Reklama

Reklama

Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (363)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Výsostně povedené završení Parkovi trilogie (započteme-li i povídku ze Tří Extrémů tak tetralogie) o pomstě. Jako v předchozích případech se na ní podíváme z různých pohledů a znovu úplně jinak. Co naopak zůstává jsou bravurní herci, skvělá technická stránka, obvzláště kamera a hudba, a nejedna scéna, která se zaryje svou silou do paměti. Ovšem proč opakovaně pět ódy na Park Chan-wooka, když je to zhola zbytečné. Tenhle "díl" totiž není o nic lepší / horší než-li ty předchozí. Při takové kvalitě již opravdu záleží na Vás, který z dílů je pro Vás ten "nej". Pro mě to sice tenhle není, ale co už s tím. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"To nejlepší si necháváš na konec?" Mám rád pomstu a taky snímky, které jsou tajemně zamotané. Proto mne lehce přeskakující způsob vyprávění, podmanivý vizuál i hudba od počátku naladili na skvělý zážitek. Jenže pak to začalo být na můj vkus poněkud zdlouhavé a tak musím konstatovat, že střihačovy nůžky projevily na můj vkus přílišnou úctu k natočenému materiálu. To však nic nemění na tom, že se mi příběh slečny Geum-ja Lee líbil a pokud bude ještě někdy potřebovat pomoci s pomstou, tak se na mě může bez obav obrátit. ()

Reklama

Silas 

všechny recenze uživatele

S Parkem kamarádi nejsme a nikdy nebudeme. Lady byla poslední kapka do beztak přeplněného poháru. Děj je na můj vkus nehorázně rozsekaný a nepůsobí celistvě, množství retrospektiv ve mně nevyvolalo žádnou touhu spojovat si několik momentů dohromady. Park nedává důvod. Jednou jsme ve věznici, pak kdesi v lese, následně se šuká u stolu. No a co? Tento lehce prázdný obsah je vcelku obstojně kryt efektní kamerou, barvitými filtry a rádoby zajímavě nezvyklými „uměleckými“ úhly..ovšem to celé bez efektivity. Vizualita se divákům odporně podbízí a doufá, že touto formou se film bude líbit nejvíc (ech, ty detaily obličejů…). Cítím z toho nechutnou kalkulaci, kterou je Park opepřen i ve svých ostatních filmech, jež jsem viděl (Oldboy, Mr. Vengeance). Co už však leze na nervy nejvíc, je hrůzný expresionistický projev herců. Stačí když chlápka na začátku dívka pošle do prdele, a on má hned v očích litry slz. Kdyby se režisérovi aspoň podařilo dát jim nějaké znatelné vlastnosti! Ale ne, postavy jsou ploché jak čerstvá fošna – důsledkem toho jsem jen nevěřícně koukal, o co se tvůrci na konci ve scéně u televize snaží. Marná sláva, mé srdce bylo kamenné a úsměv ve tváři… Parku, tys mě vlastně ani jednou nenudil, jen mi nemáš co a jak říct; trápíš. A proto se doufám už nikdy nestřetneme. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Zlatý klinec Filmasie nebol zlatý ale diamantový . Park Chan Wook nám tu svojim typickým štýlom servíruje cestu za pomstou. Pomstou, ktorá je hlavným hnacím motorom hlavnej hrdinky, nespravodlivo, napriek tomu dobrovoľne odsúdenej za vraždu, ktorú nikdy nespáchala. Podobne ako v predchádzajúcom Oldboyovi je prvá polovica trochu chaotická a divák, ktorý nevidel žiadny Parkov film bude mať mierny problém sledovať dej. Oproti Oldboyovi však expozícia Lady pôsobí stále prehľadne až striedmo. Striedanie retrospektív v prvej polovici však jednak výborne predstaví hlavnú postavu a jednak umožní divákovi nahliadnuť na základné prvky jej geniálneho plánu pomsty, ktorý režisér pozošíva nitkami druhej polovice tak, že umožní neuveriteľne silný emocionálny zážitok vo veľkom finále. Lady je podľa môjho názoru filmársky a formálne ešte viac vyčačkaná ako jej starší braček a žiada sa mi povedať, že pokiaľ ide o vizuál, pôsobí Oldboy proti Lady tak trochu ako študentská práca toho istého režiséra. Geniálna vizualita je potom podporená o nič menej geniálnym soundtrackom, hlavne z Vivaldiho ma už dávno tak nemrazilo ako pri niektorých scénach v tomto filme. Po obsahovej stránke je hlavnou devízou filmu scenár, ktorý je prepracovaný do špiku kostí, pričom niektoré scény sú úplne fenomenálne ( mňa dostali najmä tlmočenie medzi dcérou a matkou a všetky „snežné“). Na záver len toľko , Kórea naozaj valcuje, a ak sa Lady príde na plátna kín pomstiť aj na Slovensko, TOP 5 rebríček budúcoročných slovenských premiér budú viesť tri kórejské filmy. Keby náhodou neprišla, stojí za to dať si s ňou rande v Prahe. 10/10 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve všech třech filmech náležících do Parkovy trilogie o pomstě režisér vychází z pojetí odplaty jakožto prostředku, kterým oběť doufá do svého světa navrátit racionální řád. Uchýlením se k odplatě však zasahuje do životního řádu druhých osob, čímž zákonitě uvádí do chodu tragický řetězec příčin a následků. Parka zajímá dualita pomsty přinášející zároveň destrukci i sebedestrukci. Jeho hrdinové proto nikdy nejsou heroičtí, nýbrž jsou vždy ubozí a tragičtí, a vykonáváním vendety se opětovně stávají oběťmi. ___ Více v recenzi na Rejže.cz. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Pekařství, kde Geum-ja pracuje se jmenuje Naruse, což je odkaz na japonského režiséra Mikio Naruse. (TomikZlesa)
  • Několik herců v tomto filmu, zejména ti, kteří jsou příbuzní mrtvých dětí, se také objevili v Má je pomsta (2002) a Oldboy (2003), tedy v předchozích částech trilogie. (ICTS)
  • Režisér původně uvažoval o obsazení Doo-shim Ko, nakonec ji ale do filmu neobsadil. (ČSFD)

Související novinky

Korejský mstitel a další krvavá sága

Korejský mstitel a další krvavá sága

20.09.2012

Chan-wook Park se proslavil tzv. „trilogií o pomstě“, která zahrnuje dnes už kultovní kousky Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance a Old Boy. Pak si natočil několik žánrových… (více)

Korejská žízeň v Hollywoodu

Korejská žízeň v Hollywoodu

23.05.2009

Pamatujte: Nemá smysl se rozčilovat. Hlavně klid. Oč jde? O jihokorejské hororové drama Bakjwi (na obr.), které jen před několika dny představil v Cannes Park Chan-Wook. Film vypráví příběh kněze,… (více)

Program FILMASIE

Program FILMASIE

20.11.2005

Hlavním bodem programu prvního ročníku festivalu asijských filmů FILMASIE, který se uskuteční ve dnech 1. 7. prosince 2005 v pražských kinech Světozor a Aero, bude Jižní Korea. Tu budou zastupovat… (více)

Reklama

Reklama