé, kteří dali peníze na charitu a za to se mohli účastnit natáčení. (imro)
- Spoluautor filmu a také divadelního představení Thomas Meehan si zahrál v Producentech Maxova právníka. (imro)
- Film je založený na divadelní hře z roku 2001, která vznikla podle stejnojmenného filmu z roku 1968. Ten je pro změnu o divadelním představení. (imro)
Reklama